Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 2.0 tdi 190km w a4 b9 a w a6 c7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie mam jak w temacie.

Czy te silniki 2.0 TDi 190KM ktore montowane sa w A4 b9 to ten sam silnik co w Audi A6 C7 na przyklad z 2011 roku?

Opublikowano (edytowane)

Oba silniki bazują na generacji EA288 ale mają różne kody silnika. W A4 to DETA a w A6 to CNHA oraz DDDA więc pewnie są pewne różnice między nimi.  Dodatkowo w A6 były wstawianie w okresie 02/2014–05/2018 a w A4  08/2015–08/2018 w przedlifcie, oraz od 10/2018–05/2019 po pierwszym małym liftingu.

Od 05/2019–08/2020 te 190 konne w A4  to już generacja EA288 evo więc już zmodyfikowane. 

Inną 190 konną jednostką w A6 jest także ten 3.0 TDI z generacji EA987 evo, o kodzie CZVF produkowany od 10/2015–05/2018.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

ahh dziekuje bardzo za wyjasnienie szczegolowe - bardzo przydatna wiedza!

Teraz popatrzylem i faktycznie w A6 wczesniej tzn w latach 2011 - 2013 byly 2.0 TDi ale 177KM - wiec ta starsza konstrukcja co w A4 B8 sie domyslam. Natomiast tak jak napisales w A6 190KM bylo 02/2014–05/2018 i to pewnie jest wlasciwie to samo co w A4 B9 - 08/2015–08/2018.

Ogolnie pytalem, bo jakby poczytac to problemy DPF sa w silnikach 2.0 177KM, nagtomiast mam wrazenie ze Audi cos zrobilo ciekawego i w silnikach 190KM juz chyba sporadycznie?

Opublikowano

Silniki 177 konne to EA189 czyli wcześniejsza generacja. Nie wypowiem się na temat awaryjności dpf w tych silnikach bo nie śledziłem tego. 

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Silniki 177 konne to EA189 czyli wcześniejsza generacja. Nie wypowiem się na temat awaryjności dpf w tych silnikach bo nie śledziłem tego. 

to juz widac po ilosci postow.... natomiast odnosnie A4 B9 ciezej znalezc ten problem aby ktos opisywal.

Opublikowano

A4 B9 jest stosunkowo mniej tu na forum w porównaniu do B8.

Opublikowano

Mam w b8 ten silnik, kod cnha, w sumie nie narzekam ale już raz musiałem czyścić dpf-a, przy jeździe po mieście dpf wypala się po ok 300km, swoim już zrobiłem ok 37 tys. i raz wyskoczył błąd dpf-a, wyczyściłem i znów spokój. Na jazdę po mieście raczej szukałbym benzyny.

Opublikowano
21 minut temu, szafa napisał:

Mam w b8 ten silnik, kod cnha, w sumie nie narzekam ale już raz musiałem czyścić dpf-a, przy jeździe po mieście dpf wypala się po ok 300km, swoim już zrobiłem ok 37 tys. i raz wyskoczył błąd dpf-a, wyczyściłem i znów spokój. Na jazdę po mieście raczej szukałbym benzyny.

dzieki za info. Ja jezdze po miescie - w sensie dojezdzam do pracy 16km zmiejscowosci pod miastem wiec troche miasta troche jazdy drogami lokalnymi itp. Narazie chyba chyba raz sie wypalal - w sensie jak zgasilem auto to wentylatory jeszcze z 10 min dzialaly....

Opublikowano

Masz już auto od kilku miesięcy więc myślę, że już dużo więcej razy regenerował, szczególnie przy tym profilu jazdy, o którym pisałeś. Nie zauważyłeś może, bo poza lekko podwyższonymi obrotami na jałowym nie ma innych oznak. Wentylatory załączają się także gdy regeneracja została rozpoczęta i nie zakończona, po odstawieniu auta. 

Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał:

Masz już auto od kilku miesięcy więc myślę, że już dużo więcej razy regenerował, szczególnie przy tym profilu jazdy, o którym pisałeś. Nie zauważyłeś może, bo poza lekko podwyższonymi obrotami na jałowym nie ma innych oznak. Wentylatory załączają się także gdy regeneracja została rozpoczęta i nie zakończona, po odstawieniu auta. 

a to pewnie masz racje ze nie zauwazylem moze, choc mysle ze tez spokojna jazda powoduje mniejsze zapychanie - ja raczej spokojnie jezdze. natomiast uwazam ze to powinno byc tak zrobione - i mam nadzieje ze w b9 w tym silniku tak jest - ze nie moze mnie zmuszac do czegos auto - tzn wypala sie dpf to na autostrade i heja, albo wypala sie i nie moge zgasic auta - to powinno sobie samo radzic w roznych sytuacjach. Ja juz wlasniemialem ze mi wentylatory dzialaly po zgaszeniu (chyba 2x tak mialem) i nic sie dalej zlego nie dzialo.

Opublikowano

Normalnie w zdrowych jednostkach regeneracje odbywają się bezproblemowo i auto radzi sobie z każdym cyklem. Pomimo wszystko w cyklu miejskim auto produkuje więdzej sadzy i tu spokojna jazda tego też nie zmieni. W cyklu miejskim regeneruje częściej oraz zapełnienie dpf popiołem będzie wcześniejsze w porównaniu do aut robiących dłuższe odcinki, gdzie temperatura i warunki pracy silnika są optymalne. 

Opublikowano

a no to mam nadzieje ze mi sie calkowicie nie zapcha :)

Opublikowano

To jest nieuniknione. W każdym aucie dpf osiągnie kiedyś wartość progową i będzie należało go albo wymienić albo wyczyścić. Dpf to część zamienna jak klocki czy tarcze, które kiedyś się zużyją. Jak Ci się zapełni to oddasz do czyszczenia i tyle. Jest tyle mitów o dpfach i ludzie boją się tego jak śmierci. To całkiem normalne i nic złego w tym nie ma. Z sadzy powstaje popiół, a popiół należy wyczyścić.

Opublikowano

ok a jakie sa szacunki? Ile taki dpf mniej wiecej wytrzymuje? Jaki jest koszt czyszczenia?

Opublikowano

Wszystko zależne od trybu jazdy i kondycji silnika. Są jednostki, które 200-250 kkm robią, są też takie u których wcześniej lub później ta wartość zostanie osiągnięta. Gdzieś od ok. 180 kkm dobrze by było sczytać wartość popiołu i obserwować regularnie kiedy osiągnie wartość progową.

Koszty samego czyszczenia to ok. 400-500 zł, do tego dojdzie demontaż i montaż, plus wyzerowanie wartości w sterowniku. Ewentualnie nowy czujnik różnicy ciśnień oraz jego kalibracja. Wymiana tego czujnika jest zalecana po wymianie lub czyszczeniu dpf.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, Koalakm napisał:

Ogolnie pytalem, bo jakby poczytac to problemy DPF sa w silnikach 2.0 177KM, nagtomiast mam wrazenie ze Audi cos zrobilo ciekawego i w silnikach 190KM juz chyba sporadycznie?

gdzie te posty czytałeś, mam od kilku lat 177km po diesel gate i wypala mi się średnio co 440 - 580km, stopień zapełnienia adekwatny do przebiegu, żadnych problemów z dpf

Opublikowano
15 godzin temu, RALF76 napisał:

gdzie te posty czytałeś, mam od kilku lat 177km po diesel gate i wypala mi się średnio co 440 - 580km, stopień zapełnienia adekwatny do przebiegu, żadnych problemów z dpf

Dzieki za info - to dobra wiadomosc :)

Podsumowujac DPF.

1. Czy jezeli dpf sie cyklicznie wypala tak jak powinien itp, to i tak sie on "zapelnia" i "zużywa"? W sensie, nie wazne od stylu jazdy tak czy tak przyjdzie pora ze bedzie zapchany lub zuzyty? Dążę do tego ze nalezy przyjac ze DPF jest zwykla czescia eksploatacyjna jak klocki hamulcowe?

