Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Czarny Exs


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Na forum jestem od 2018r odkąd zakupiłem Audi A4 B6  z silnikiem 1.8t. Jako że przez 4 lata i 100 tyś km Audi dzielnie służyło i bardzo dobrze poznałem to co może go trapić postanowiłem, że następcą będzie Seat Exeo i to on jest bohaterem tego wątku:

 

Nadwozie: Kombi

Wersja: Sport 

Silnik: 1.8T CFMA 150km

Rok produkcji: 2009

Przebieg: 223 tyś km

Napęd: ośka, skrzynia 6b

Kolor: LC9Z

Zawieszenie: 1BE

IMG_20220406_154844.jpg

SAVE_20220402_124635.jpg.f5d25913e9e90533b062d6362a70cfeb.jpg

SAVE_20220402_124644.jpg.740dab6e15119096d1bdb267656a7d85.jpg

SAVE_20220402_124652.jpg.25359fd6df74d90ae1a580932ed3d4a8.jpg

Na początek wpadł pakiet startowy i wymiana kilku rzeczy:

  • siłowniki tylnej klapy Krosno
  • filtr kabinowy, powietrza, paliwa
  • pasek osprzętu Continental
  • trzecie światło stopu
  • świece zapłonowe NGK PFR6Q
  • cewki zapłonowe Beru ZSE051
  • uszczelka tylnej wycieraczki
  • wymiana płynu wspomagania VW G00400M2
  • wymiana uszczelki pokrywy zaworów i czyszczenie z nagaru
  • mocowanie daszka przeciwsłonecznego + nowa kratka nawiewu stóp kierowcy

IMG_20220409_121731.thumb.jpg.4da948393570296f77e1961556a30fee.jpg

IMG_20220413_123222.thumb.jpg.01216476f199141678722cc9cfeb3dd3.jpg

IMG_20220413_133924.thumb.jpg.3d2e63bbbcbb738091e68bf7a3a08f8f.jpg

IMG_20220413_165402.thumb.jpg.d087ce25d5b21a36fa31d394e056d400.jpg

IMG_20220413_174106.thumb.jpg.d551dc0935108f5fbd86b9f9aca1d2ef.jpg

IMG_20220413_180539.thumb.jpg.16dc660678498efb8f899982f4f8b24b.jpg

IMG_20220414_121329.thumb.jpg.63263b8930ff99c350ffda6b404e1106.jpg

IMG_20220414_175021.thumb.jpg.60d60ed21bf16221b274c11cc0932bd9.jpg

IMG_20220414_192550.thumb.jpg.98c8c267c11174d8daa9f7ea8889b86b.jpg

IMG_20220415_161857.thumb.jpg.e807bab28502b4600926231ba0ec2f94.jpg

IMG_20220414_174822.thumb.jpg.0dd94112054d1f815e4b5daaee56d030.jpg

IMG_20220426_155840.thumb.jpg.929f5035c95ff9e5876b05e67db12b4f.jpg

Graty czekające na montaż:

  • olej Meguin Super Leichtlauf 5w40 + filtr + magnetyczny korek spustowy oleju + czyszczenie smoka olejowego
  • rozrząd SNR/Hepu
  • wymiana uszczelek i gniazd wtryskiwaczy
  • olej w skrzyni biegów VW G052532A2
  • zawór odpowietrzania skrzyni korbowej + przewody
Edytowane przez krzysiek91x
Opublikowano

Tablice DE. Coburg ? :) Kupione tam czy mieszkasz w Coburgu.

Opublikowano

Auto kupione od handlarza, stąd niemieckie tablice, czekam na wizytę w wydziale komunikacji żeby zarejestrować

Opublikowano
1 minutę temu, krzysiek91x napisał:

Auto kupione od handlarza, stąd niemieckie tablice, czekam na wizytę w wydziale komunikacji żeby zarejestrować

ok.ja nie daleko Coburga od 28 lat mieszkam i dlatego zapytałem.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj wpadło parę "drobiazgów", na pierwszy ogień poszła mata do bagażnika firmy Rigum, fajna, estetyczna, dobrze dopasowana i nie śmierdzi

