Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 2.0 tdi 190km w a4 b9 a w a6 c7


Koalakm

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Koalakm napisał:

dzieki za odpowiedz. Ja rozumiem rady " jazda dieslem 5km i gaszenie jest bez sensu wówczas brać benzynę" jednak uwazam ze nie moze producent mowic mi jak mam jezdzic autem ktore kupilem. Jezeli bede chcial jezdzic te 5km to auto powinno dzialac poprawnie, a glowa producenta jest zadbac o to aby tak bylo w roznych okolicznosciach - zwyczajnie tak uwazam. Przeciez jak ktos kupi nowe auto diesla i bedzie jezdzil te 5km to co chwile bedzie siedzial w ASO na gwarancji i przeciez nikt NIE MOZE odmowic mu naprawy z uzasadnienie "bo jezdzi Pan 5km".

zgadza się na gwarancji nic się nie stanie i nikt nie sprawdzi jak kto jeździ, mówimy tu o dłuższej eksploatacji i żywotności silnika, ciągłe wypalanie dpf powoduje dostawanie się do oleju paliwa co rozrzedza olej i pogorszy smarowanie silnika, dodaj do  tego wymianę oleju co 30 tys (dlatego zalecane jest co 10-12k) i efekty przy 200k mogą być już widoczne w postaci padającego turbo, czy poboru oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, RALF76 napisał:

zgadza się na gwarancji nic się nie stanie i nikt nie sprawdzi jak kto jeździ, mówimy tu o dłuższej eksploatacji i żywotności silnika, ciągłe wypalanie dpf powoduje dostawanie się do oleju paliwa co rozrzedza olej i pogorszy smarowanie silnika, dodaj do  tego wymianę oleju co 30 tys (dlatego zalecane jest co 10-12k) i efekty przy 200k mogą być już widoczne w postaci padającego turbo, czy poboru oleju.

o i prosze, kolejna cenna informacja w tym zakresie aby czesciej wymieniac olej :) Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przerwiesz regenerację, czyli odstawisz auto w czasie gdy wypala dpf, słychać wentylatory, ponieważ auto chłodzi silnik i komponenty. Wbrew panującej opini, nie wypala dalej po zgaszeniu, tylko chłodzi aby auto nie stanęło w płomieniach. W czasie regeneracji sterownik wtryskuje więcej paliwa by podnieść temperaturę spalin do ok 600°C, która jest potrzebna do regeneracji. Normalna temp. spalin to ok 250-300°C (przy spokojnej jeździe). Tak jak kolega już wyżej napisał, przez takie częste wypalanie i przerywanie, do oleju dostaje się z biegiem czasu pewna ilość paliwa, które rorzedza olej. Dlatego jazda dieslem na któtkich odcinkach na dłuższą metę, nie jest optymalna. Dopuki auto nie ma usterek poradzi sobie z regeneracją i krótkimi odcinkami, kosztem szybszego zapełnienia dpfu popiołem i rozrzedzenia oleju. Dpf jest częścią eksploatacyjną i któregoś pięknego dnia osiągnie wartość progową zapełnienia popiołem. W autach pokonujących krótkie dystanse będzie to miało miejsce wcześniej, gdyż silniknprodukuje więcej sadzy, co z kolei prowadzi do częstszych regeneracji, co z kolei daje więcej popiołu z wypalonej sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za wyjasnienia.

Nie rozumiem jednak jednej tezy. Przy spokojnej jezdzie przeciez powinno mniej sadzy sie produkowac itp, dlaczego jest odwortnie? Przeciez przy palowaniu jest sila rzeczy wiecej spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie tyle chodzi o spokojną jazdę co o temp. silnika. Na krótkich odcinkach silnik jest niedogrzany i już samo to powoduje gorsze spalanie co prowadzi do powstawania większej ilości sadzy. Dodatkowo stałe przyspieszanie produkuje także więcej sadzy niż ciągła jazda z daną prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Tu nie tyle chodzi o spokojną jazdę co o temp. silnika. Na krótkich odcinkach silnik jest niedogrzany i już samo to powoduje gorsze spalanie co prowadzi do powstawania większej ilości sadzy. Dodatkowo stałe przyspieszanie produkuje także więcej sadzy niż ciągła jazda z daną prędkością.

a no to rozumiem, temat temperatury ok. Jednak przy zalozeniu ze mamy rozgrzany silnik to jazda delikatna bedzie przeciez powodowala mniejsza sadzę niż jazda agresywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Koalakm napisał:

a no to rozumiem, temat temperatury ok. Jednak przy zalozeniu ze mamy rozgrzany silnik to jazda delikatna bedzie przeciez powodowala mniejsza sadzę niż jazda agresywna.

