Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężkie odpalanie na zimnym lub ciepłym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)


Witam po przywitaniu się z grupą chciałbym przedstawić swój samochód Audi A4 B5 1.9 TDI o oznaczeniu silnika 1Z. Problem polega na tym, że auto ma ciężko z odpaleniem na zimnym czy ciepłym silniku, sprawdziłem świece miernikiem według google jest w porządku nawet zwykła żarówką sprawdzałem i jest ok. Wymieniłem przekaźnik świec żarowych i dalej lipa.. Auto poszło do mechanika i wymienił niby jakiś czujnik świec żarowych, dalej to samo. Bezpieczniki ok, auto podłączyłem do laptopa posiadam zwykły przewód i tylko aplikacje Polski Vag 4.9, zrobiłem test wyjść i na jednym teście jest przekaźnik świec żarowych i słychać że działa . Poniżej zamieszczę zdjęcia, może macie jakieś pomysły, bardzo proszę o pomoc ponieważ szkoda mi silnika na tak długie kręcenie zanim odpali, a chciałbym żeby auto jeszcze trochę posłużyło, bo nie jest w złym stanie.
Chyba, że mam użyć jakiegoś innego programu żebym wysłał jakieś konkretne logi itd to prosił bym o link do programu, bo na ta chwile posiadam tylko ten
Pozdrawiam i z góry dziękuje za zainteresowanie i pomoc :notworthy:

a1.png

a.png

b.png

c.png

d.png

e.png

f.png

g.png

h.png

Edytowane przez mati1342
Opublikowano

Kiedy ostatnio rozrząd był wymieniany? Jakie trasy robisz tym autem? Czy ostatnio tylko krótkie i czy auto długo stało? Jak długo występuje problem?

Opublikowano (edytowane)

Auto praktycznie codziennie jeździ minimum, siostra do narzeczonego lub do pracy robi ponad 15 km- 30km, a czasami tylko 4km, bo dojeżdża do pewnego miejsca i zabiera się z koleżanką do pracy. Wiadomo, że diesel powinien dłużej pracować, a nie tylko takie krótkie cykle. Oleje wszystko filtry ja o to dbam i wymieniam jakieś tam podstawy mechaniki znam, bo dwóch lewych rak nie mam;) 
Rozrząd wymiana, luty 2021, na tym rozrządzie 11323.

A problem tak coś może być, że właśnie po wymianie rozrządu. Ja tym autem nie jeżdżę tylko proszę o pomoc, bo naprawdę mi szkoda auta 
Podejrzewasz, że przeskoczył lub mechanik źle ustawił zęby? 

Edytowane przez mati1342
Opublikowano

Ja bym na początek sprawdził ustawienie rozrządu, wałek ma miejsce na blokadę po drugiej stronie i pod pokrywą , a jak czasu było mało to może na pisaka zrobione i się nie zgrało idealnie, trzeba sprawdzić jeszcze kąt wtrysku.

Opublikowano (edytowane)

Rozrząd, koła, znaki wiadomo, że jedynie mechanicznie sprawdzę, a kat wtrysku mogę programem ? 

Edytowane przez mati1342
Opublikowano

Na ciepłym to nawet ze spalonymi świecami powinien odpalić bez problemu więc nie tu jest problem.

Jaki kąt wtrysku? 

 

Opublikowano
5 minut temu, mati1342 napisał:

Rozrząd, koła, znaki wiadomo, że jedynie mechanicznie sprawdzę, a kat wtrysku mogę programem ? 

Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe grupa000., Klikasz nastawy podstawowe i w drugim okienku masz odczyt kąta.IMG_20220128_211650.thumb.jpg.f6514287a0956802bbf773bd8eb46b10.jpg

Tak jest w vcds. Nie wiem jak to wygląda w polskim vagu

Opublikowano

Ty masz pewnie jakąś wersje płatną ? Jeśli możesz podaj mi wersje tego programu być może uda mi się znaleźć i zrobić ss do waszej analizy 

Opublikowano
10 godzin temu, mati1342 napisał:

Ty masz pewnie jakąś wersje płatną ? Jeśli możesz podaj mi wersje tego programu być może uda mi się znaleźć i zrobić ss do waszej analizy 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Wychodzi na to, że kąt wtrysku.. 
Auto całą noc stało w garażu wiec 2-3 stopnie, świece żarowe grzały
Jaka powinna być norma? Jest różnica czy silnik zimny lub ciepły ? Patrzyłem na YT to nie jest aż tak ciężko ustawić 4 śruby luzuje i popycham pompę, tylko jakie muszą być normy
Pozdrawiam 

 

Edytowane przez mati1342
Opublikowano

Zrób zrzut ekranu i logi jak należy, z tego nic nie widzę.

Opublikowano

oj kolega to troszku musi liznąć wiedzy na temat samego obsługiwania programu bo tak to wieki będzie trwało zanim do czegokolwiek się dojdzie, bo na tych filmikach to g...o widać

A kąt wtrysku sprawdzamy w bs, jak już.

Opublikowano (edytowane)

Po prostu na szybko napisałem do was na grupie, szkoda mi tego samochodu, macie rację, nie mam wiedzy na ten temat, a tym bardziej obsługi tego programu jak robić logi it

 

 

Znalazłem jak się robi bs, ale to już jutro zrobię

Edytowane przez mati1342
Opublikowano

I sprawdzaj na nagrzanym silniku

Opublikowano

Miałem właśnie o to pytać, ale domyślałem się że na rozgrzanym, czyli jednak zrobię jutro, bo dzisiaj auto stoi w garażu? 
Test robimy na 3 biegu i gaz w podłogę? Tak coś na YT widziałem, od razu zrobię test turbiny i przepływki
Możecie się śmiać i mnie cisnąć, ale ja na codzień takich rzeczy nie robię dlatego się zgłosiłem. Może macie jakiś konkretny filmik na YT jak to zrobić, żeby raz a porządnie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...