IMG_20220426_154822.thumb.jpg.a67a1f659318f9743ac006ebb82bd246.jpg

 

Miałem spalone żarówki od świateł dziennych i postojowych więc postanowiłem że wlecą nowe. Jako że ciężko znaleźć ledy, które nie walą błędami na liczniku i są w przystępnej cenie zaryzykowałem i kupiłem żarówki xtec do postojowych, drl i halogenów, ku mojemu zaskoczeniu nawet fajnie wyglądają

IMG_20220416_134558.thumb.jpg.42f84e04ea636ebaed3ea2da9cbc07a7.jpgIMG_20220416_134550.thumb.jpg.70ff3ec6012fa34633c23b8429245c17.jpgIMG_20220416_134607.thumb.jpg.e99a3f4b3e1cccc4681b1b05551c986a.jpg

 

Chromowana zaślepka zapalniczki, mały detal poprawiający wygląd wnętrza

IMG_20220413_182153.thumb.jpg.ac8385d075d10cf109e146d24f279192.jpg

 

I coś co odmłodzi trochę auto, był Concert III jest RNS-E LED. Myślałem nad jakimś androidem, ale po przeczytaniu wielu negatywnych opinii stwierdziłem, że pójdę w oryginalne radio

IMG_20220427_185246.thumb.jpg.f6b022c861f73cb398014701a537bb87.jpg

Edytowane przez krzysiek91x
Opublikowano

ta mata do bagażnika ma bardzo fajny wzór :) jest jakaś różnica między B6, a Exeo?

Opublikowano

W aukcji sprzedającego było że jest tylko do Exeo, ale wydaje mi się że do A4 B6/B7 jest taka sama. Myślałem nad matą od Frogum (Pro-Line), ale ludzie pisali w opiniach że jest bardzo cienka i dla mnie trochę przekombinowali z wzorem... no i ta którą kupiłem jest trochę tańsza

Opublikowano

dziwny wybór jak dla mnie te Exeo, coś czuje że za te 4 lata bedziesz miał ciężko ze sprzedażą. Życzę bezawaryjności.

Opublikowano

a ogólnie odczucia przy przesiadce? coś innego? no nie licząc oczywiście deski z cabrio :)

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, tobias napisał:

dziwny wybór jak dla mnie te Exeo, coś czuje że za te 4 lata bedziesz miał ciężko ze sprzedażą. Życzę bezawaryjności.

ja ani nie mysle exa sprzedac, a + na b6 b7 ma taki ze jest wieksza szansa na znalezienie mniej przeruchanego modelu, z reguly sa lepiej wyposazone i mlodsze, a na grupie jak ktos doda ze chce sprzedac 1.8t to zara ma 5 chetnych pod brama

Edytowane przez Mukade93
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, tobias napisał:

dziwny wybór jak dla mnie te Exeo, coś czuje że za te 4 lata bedziesz miał ciężko ze sprzedażą. Życzę bezawaryjności.

Dzięki. Aktualnie ciężko jest kupić dobre auto w normalnych pieniądzach. Mając do wydania 25-30 tyś zł i szukając auta z silnikiem benzynowym (najlepiej na pośrednim wtrysku) w miarę mało awaryjnym z wystarczającą mocą co byś wybrał? Laguna 3 2.0t która trzeszczy w środku od samego patrzenia? 1.6MPI który potrzebuje kalendarza żeby przyśpieszyć do 100 km/h? Citroen C5 2.0 który będzie tracił na wartości 3 razy szybciej niż exeo? Była też opcja kupić jakieś BMW ale chyba jeszcze ciężej znaleźć zadbany egzemplarz niż A4B7/Exeo...

