Jump to content
IGNORED

Problem z klimatyzacja audi a4b7


Mapet222
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem z klimatyzacja. 

Vag pokazuje tylko zwarcie masy na silniczku krokowym od nagrzewnicy.

Klima nabita kompresor nowy 

Kompresor chodzi lecz nie puszcza zimnego powietrza z klimy. W czym może być problem? 

Link to comment
Share on other sites

W błędzie Ci pisze w czym problem.

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, Muskel1 napisał:

W błędzie Ci pisze w czym problem.

Gdyby tak było to problem był by z głowy. 

Link to comment
Share on other sites

Z jakiego powodu wymieniany był kompresor? W jaki sposób go wymieniono? Był cały układ czyszczony, czy na pałę wymieniono tylko kompresor bez nawet spojrzenia na resztę elementów?

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Langista napisał:

Z jakiego powodu wymieniany był kompresor? W jaki sposób go wymieniono? Był cały układ czyszczony, czy na pałę wymieniono tylko kompresor bez nawet spojrzenia na resztę elementów?

Był Wymieniony na nowy ponieważ był padnięty chłodnica również nowa bo była dziura, nie wiem co jest grane bo jak odpalam klimę to przestaje dmuchać. 

Link to comment
Share on other sites

Sam to robiłeś czy ktoś to robił? Jak warsztat to oddaj auto na gwarancję, nie rozumiem jak można oddać auto klientowi po naprawie, która nic nie wniosła. 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Mapet222 napisał:

Był Wymieniony na nowy ponieważ był padnięty chłodnica również nowa bo była dziura

Osuszacz, dysza rozprężna wymienione?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Napisz dokładnie jaki masz błąd. Jeśli błąd dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego to rzeczywiście będziesz miał problem że po włączeniu klimy przestaje działać nawiew bo powietrze buzuje gdzieś wewnątrz pod deską (prawdopodobnie zamyka się silniczek od obiegu zewnętrznego ale nie otwiera od wewnętrznego - osobne silniczki). Po wyłączeniu klimy powinno być odczuwalne przez chwilę zimne powietrze. Rozwiązanie to wymiana silniczka od obiegu wewnętrznego na sprawny i wykonanie nastaw podstawowych silniczków.

Silniczek od obiegu wewnętrznego jest doskonale widoczny po zdjęciu schowka. Jeśli nie masz vaga to zrób test - wciśnij na klimatroniku obieg zamknięty i zobacz czy klapka się otwiera.

Edited by bobikos
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bobikos napisał:

Napisz dokładnie jaki masz błąd. Jeśli błąd dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego to rzeczywiście będziesz miał problem że po włączeniu klimy przestaje działać nawiew bo powietrze buzuje gdzieś wewnątrz pod deską (prawdopodobnie zamyka się silniczek od obiegu zewnętrznego ale nie otwiera od wewnętrznego - osobne silniczki). Po wyłączeniu klimy powinno być odczuwalne przez chwilę zimne powietrze. Rozwiązanie to wymiana silniczka od obiegu wewnętrznego na sprawny i wykonanie nastaw podstawowych silniczków.

Silniczek od obiegu wewnętrznego jest doskonale widoczny po zdjęciu schowka. Jeśli nie masz vaga to zrób test - wciśnij na klimatroniku obieg zamknięty i zobacz czy klapka się otwiera.

Po 15 wrzucę dokładnie jaki to błąd, jest tak jak mówisz po włączeniu buzuje pod deska i silniczek nie otwiera klapki od wewnętrznego obiegu, ale silniczek tak jakby się przycinał wymieniłem go na używkę która działa, lecz po podpięciu do mojej kostki zero reakcji wszystkie inne działają poprawnie. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
6 godzin temu, bobikos napisał:

Napisz dokładnie jaki masz błąd. Jeśli błąd dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego to rzeczywiście będziesz miał problem że po włączeniu klimy przestaje działać nawiew bo powietrze buzuje gdzieś wewnątrz pod deską (prawdopodobnie zamyka się silniczek od obiegu zewnętrznego ale nie otwiera od wewnętrznego - osobne silniczki). Po wyłączeniu klimy powinno być odczuwalne przez chwilę zimne powietrze. Rozwiązanie to wymiana silniczka od obiegu wewnętrznego na sprawny i wykonanie nastaw podstawowych silniczków.

Silniczek od obiegu wewnętrznego jest doskonale widoczny po zdjęciu schowka. Jeśli nie masz vaga to zrób test - wciśnij na klimatroniku obieg zamknięty i zobacz czy klapka się otwiera.

Powiedz mi jeszcze czy zrobienie nastaw silniczków to jest ta operacja w której klimatronik odpala sobie wszystkie opcje po kolei?  Czy to zupełnie coś innego? 

