Jump to content
IGNORED

Poratujcie


Recommended Posts

Posted

Witam Panowie,

Ostatnio zakupiłem Audi a4 b8 1.8TFSI, 2009. Trochę pochopnie podszedłem do tematu, nie poczytałem i teraz mam dylemat. Jak to jest z tymi silnikami z turbo, czy turbo zawsze się psuje, czy to kwestia użytkowania auta? TFSI to na prawdę taka porażka? Byłem u mechanika no i trochę rzeczy do naprawy się zebrało. Wszystko wyniesie około 10k - doradźcie czy robić go na cacy czy lepiej pogonić?
Oto lista rzeczy, gdyby to kogoś interesowało:

20220331_1534421.thumb.jpg.f803ce8b5c1913bb6df24a82cea6efd8.jpg

Posted

A olej bierze czy jeszcze nie stwierdziłeś ubytków, bo za krótko jezdzisz? Bo moze dojsc kolejne 10 koła zq remont silnika. 

Posted

na budziku jest 277k, przejechałem z 1k i sprawdzałem na monitorku to wskaźnik się nie zmienił - więc chyba nie bierze - poprzedni właściciel twierdził, że nic nie dolewał.

Posted
6 minut temu, Hajt napisał:

na budziku jest 277k, przejechałem z 1k i sprawdzałem na monitorku to wskaźnik się nie zmienił - więc chyba nie bierze - poprzedni właściciel twierdził, że nic nie dolewał.

To chyba cud jakiś skoro na pierwszych tłokach i pierścieniach 277 kkm zrobił i nic nie bierze:whistling:

Posted

Ewenement :D, co byście zrobili na moim miejscu?

Posted (edited)

Pojeździj obserwuj i kontroluj stan oleju. Jak będzie nadmiernie brał będziesz wtedy mógł zadecydować czy dołożyć do auta czy sprzedać z wadą. 

Edited by Muskel1
Posted

Jedyne co bym zrobił, to zleciłbym tylko wymianę oleju i filtra aby mieć pewność, że jest sam olej zalany a nie jakieś specyfiki by zataić branie oleju, bo tak też może być, że poprzedni właściciel dolał czegoś aby nie wyszło po kilkuset km, że żre olej. 

Posted

No tylko mam dylemat bo na 20-ego jestem umówiony z mechanikiem na te naprawy co wysłałem wyżej. Na razie będzie robił rozrząd - bo tu nie wiadomo kiedy było wymieniane i czy było. I te rzeczy związane z silnikiem. Zawieszenie, klocki, tarcze przód sobie zostawię na razie. No ale tak czy siak 6k trzeba będzie dać. Może nie bawić się i go wystawić po prostu. Nie łudzić się, że nigdy nie będzie brał oleju. A jak to jest z tymi turbosprężarkami w autach? Też unikać jak ognia?

Posted

Olej był wymieniany w lutym jest plakietka zawieszona.

Posted

Dodatkowo auto ma wgraną mapę co daje 190km z 120km

Posted
25 minut temu, Hajt napisał:

Olej był wymieniany w lutym jest plakietka zawieszona.

Przeczytałeś co napisałem odnośnie oleju? Chyba nie.

Posted

Sorka, mój błąd. No tak ale nawet gdyby to zatail to podpisywałem umowę że znam stan auta itd. z umowy.

Posted

Co innego jest nie powiedzieć prawdy a co innego jest dolewanie specyfiku aby zamaskować wadę. 

Posted

No racja, a to wyjdzie przy wymianie oleju? Jakiś inny kolor olej będzie miał, czy po prostu wyjdzie przy dłuższym użytkowaniu? I jeżeli by to było prawdą to jak wtedy postępować? Policja?

Posted

Jedynie analiza oleju dałaby obraz. Miałem raczej na myśli, że po wymianie będziesz miał świeżutki olej bez eventualnych dodatków i jeżeli rzeczywiście miałby nadmiernie brać olej  to wyjdze to na pewno.  Jak oddasz auto do mechanika i zrobisz to wszystko co opisałeś, to bedziesz musiał auto zatrzymać bo szkoda sprzedać po tym jak wsadzisz w niego 10 k. 

Posted

No i właśnie tutaj mam dylemat. Czy go opchnąć czy włożyć kasę i jeździć. Tylko boli mnie to że te silniki lubią brać olej. Za gapowe teraz się płaci...

Posted
12 minut temu, Hajt napisał:

No i właśnie tutaj mam dylemat. Czy go opchnąć czy włożyć kasę i jeździć. Tylko boli mnie to że te silniki lubią brać olej. Za gapowe teraz się płaci...

Przed naprawą tych wszystkich rzeczy zalej świeży olej i sprawdź, majątku nie kosztuje a będziesz pewny czy pobór jest dla Ciebie do zaakceptowania. Jak teraz wydasz 10 k zł na naprawy z tej kartki i później okaże się, że silnik złom to sam wiesz.

Posted

A o samym turbo jesteście w stanie coś napisać? Trochę słabe jest te czekanie aż turbo się schlodzi. I jak z awaryjnością? Czy to już zależy od użytkowania?

Posted

Swoją drogą.. tyle napraw i zaskoczył Cię koszt pakietu startowego auta w takim stanie? Przed kupnem sprawdzałeś tylko datę na szybach czy jak, że tego nie widziałeś?

Silnik z tego co wiem ogarnia jeden gościu za +/- 7k wraz z usunięciem wady brania oleju, na częściach OEM (jest w nagraniach Coobcio z YouTube), także za 10k miałbyś już ogarnięte wszystko.

  • Upvote 1
Posted
Teraz, Hajt napisał:

A o samym turbo jesteście w stanie coś napisać? Trochę słabe jest te czekanie aż turbo się schlodzi. I jak z awaryjnością? Czy to już zależy od użytkowania?

Skoro nikt Ci nic nie pisze to nie ma się czym przejmować na zapas.

Co tam chłodzić, podczas normalnej jazdy gasisz silnik i tyle,  no chyba że upalasz non stop to chwilę trzeba schłodzić.

Na zimnym oleju nie upalać, po upalaniu nie gasić od razu, zmieniać na czas dobry olej i tyle z przedłużeniem żywotności. Jak będzie miało paść, to padnie, będzie pretekst do zmiany na większe.

  • Upvote 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...