Jazda agresywna to częste przyspieszanie więc tak, produkcja sadzy jest wzmożona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Jazda agresywna to częste przyspieszanie więc tak, produkcja sadzy jest wzmożona.

no wlasnie. Idac dalej rozpatrujac zimny silnik bedzie przeciez podobnie. Jadac agresywnie na zimnym silniku nadal bedzie wiecej sadzy anizel jadac delikatnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając 2 identyczne auta, mające do przebycia ten sam odcinek drogi. Kierowca nr. 1 przyspiesza i hamuje wielokrotnie, na całej długości tego odcinka. Kierowca nr. 2 rozpędza auto i ciśnie, nie zatrzymując się do aż końca. Nawet gdy kierowca nr. 2 wykręci na 3500 obr/min i tak do końca będzie trzymał, wyprodukuje mniej sadzy niż kierowca nr. 1. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Mając 2 identyczne auta, mające do przebycia ten sam odcinek drogi. Kierowca nr. 1 przyspiesza i hamuje wielokrotnie, na całej długości tego odcinka. Kierowca nr. 2 rozpędza auto i ciśnie, nie zatrzymując się do aż końca. Nawet gdy kierowca nr. 2 wykręci na 3500 obr/min i tak do końca będzie trzymał, wyprodukuje mniej sadzy niż kierowca nr. 1. 

ehh Muskel zakreciles zeby wynik byl chyba Ci na reke :P Przyklad jest zupelnie nieobiektywny. Dlaczego Kierowca 1 ma przyspieszac i hamowac a Kierowca 2 nie??? To zadne porownanie.

Kierowca 1 i Kierowca 2 maja ten sam odcinek do przebycia 20km. Na odcinku jest 10 swiatel drogowych gdzie sie zatrzymuja i startuja. Jeden jedzie agresywnie, drugi bardzo spokojnie :)

No chyba jasne jest ze w tym przypadku Kierowca jadacy agresywnie zawsze wygeneruje wiecej sadzy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy kierowca jedzie jak wariat lewym pasem i co trochę musi hamować. Drugi jedzie prawym pasem ze stałą prędkością 140 km/h. Nic nie zakręciłem. Jadąc w cyklu miejskim choćbyś nie wiem jak spokojnie jechał musisz wielikrotnie ruszać i zatrzymywać się. To wyprodukuje więcej sadzy nieżeli gdybyś miał na tym odcinku cały czas zieloną fazę i przeciął przez miasto cały odcinek z prędkością 120 km/h

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale to zadne miarodajne porownanie, bo w tym przykladzie niewazne wlasciwie ktory kierowca wazne ze na zielonym przeleci.

Rozpatrujemy tu taki sam odcinek (tak sie robi miarodajne porownania) z takimi samymi zmiennymi (10 przystankow stop / start na odcinku 20km) wtedy zawsze Kierowca jadacy ekonomicznie wygeneruje mniej sadzy.

Podsumowujac temat DPF:

1. Jezeli masz zamiar jezdzic male odcinki i to w miescie np 5km lepiej kup benzyne bo diesel wtedy relatywnie szybciej zapcha DPF.

2. Jezeli jednak kupiles Diesla i jezdzisz te 5KM to jezdzac ekonomnicznie zawsze wygenerujesz MNIEJ sadzy niz jezdzac agresywnie.

3. Podsumowanie całkowite jest takie, ze jazda ekonomiczna bedzie jak nazwa wskazuje EKONOMICZNA = mniej zuzytego paliwa + mniej sadzy w stosunku do jazdy agresywnej (prosze nie robic porownan ze kierowca agresywny ma same zielone swiatla a drugi co chwila czerwone ;) rownie dobrze mozna wtedy wziac tego kierowce agresywnego ze ma ciagle czerwone swiatla a kierowce ekonomicznego ze akurat trafia ciagle na zielone... - to dopiero bedzie roznica w sadzy na korzysc ekonomicznego).