33 minuty temu, jedrekx napisał:

a ogólnie odczucia przy przesiadce? coś innego? no nie licząc oczywiście deski z cabrio :)

Za dużo nie mogę powiedzieć bo auto na razie stoi :lol: Na pewno na plus skrzynia 6 biegów, dużo jeżdżę autostradami i zawsze brakowało mi tego dodatkowego biegu, Audi ma przebieg 263 tyś, seat 223 tyś i exeo skrzynia działa o wiele lepiej (w audi olej w skrzyni był regularnie wymieniany od przebiegu 168 tyś). W obu autach mam zawieszenie 1BE ale audi wydaje mi się bardziej zwarte i sztywniejsze niż seat. W exeo widać już oszczędności księgowych, wydaje mi się że blacha jest słabsza, na dolnych rantach drzwi są pierwsze ogniska korozji w takim samy stopniu jak w audi a jest 8 lat młodsze... Ogólnie to bardzo podobne auta, ale największym plusem exeo jest wiek, parę lat młodsze, lubię audi ale tam psują się już części bo auto ma 21 lat i co jakiś czas trzeba coś grzebać, pękające przewody elektryczne, zaśniedziałe styki, rdza podwozia, parciejące gumy itp...

33 minuty temu, Mukade93 napisał:

ja ani nie mysle exa sprzedac, a + na b6 b7 ma taki ze jest wieksza szansa na znalezienie mniej przeruchanego modelu, z reguly sa lepiej wyposazone i mlodsze, a na grupie jak ktos doda ze chce sprzedac 1.8t to zara ma 5 chetnych pod brama

Dokładnie, wydaje mi się że w tych pieniądzach bardzo dobry wybór, ciężko znaleźć coś innego. Był pomysł żeby kupić A4 B7 ale nie mam czasu siedzieć miesiącami przed komputerem i przeglądać ogłoszenia w poszukiwaniu zadbanego egzemplarza. Dodatkowym atutem exeo jest to że wyróżniasz się trochę z tłumu, jeżdżąc audi nie miałem problemu żeby stanąć na skrzyżowaniu z dwoma innymi A4 B6 :lol:

Edytowane przez krzysiek91x
Opublikowano

dziwna wersje sporta masz, bez czujnikow deszczu zmierzchu i skladanych lusterek, takie polaczenie reference ze sportem, zerknij se do nadkoli bo napewno zydy juz wyszly

Opublikowano
6 godzin temu, tobias napisał:

dziwny wybór jak dla mnie te Exeo, coś czuje że za te 4 lata bedziesz miał ciężko ze sprzedażą

Dlaczego? Wszystko co 1,8 T i w normalnych pieniądzach sprzedaję się od ręki i kolega zapewne nie będzie się męczył żeby sprzedać swoje :wink:

6 godzin temu, Mukade93 napisał:

ja ani nie mysle exa sprzedac, a + na b6 b7 ma taki ze jest wieksza szansa na znalezienie mniej przeruchanego modelu, z reguly sa lepiej wyposazone i mlodsze, a na grupie jak ktos doda ze chce sprzedac 1.8t to zara ma 5 chetnych pod brama

:thumbup1:

5 godzin temu, krzysiek91x napisał:

wydaje mi się że blacha jest słabsza, na dolnych rantach drzwi są pierwsze ogniska korozji w takim samy stopniu jak w audi a jest 8 lat młodsze...

A jak podwozie i nadkola pod osłonami wyglądają w Exeo, zaglądałeś już tam?

 

Opublikowano
3 minuty temu, pelonek1 napisał:

Dlaczego? Wszystko co 1,8 T i w normalnych pieniądzach sprzedaję się od ręki i kolega zapewne nie będzie się męczył żeby sprzedać swoje :wink:

:thumbup1:

A jak podwozie i nadkola pod osłonami wyglądają w Exeo, zaglądałeś już tam?

 

u mnie z korozja nie ma zle, byl purchel od spodu nadkola a ze caly przod malowalem to problemu nie ma, mialem 2 zydy z tylu prawdopodobnie ubytki lakieru od jakiegos kamienia wiec sobie to tez zabezpieczylem, sam dol w miare ok jak rozbieralem oslony. Najgorszy jest wydech bo chyba z papieru go robili i kolega pewnie tez bedzie go musial zaraz robic to bedzie sie prosic o 2 kominy z tyłu :)
image.png.87e200695435ab25bf14803bba516924.png

Opublikowano
3 minuty temu, Mukade93 napisał:

Najgorszy jest wydech bo chyba z papieru go robili

A myślisz, że np. w B7 1,8 T jest wieczny? Środkowy też chyba z papieru i zawsze jako pierwszy idzie do wymiany.