IMG_20220509_161716.jpg

Edited by Mapet222
Link to comment
Share on other sites

Poczytaj o nastawach podstawowych. Skasuj vagiem błędy. Używane silniczki mogą nie chcieć działać bo ten pracuje najczęściej. Szukaj silniczka z exeo

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
3 godziny temu, bobikos napisał:

Poczytaj o nastawach podstawowych. Skasuj vagiem błędy. Używane silniczki mogą nie chcieć działać bo ten pracuje najczęściej. Szukaj silniczka z exeo

Ten błąd nie chce się skasować, a czy winna może być też wiązka? Czy konkretnie ten silniczek 

 

Edit. Udało mi się wyczyścić silniczek skonfigurować do ustawień fabrycznych i jest okej otwiera zamyka, nadmuch na włączonej klimie jest ale nie chłodzi 😂😂

IMG_20220509_200708.jpg

Edited by Mapet222
Link to comment
Share on other sites

Albo brak czynnika albo zerwane sprzęgło na sprężarce 

Link to comment
Share on other sites

Ewentualnie jeśli na postoju chłodzi a podczas jazdy nie to ktoś mógł zamienić wtyczkę od poduszki silnika z wtyczką od sprężarki (zdazyl sie taki przypadek). Skoro wymieniałeś sprężarkę to jedź do tego magika.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bobikos napisał:

Ewentualnie jeśli na postoju chłodzi a podczas jazdy nie to ktoś mógł zamienić wtyczkę od poduszki silnika z wtyczką od sprężarki (zdazyl sie taki przypadek). Skoro wymieniałeś sprężarkę to jedź do tego magika.

Nie wiem który kolor na przyrzadzie to gaz a który czynnik więc napiszę kolorami. 

Niebieski 6bar czerwony 5bar. 

Czyli jeżeli razem z kołem pasowym rusza się ta całość sprężarki to sprzęgiełko zerwane? 

Link to comment
Share on other sites

Gdyby było wszystko nabite jak trzeba i kompresor by działał, to miał byś podczas pracy 12-13 bar z takim napięciem na zaworku. Klimiarz sprawdzał po nabiciu czy działa? Bo to jeden z jego obowiązków, a nie samo nabicie czynnika.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Langista napisał:

Gdyby było wszystko nabite jak trzeba i kompresor by działał, to miał byś podczas pracy 12-13 bar z takim napięciem na zaworku. Klimiarz sprawdzał po nabiciu czy działa? Bo to jeden z jego obowiązków, a nie samo nabicie czynnika.

Wiem że ciśnienie jest za niskie, tak wszystko było sprawdzone. Klima normalnie chłodziła do puki nie zaczoł się problem z silniczkami krokowymi, możliwe że to sprzęgiełko poszło albo filterek "dławik" czy jak to się tam zwie jest przytkany jutro go wymienię i nabije do pełna klimę. 

Link to comment
Share on other sites

Padło sprzęgiełko, dziękuję za wszystkie odpowiedzi, Pozdrawiam i miłego dnia 😎

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 10.05.2022 o 16:48, Mapet222 napisał:

Padło sprzęgiełko, dziękuję za wszystkie odpowiedzi, Pozdrawiam i miłego dnia 😎

W tych kompresorach jest sprzęgło zrywalne,jak kręci się luzem koło to masz problem.

Edited by pila24
Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem w ogóle serwisu, który nabijał mu klimę wiedząc, że ma kompresor nie sprawny, który rzekomo jest nowy.. Czyżby zakładany kompletnie bez oleju zatarł się na miejscu?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Langista napisał:

Nie rozumiem w ogóle serwisu, który nabijał mu klimę wiedząc, że ma kompresor nie sprawny, który rzekomo jest nowy.. Czyżby zakładany kompletnie bez oleju zatarł się na miejscu?

Kompresor był zakładany w tamtym roku kupiony nowy działał przez 2mies i padł. 

Link to comment
Share on other sites

To wracaj do warsztatu na reklamację, dlaczego od razu tego nie zrobiłeś?

Link to comment
Share on other sites

Co ty za kompresory kupujesz, że ci padają co chwile ? 

W dniu 10.05.2022 o 08:16, Mapet222 napisał:

Nie wiem który kolor na przyrzadzie to gaz a który czynnik więc napiszę kolorami. 

Niebieski 6bar czerwony 5bar. 

Czyli jeżeli razem z kołem pasowym rusza się ta całość sprężarki to sprzęgiełko zerwane? 

Niebieski to niskie cisnienie a czerwony to wysokie a nie gaz czy czynnik ;) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...