krzychot Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zmieniłem olej an Casrtol SLX 5W30 ( taki ponoć był wcześniej) i dolałem już 3L a przejechałem "aż" 4tyś. km . Może zanim teraz spadnie do min. poziomu zrobie 5tyś. km! To raczej za dużo - tylko nie mówcie, że norma to 1L/1000km jak podaje ASO bo nie kalkuluje mie sie dolewać na odcinku 10tyś km 6L oleju - masakra. Dymu po odpaleniu ani przygazowaniu nie widać, tylko czuć gorący olej jak silnik jest rozgrzany i np. stanę - wtedy z kratek went. czuje olej- czyżby wyciek?? Sam nie wiem, bo plam oleju nie widze pod autem - CO ROBIĆ?
PRZEMEK 2800 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 może wyciek z tyłu głowicy wokolicy napinacza łańcuszka rozrządu wtedy uszczelka i pół księżyc do wymiany i olej kapie na kolektor wydechowy i go czuć
GRazny Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 doktor raczej rozwiązaniem nie jest
lukasz80 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Sprawdź jak wygląda woda w zbiorniczku wyrównawczym może tam olej znalazł ujście. Jak nic nie znajdziesz to trzeba będzie zejść na 10W-40, a jak to nic nie da to zostanie chyba tylko remont (uszczelniacze na zaworach lub pierścienie na tłokach) albo jak kolega wyżej zalać go doktorkiem ale to wyjście jest tylko doraźne.
piotro Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 nie wiem jak to jest w twoim silniku ale sprawdź może uszczelkę pod filtrem oleju, u mnie kiedyś przy wymianie oleju dokręcili filtr na maksa i uszczelkę szlag trafił, oleju ubuwało mniej więcej w twoim tempie i tylko w czasie jazdy na ciepłym silniku więc pod autem nie było śladów, wypływający olej rozlewał się gdzieś po dolnej części silnika albo podsychał i było go czuć ale bardzo słabo, na szczęście sam co jakiś czas sprawdzam poziom
Ronin Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Jak nigdzie nie leci, to przypuszczalnie pierścienie olejowe zapieczone albo zużyte. Używasz gazu to komora spalania wysuszona i łatwiej o zapieczenie takiego pierścienia. Można to oczyścic za pomocą SEAFOAM - zobacz na youtube. Potem wymień olej na nowy. Starsi mechanicy mieli taki swój sposób na wymywanie nagarów tj. nalanie do cylindra troche ropy i zostawienie na parę godzin, potem odessanie, wymiana oleju itd. Będzie efekt na denku tłoka ale czy na pierścieniu olejowym ????????????? .... może. Kombinowac można ale efekty moga być takie sobie. Wychodzi z tego, że najtaniej jest wymienić pierścienie z tłokami, ale czy to się opłaca ??????????? i kto to zrobi tak aby efekt był pozytywny. Pierścienie i tłoki muszą być oryginalne, sam zobacz koszta tragedia. Także bez kosztów bedzie trudno o prawdziwą naprawę.
marcin j Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 witaj.ja mialem taki sam problem.ma A4 2.8 193 quattro i tez mi brala tyle oleju i tez mnie to wkurzalo.ja to zrobilem w taki sposob ze wlalem mu doktora z K2 niby nie powinno sie ale teraz bynajmniej nie dolewam co chwile oleju tylko z pol litra na 2000km moze 1500.Dodam ze tez nie mialem wyciekow :cool1:a jezdze na Castrol 5W40 Rzekłbym , że to ostateczność i doraźne leczenie i nie jest to rozwiązaniem problemu, tzreba dokładnie spawdzić stan silnika, od tak autko nie zjada tyle oleju.
Yelo Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Jeżeli podejrzewasz pierścienie, to sprawdź kompresję w cylindrach i zrób próbę olejową.
krzychot Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Jeżeli podejrzewasz pierścienie, to sprawdź kompresję w cylindrach i zrób próbę olejową. ...już się boję....
panmaly Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Mam to samo kolego. Ubywa oleju, a że jeżdżę dużo to zaopatrzyłem się w tani półsyntetyk (oplowski ecotek) i dolewam. Zaciekawia mnie to że czuć palony olej w kabinie po rozgrzaniu (tak jak u Ciebie) więc skądś bierze się na gorących elementach silnika (głowica, kolektor). Sprawdzałem ciśnienie i jest 13 na każdym cylindrze. Podejrzewam, że uszczelniacze i pierścienie nie powinny powodować ubytków w takich ilościach. Po odkręceniu dolnej osłony silnika - wszystko w oleju. Jutro zabieram się za wymianę uszczelnień. Jak skończę to Ci napiszę. Jak ktoś tu wspomniał zacznij od sprawdzenia ciśnienia i sprawdź czy nie masz wycieków po spodem.
Yelo Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Dolewasz taniego półsyntetyku do pełnego syntetyku wcześniej wlanego? Życzę powodzenia
panmaly Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Gdzie kolego się doczytałeś coś na temat pełnego syntetyku, bo nie kojarzę?
krzychot Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 ... Jak skończę to Ci napiszę. J.... Plam oleju pod autem nie ma. Znalazłeś przyczynę??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się