Opublikowano
1 minutę temu, pelonek1 napisał:

A myślisz, że np. w B7 1,8 T jest wieczny? Środkowy też chyba z papieru i zawsze jako pierwszy idzie do wymiany.

no to slyszalem ale w exie to caly jest z papieru, u mnie po 1 czipie caly uklad mial dosc, od plecionki do konca ze az gubilem koncowki z chromu :facepalm:

Opublikowano
1 godzinę temu, pelonek1 napisał:

A jak podwozie i nadkola pod osłonami wyglądają w Exeo, zaglądałeś już tam?

 

Pod osłony nadkoli jeszcze nie zaglądałem ale oglądałem go od spodu na stacji diagnostycznej przy zakupie i nie jest źle, podłoga jest zdrowa, tylne wahacze wyglądają dobrze, na sankach jakiś nalot rdzy jest ale to chyba normalne w kilkunastoletnim aucie. Spód w porównaniu do Audi jest w o wiele lepszym stanie, na błotnikach nie ma rdzy, jedynie ranty drzwi trzeba zabezpieczyć. Jeśli chodzi o sprzedaż audi to masz rację, kupiec już był dawno na to auto i zostaje w rodzinie i aż mi szkoda sprzedawać bo aktualnie silnik ładniej chodzi w audi niż w seacie :lol:

1 godzinę temu, Mukade93 napisał:

u mnie z korozja nie ma zle, byl purchel od spodu nadkola a ze caly przod malowalem to problemu nie ma, mialem 2 zydy z tylu prawdopodobnie ubytki lakieru od jakiegos kamienia wiec sobie to tez zabezpieczylem, sam dol w miare ok jak rozbieralem oslony. Najgorszy jest wydech bo chyba z papieru go robili i kolega pewnie tez bedzie go musial zaraz robic to bedzie sie prosic o 2 kominy z tyłu :)
 

Wydech w exeo to jest jakiś żart i wygląda jakby miał 100 lat. W audi po tylu latach jedyne miejsce gdzie coś widać to środkowy tłumik, odpadła pierwsza warstwa metalu, nie ma żarnej dziury, jest zdrowy, w exeo wydech nie istnieje... No i tu mam właśnie dylemat czy przeróbka na dwa kominy czy zostawić tak jak jest

Opublikowano

Fajny Seacik mam czarnego sedana w Sporcie na zawieszeniu BA jezdzi sie nim super silniczek fajnie wstaje z dołu oczywiście 1.8t  CFMA, za niedługo wrzucę tu też swojego w dziale :) zrobiłem nim w ciągu roku i 2 miesiecy 15000 km bezawaryjnie , ale ostatnio wymieniłem kilka rzeczy żeby była fabryka i ze względu na zużycie  i wiek ale nie będę oszczędzał bo chce mieć stan idealny hehe :) potwierdzam wydechy są z papieru toaletowego robione i mam w zamyśle zaadoptować dwururkę od audi a4 czy jest to wykonalne w naszych exeo? i i również nie myślę nawet o sprzedawaniu i nie ciagnie mnie do tych "nowych gowien" pozdro :)

Opublikowano
6 godzin temu, PiotrekEXEO napisał:

Fajny Seacik mam czarnego sedana w Sporcie na zawieszeniu BA jezdzi sie nim super silniczek fajnie wstaje z dołu oczywiście 1.8t  CFMA, za niedługo wrzucę tu też swojego w dziale :) zrobiłem nim w ciągu roku i 2 miesiecy 15000 km bezawaryjnie , ale ostatnio wymieniłem kilka rzeczy żeby była fabryka i ze względu na zużycie  i wiek ale nie będę oszczędzał bo chce mieć stan idealny hehe :) potwierdzam wydechy są z papieru toaletowego robione i mam w zamyśle zaadoptować dwururkę od audi a4 czy jest to wykonalne w naszych exeo? i i również nie myślę nawet o sprzedawaniu i nie ciagnie mnie do tych "nowych gowien" pozdro :)

podejdzie, tylko gorzej z dokladka na 2 kominy bo kosztuje 400 w aszo, mozna wsadzac z b7 s lajnowa ale troche zabawy jest