2. Jezeli w aucie ktore ma dajmy 70k przebiegu zapycha sie dpf i zapala sie kontrolka - oznacza to ze cos dziala zle? No nie wyobrazam sobie ze dziala poprawnie a producent czy mechanik powie - "no zapchal sie bo malo Pan jezdzi" lub " no zapchal sie bo za wolno Pan jezdzi" lub "no przerwal Pan proces dopalania" itp. No sry ale zrobicie tak aby sie dopalal nawet jak zgasze w trakcie (mam wrazenie ze tak jest skoro wentylator potrafi i dobre 15 - 20 min dzialac po zgaszeniu) Auto powinno byc dosc uniwersalne.

Opublikowano
18 minut temu, Koalakm napisał:

1. Czy jezeli dpf sie cyklicznie wypala tak jak powinien itp, to i tak sie on "zapelnia" i "zużywa"? W sensie, nie wazne od stylu jazdy tak czy tak przyjdzie pora ze bedzie zapchany lub zuzyty? Dążę do tego ze nalezy przyjac ze DPF jest zwykla czescia eksploatacyjna jak klocki hamulcowe?

tak z każdym kilometrem się zapełnia i przyjdzie moment że trzeba wymienić lub wyczyścić, o trzeciej opcji nie pisze...

Opublikowano
20 minut temu, Koalakm napisał:

Jezeli w aucie ktore ma dajmy 70k przebiegu zapycha sie dpf i zapala sie kontrolka - oznacza to ze cos dziala zle? No nie wyobrazam sobie ze dziala poprawnie a producent czy mechanik powie - "no zapchal sie bo malo Pan jezdzi" lub " no zapchal sie bo za wolno Pan jezdzi" lub "no przerwal Pan proces dopalania" itp. No sry ale zrobicie tak aby sie dopalal nawet jak zgasze w trakcie (mam wrazenie ze tak jest skoro wentylator potrafi i dobre 15 - 20 min dzialac po zgaszeniu) Auto powinno byc dosc uniwersalne.

mało prawdopodobne aby zapchał sie przy 70k przebiegu, potrzebna diagnostyka bo może jakiś czujnik odmówił posłuszeństwa lub licznik cofnięty, co do przerywania wypalania to lepiej dać mu się wypalić do końca będzie to zdrowsze dla motoru, jeśli przerwiesz po kolejnym odpaleniu znów wznowi procedurę zatem jazda dieslem 5km i gaszenie jest bez sensu wówczas brać benzynę choć niektórych producentów też nie lubią krótkich odcinków

Opublikowano
4 minuty temu, RALF76 napisał:

mało prawdopodobne aby zapchał sie przy 70k przebiegu, potrzebna diagnostyka bo może jakiś czujnik odmówił posłuszeństwa lub licznik cofnięty, co do przerywania wypalania to lepiej dać mu się wypalić do końca będzie to zdrowsze dla motoru, jeśli przerwiesz po kolejnym odpaleniu znów wznowi procedurę zatem jazda dieslem 5km i gaszenie jest bez sensu wówczas brać benzynę choć niektórych producentów też nie lubią krótkich odcinków

dzieki za odpowiedz. Ja rozumiem rady " jazda dieslem 5km i gaszenie jest bez sensu wówczas brać benzynę" jednak uwazam ze nie moze producent mowic mi jak mam jezdzic autem ktore kupilem. Jezeli bede chcial jezdzic te 5km to auto powinno dzialac poprawnie, a glowa producenta jest zadbac o to aby tak bylo w roznych okolicznosciach - zwyczajnie tak uwazam. Przeciez jak ktos kupi nowe auto diesla i bedzie jezdzil te 5km to co chwile bedzie siedzial w ASO na gwarancji i przeciez nikt NIE MOZE odmowic mu naprawy z uzasadnienie "bo jezdzi Pan 5km".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...