Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wahaczy i zawieszenie przód


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam zaniedbanego małysza, którego postanowiłem reanimować. Ostatnio odstawiłem go do warsztatu na wymianę maglownicy i okazało się, że niestety problemów jest więcej. Osobiście nie znam cen różnych usług tego typu stąd ten post. Za wymianę dolnych wahaczy przednich, łączników stabilizatora, niesprawnego zacisku hamulcowego i wyczyszczenie i przejrzenie pozostałych + wszystko co tam może przy okazji wyjść (mowa o przednich amortyzatorach, reszcie wahaczy) policzono 3-5tys robocizna + części (zakładając, że 3 tys w najlepszym wypadku jak nic więcej nie wyjdzie). Do tego osobno koszt wymiany magla i zbieżność 400zł (maglownice i końcówki drążków kupiłem już nowe przed oddaniem do warsztatu). Jak myślicie, cena git czy rozglądać się za innym warsztatem? Nie ukrywam, że zależy mi na doprowadzeniu tego auta do bardzo dobrego stanu, jednak wolę się upewnić czy rzeczywiście tyle kosztuje taka usługa i czy nikt nie próbuje mnie naciągnąć.

Jeżeli założyłem temat w złym dziale to z góry przepraszam, jestem tu nowy 

Opublikowano

Za taką kwotę powinieneś mieć całe nowe zawieszenie z przodu, nie tylko dolne wahacze. Zacisk chcą regenerować czy dać nowy? Nawet jeżeli to mega drogo moim zdaniem ale nowy wał wprowadził też nowe ceny.. może wypowie się ktoś, kto udziela takich usług i może porównać. @Dev @DarekS4

Opublikowano

O panie ale ceny. Napiszę na moim przykładzie. Wymiana kompletnego zawieszenia przód, wymiana zawieszenia tył (podmiana kompletnego wózka ze wszystkim po regeneracji), wymiana maglownicy, pompy wspomagania, geometria, nowe amory przód i tył w dosyć drogim Gdańsku płaciłem 2800 za robociznę, wszystkie części były moje. Sporo kasy extra z uwagi na zapieczone śruby spinające górne wahacze (wszystko na aucie pamiętało jeszcze fabrykę) fak że było to już jakiś czas temu, ale ceny roboczogodziny nie poszły aż tak w górę.

Opublikowano
13 godzin temu, Langista napisał:

Za taką kwotę powinieneś mieć całe nowe zawieszenie z przodu, nie tylko dolne wahacze. Zacisk chcą regenerować czy dać nowy? Nawet jeżeli to mega drogo moim zdaniem ale nowy wał wprowadził też nowe ceny.. może wypowie się ktoś, kto udziela takich usług i może porównać. @Dev @DarekS4

O ile dobrze zrozumiałem to jeden nowy, a resztę ściągać i wymienić uszczelki(osobiście bym to sobie darował jeżeli nie ma z nimi problemów). Po obdzwonieniu kilku mechaników i poczytaniu postów tu i ogólnie na forum raczej auta tam nie oddam, bo mnie ogolą z kasy do zera, a auto dalej nawet nie będzie w 100 procentach ogarnięte :grin:

Opublikowano

Drogo nie drogo .... jeżeli to jest górna granica to ok 

Regum mnie skasowałza kmpl przód i tył + dali nowe OE łączniki stabilizatorów 2400-2600 jakoś tak 

Wymiana ? I teraz tak bo jeżeli śruby idą no to pół biedy rach ciach wąs wybity z tyłu też wyszły myślę max 1000-1200zł to masz prawei 4koła za kmpl przód i tył na tip top wszystko 

Ale nie daj boże trafi się taka kołyska tył jak moja gdzie bez palnika nie podchodź. Śruby złom trzeba kupować nowe no to za takie dupcenie wypalanie wybijanie itp itd cena idzie mocnow do góry. Sorry ale to nie jest spacer tylko mordęga z takim czymś. 

Opublikowano

Z tego co ja zrozumiałem to tak 3000 do 5000 PLN za samą robotę beż części chcą, więc to jest dosyć drogo wg mnie.

Opublikowano
1 minutę temu, MaTeo85 napisał:

Z tego co ja zrozumiałem to tak 3000 do 5000 PLN za samą robotę beż części chcą, więc to jest dosyć drogo wg mnie.

Ja też tak zrozumiałem. Cena mocno zachodnia, tylko zarobki mamy wschodnie niestety.

Opublikowano
5 godzin temu, MaTeo85 napisał:

Z tego co ja zrozumiałem to tak 3000 do 5000 PLN za samą robotę beż części chcą, więc to jest dosyć drogo wg mnie.

Dokładnie o to chodzi, zgadzam się z tym co Darek napisał bo sam ostatnio wymieniałem zawias u siebie i potwierdziło się, że z lewej strony na próbę dałem śrubę na smarze i wyszła dosłownie za pomocą palca, z drugiej strony bez smaru walczyłem 2 godziny mimo tylko 2 lat od montażu.

Nie mniej za samą wymianę wahaczy przód maks 700-800 zł to rozumiem, hamulce? Dajmy 200 zł za 'przeczyszczenie' (ja tak rozumiem regenerację a oni chcą za tyle 'czyścić) to masz 800, magiel (banalna robota tylko czasochłonna) przy hamulcach - 200? Z tyłem pojęcia nie mam, niech będzie te 500 zł za tył. Ustalając górną granicę przy takim nakładzie roboty powinni maks 2500 za robociznę policzyć + koszt części, stawka 3-5k to jak w ASO..

Opublikowano

Jak wyżej pisałem płaciłem 2800 za naprawdę duży zakres prac i to w Gdańsku gdzie naprawdę stawki nie są najniższe. Więc zdecydowanie w tym wypadku to naciągacze są.

Opublikowano

Czasami dobrze jest mieć "swojego" mechanika który prowadzi mały warsztat. U siebie za wymianę kompletu zawiasu przód (w tym 3 godziny walki ze śrubami górnych wahaczy),wymianę kpl amorków,łączników stablizatora przód oraz poduszka skrzyni i jakieś inne drobniejsze rzeczy zapłaciłem 350 zł,a zeszło mu około 8 godzin...

Opublikowano
1 godzinę temu, pila24 napisał:

zapłaciłem 350 zł,a zeszło mu około 8 godzin...

Frajer .... :decayed:

Opublikowano
2 godziny temu, Dev napisał:

Frajer .... :decayed:

Ja go lubie za to ?

Opublikowano

IMG-20220422-WA0041.jpg

Opublikowano

To z pojazdu filnstona.

Opublikowano

Jedna z czterech poduszek od przednich sanek A6 C6, z resztą wszystkie wyglądały tak samo. Dzisiejsza robota.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...