Opublikowano (edytowane)

Pakiet startowy ciąg dalszy

Na początek zabrałem się za ogarnięcie nieszczelnych gniazd wtryskiwaczy, miałem nadzieję na szybką robotę ale nie może być za pięknie... Przy wyciąganiu listwy wtryskowej ułamałem podkładkę na jednym z wtrysków więc wpadły nowe oringi i podkładki

IMG_20220509_131058.thumb.jpg.d2d79a263577fa9d4995eb0c1cae6918.jpg

IMG_20220509_131502.thumb.jpg.13ab00d72678362058028d82b8d76be0.jpg

Potem zabrałem się za wykręcenie plastikowych gniazd z kolektora z takim efektem

IMG_20220429_144716.thumb.jpg.d25421d870905177e8b285b2f5c243d1.jpg

Te gniazda są wkręcone na jakiś mocny klej, znalazłem idealnie dopasowany klucz do nich ale nawet nie drgnęły, góra część była miażdżona przez klucz, dolna część zostawała w kolektorze. Po usunięciu resztek gniazd z kolektora i tak w nim na gwincie został ten klej i musiałem mozolnie czyścić każdy z gwintów...

IMG_20220429_143421.thumb.jpg.22b095f108d17c0d0ee914ae2a8ac42f.jpg

IMG_20220429_143913.thumb.jpg.c546ca35ca9babbae8dae3e802752baf.jpg

Po kilku godzinach walki z demontażem kolektora i dokładnym czyszczeniem go udało się w końcu to ogarnąć (przy okazji czy wasze kolektory też się tak utleniają czy to z moim coś jest nie tak?)

IMG_20220429_144701.thumb.jpg.c23b81b0639775a3b4de3af745638552.jpg

IMG_20220509_131148.thumb.jpg.7629f08cd450fdc644a0e4e4c9d11770.jpg

Skoro miałem kolektor na wierzchu i bardzo dobry dostęp do kilku innych rzeczy to stwierdziłem, że zajrzę do odmy i wszystkich elementów, które idą dalej i chyba dobrze zrobiłem...

IMG_20220415_161857.thumb.jpg.fe25d6ef6e0dc26c24f0631ac01881ef.jpg

IMG_20220510_143631.thumb.jpg.e12a99e51f4bd1679042fc15c1c40888.jpg

IMG_20220510_144441.thumb.jpg.b319901a49bb8f8212a5da4f4ff65249.jpg

IMG_20220510_145512.thumb.jpg.35119ea35f0aee5a12638a19ab2eeef2.jpg

IMG_20220510_165854.thumb.jpg.f73f785f5859eed26ab9afc397e96a21.jpg

IMG_20220509_132528.thumb.jpg.99849f7e8a41ace3227a0ae4b878efbe.jpg

IMG_20220511_182858.thumb.jpg.7cdf0ea63d4c75e6f231c69e1ce1cce2.jpg

Następne w kolejce jest sprzęgło alternatora bo wydaje już delikatne dźwięki, paczka w drodze i udało mi się go od razu wytargać póki nie zamontowałem jeszcze kolektora

IMG_20220511_182213.thumb.jpg.853676bcd961319be02714eac8aeff00.jpg

Na koniec straty:

  • urwany wąż chłodniczy o nr 06B121057A, nie dało się go zdjąć, męczyłem się długo i się poddałem, rozciąłem, wytargałem a i tak jedna część została sklejona z metalową rurką (czy oni kleją te węże na coś czy to ząb czasu je tak połączył?)
  • urwana prowadnica bagnetu podczas emocjonalnego szarpania węża z punktu powyżej
  • rozładowany akumulator

IMG_20220511_184701.thumb.jpg.7466e516826ca261f77082c897390e86.jpg 

IMG_20220429_161452.thumb.jpg.2c4a46645ebdee010ca108ffdbc944b0.jpg

IMG_20220510_160308.thumb.jpg.3153bcaefd2e4c449c86407fec4fe71b.jpg

 

 

Edytowane przez krzysiek91x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...