Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podwyższone (delikatnie) obroty w TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem jak ja mam.

Rok auta 2010, 1.8 TFSI 160KM, 260tyś przebiegu

Auto jest po remoncie silnika w 2020 roku (problem olejowy), oraz rozrządu - oleju prawie nic nie bierze.

Wymienione także odma.

Świece, cewki (wzmacniane Beru), oleje, filtry (także paliwa) były wymienianie około 4tyś km temu. Wymieniłem także moduł pompy paliwa.

Auto czasami wpada w delikatne zwiększenie obrotów jałowych (stan po rozgrzaniu silnika )

Nie jest to duże ale takie jak na zdjęciu, wtedy odczuwalne na kierownicy bardzo delikatne drgania i czuć te podwyższone obroty.

Wtedy auto jest trochę słabsze... nie wiem 10-20%, i nie jest to, że się nie da jechać. Ale jest ewidentnie słabsze.

Na drugi dzień, auto nie ma już tych podwyższonych obrotów, silnik chodził gładziutko i auto ma swoją moc.

I raz tak raz tak.

Błędów brak i jedyny jaki się pojawia jakieś 6 miesiące temu to błąd o niskiej skuteczności katalizatora.

Katalizator został wyczyszczony, i teraz błędu nie ma.

Ma może ktoś pomysł co to może być ?

 

 

obroty.jpg

Opublikowano

Sprawdz napiecie ladowania w podszybiu

Opublikowano
Godzinę temu, kixi4 napisał:

Sprawdz napiecie ladowania w podszybiu

Hejka,  chciałem do Ciebie zadzwonić ale zapodziałem nr, puść mi strzałkę, mam jedno pytanie w sprawie 1.8tfsi

Opublikowano (edytowane)

Jeździsz krótkie odcinki? Aku może być rozładowane i podwyższa obroty aby alternator mógł wyprodukować więcej napięcia do ładowania. Gdyby nie podwyższał, obroty by bardzo spadły, ponieważ opór kręcenia jest bardzo duży, gdy alternator ładuje pełną parą. To jest alternator o zmiennej regulacji ładowania i dzięki systemowi zarządzania energią (BEM), auto wie kiedy jest wysokie zapotrzebowanie i dostosowuje intensywność ładowania  automatycznie.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Tam jest czesto problem z przewodem, ktrory idzie z alternatora przdz rozrusznik do podszybia, na alternatorze mamy np 14.5v a w podszybiu juz 13.2v. Dlatego ecu podbija obroty, zeby podniesc napiecie ladowania. Wystarczy puscic dodatkowy przewod z alternatora do podszybia

Opublikowano

Tak jak kolega kixi4 napisał - sprawdź napięcie pod maską (podszybie) i ....... dołóż przewód (~25mm2 ; długość ~1m) z alternatora do "skrzynki plusowej" w podszybiu 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Mały update :/

Faktycznie ładowanie na akumulatorze było w okolicach 13, 3-13,8V :angry:

Zgodnie z sugestią Michała został dołożony kabel pomiędzy alternatorem i podszybiem.

Zmiana ładowania ogromna teraz na akumulatorze jest 14,5-14,8V :o

Akumulator był wymieniany w ziemie 2020/2021 i cały czas pokazuje, że jest naładowany na 100% a 90% czasu auto jeździ w mieście.

Najgorsze  jest to, że w przypadłości o której pisałem nic to nie zmieniło, a nawet bym powiedział że jest gorzej i jeszcze bardzie odczuwalne są drgania.

Sądzę, że to całkowity przypadek, lub efekt stania auta 2 dni u mechanika :facepalm: 

Po podpięciu go do kompa niestety wrócił błąd niskiej skuteczności katalizatora.

Według mechanika, który podczas czyszczenia katalizatora oceniał jego stan, nie jest na 100% zapchany lecz faktycznie nie jest na tyle wydajny i po prostu nie spełnia swoich norm (a na jego błąd może mieć wpływ także problem numer 2 ten poniżej)

Propozycja jego na dzień dzisiejszy (tylko proszę nie krytykować to zabieg tymczasowy .... ) podkładka pod druga sondę lambda .... :) 

Problem nr 2.

Niecałe trzy miesiące temu był wymieniony jeden wtrysk ze względu na częste wypadanie zapłonów (4 cylinder) i wtedy robiłem sobie odczyt ilości wypadania zapłonów.

Przy wymianie pozostałe wtryski były wyczyszczone ultradźwiękowo .

Od tego czasu wypadanie zapłonu wygląda tak (czas 2 miesięcy)

1 Cylinder - 6 wypadnięć

2 Cylinder - 7 wypadnięć

3 Cylinder - 110 wypadnięć

4 Cylinder - 0 wypadnięć

Dlatego najpierw zajmę się tematem wtryskiwacza.

Zastanawiam się, czy bawić się w wymianę tylko jednego 4 wtryskiwacza (na 4tym cylindrze) czy wszystkie 3...   (Auto ma przejechane 264 tyś km)

 

Opublikowano

I przysłowiowa "d*pa" i załamka :facepalm:

Kabel od alternatora zrobiony, wszystkie wtryski wymienione, nawet o dziwo błędów z katalizatora nie ma ....

A auto jak nim telepało to ... teraz nawet bardziej telepie i doszedł jeszcze jeden objaw. delikatne telepanie przy przyspieszaniu i hamowaniu w okolicach 40km/h.

Obydwie półosie wymieniłem bez zmian.  

Może ktoś z Was na coś wpadnie ... bo ja już rozkładam ręce :thumbdown:

A i nie ma żadnych błędów ......

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...