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałeś dlaczego w cyklu miejskim auto generuje więcej sadzy niż agresywna jazda, stąd to porównanie, które jest do tego pytania miarodajne. 

To co produkuje sadzę to przyspieszanie z dolnych obrotów i tu wiadomo, że czym cięższa noga tym więcej sadzy, ale porównując osobę stale przyspieszającą do osoby, która nawet na 2 biegu i 4000 obr/ min przejedzie przez całe miasto nie zatrzymując się, wyprodukuje ta druga  mniej sadzy:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Koalakm napisał:

ehh Muskel zakreciles zeby wynik byl chyba Ci na reke :P Przyklad jest zupelnie nieobiektywny. Dlaczego Kierowca 1 ma przyspieszac i hamowac a Kierowca 2 nie??? To zadne porownanie.

1. to nie porównanie tylko założenia podstaw hipotezy

11 godzin temu, Koalakm napisał:

Kierowca 1 i Kierowca 2 maja ten sam odcinek do przebycia 20km. Na odcinku jest 10 swiatel drogowych gdzie sie zatrzymuja i startuja. Jeden jedzie agresywnie, drugi bardzo spokojnie :)

No chyba jasne jest ze w tym przypadku Kierowca jadący agresywnie zawsze wygeneruje więcej sadzy.

2. to rozszerzenie hipotezy o dodatkowe założenia
Oba warianty są subiektywne i nie maja podstaw porównania.

Ad1 wyobraź sobie 20km prostą. Jeden kierowca jedzie ze stałą prędkością np lewym pasem z prędkością obrotową 3500. Drugi zamula na prawym, hamuje przed ciężarówką, wyprzedza i wraca na prawy pas znowu zamulając przy 1800.
Ad2 uzupełnienie Ad1. Kierowca lewego pasa spotyka co chwile wyprzedzające ciężarówki. Wynikiem tego obaj kierowcy wyprzedzają i hamują. 

Jakie założenia takie rezultaty. W ten sposób można w nieskończoność przekładać racje na swoją stronę ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest, jazda dieslem w cyklu miejskim zawsze będzie produkowała więcej sadzy niż jazda w trasie, nawet z wyższymi stałymi obrotami i przykład ten miał tylko zobrazować daną sytuację, więc nie ma co dyskutować o detalach. Diesel w cyklu miejskim zapełni prędzej dpf popiołem. Nic dodać, nic ująć i choćby nie wiem jakie hipotezy przytaczać, praw fizyki nie zmieni :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce zakladac nowego tematu.

Czy macie moze wiedze jezeli chodzi o liczniki w tych 2 modelach czyli

A6 C7 - rok 2015/2016 (lifting)

A4 B9 - 2016.

Chodzi o zegary analogowe, a po srodku duzy wyswietlacz lcd (ten o niereguralnych ksztaltach). Na pierwszy rzut oka w wymienionych autach chyba te zegary i wyswietlacz sa dokladnie takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 13:10, szafa napisał(a):

Mam w b8 ten silnik, kod cnha, w sumie nie narzekam ale już raz musiałem czyścić dpf-a, przy jeździe po mieście dpf wypala się po ok 300km, swoim już zrobiłem ok 37 tys. i raz wyskoczył błąd dpf-a, wyczyściłem i znów spokój. Na jazdę po mieście raczej szukałbym benzyny.

Cześć, masz jeszcze to auto z silniekim cnha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, adi1977 napisał(a):

Cześć, masz jeszcze to auto z silniekim cnha ?

Nie, a w czymś pomóc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, szafa napisał(a):

Nie, a w czymś pomóc? 

Hej, iteresuje mnie kwestia wypalania przy jeździe po mieście do samego końca robiłeś około 300km do wypalania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, adi1977 napisał(a):

Hej, iteresuje mnie kwestia wypalania przy jeździe po mieście do samego końca robiłeś około 300km do wypalania ?

To nie było równe 300km czasami okolice 400km, u mnie zależało od jazdy, jak dużo stania w  korkach to zazwyczaj bliżej 300, kiedy zauważyłem wypalanie jak stałem na światłach, obroty podniesione na 1,2tys. obr i spalanie chwilowe podniesione chyba do 1.2 czy 1.5l. Teraz jak bym miał ten motor to wywalam dpf, wywalam adblue, egr i nie martwię się o nic ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...