Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF w A4 B8


Stolper

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, mazur1990 napisał:

Witam, Panowie szybkie pytanie DPF wyprany, mechanik założył, wykonał nastawy podstawowe po przez program VAG. Będzie to OK czy swoim VCDS dodatkowo wykonać adaptacje wypranego filtra DPF?

Jakie nastawy? Żadnych nastaw w dpfie się nie dokonuje. Po wyczyszczeniu należy zresetować ilość popiołu w sterowniku silnika, wymienić najlepiej czujnik ròżnicy ciśnień i go zaadoptować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Muskel1 napisał:

Jakie nastawy? Żadnych nastaw w dpfie się nie dokonuje. Po wyczyszczeniu należy zresetować ilość popiołu w sterowniku silnika, wymienić najlepiej czujnik ròżnicy ciśnień i go zaadoptować. 

Dostałem info, że wartość popiołu się wyzerowała. Czyli prawdopodobnie zostało wszystko wykonane poprawnie. Czujnik różnicy najwyżej wymienię później zobaczyny jak na starym będzie funkcjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie DPF wyprany możecie zerknąć na pomiary dynamiczne po wypraniu.

DPF odebrany od prania był jakiś tłusty z wierzchu chyba wypsikany jakimś specyfikiem wurth. Po zamontowaniu podczas ruszania delikatny dymek z rury. Samochód się rozgrzał rozpoczęło się wypalanie i nagle dym w kabinie. Podniosłem maskę z mechanikiem, który go montował po czym okazało się, że ten tłusty specyfik, który był na DPF zaczął się wypalać od wysokiej temperatury filtra DPF. Po przejechaniu kilku kilometrów dymienie z pod maski i w kabinie ustało. Dymek z tyłu w trakcie wypalania i po wypalaniu z wydechu już się nie pojawia.

Przed czyszczeniem zapełnienie filtra ok 0,24l, pomiar dynamiczny różnicy pokazywał ponad 200hPa przy prędkości obrotowej 3500obr/min.

Po czyszczeniu wyzerowano zapełnienie filtra, wykonano nastawy podstawowe czujnika różnicy ciśnień, którego nie wymienialiśmy.

Pomiar dynamiczny zamieszczono poniżej. Warto zwrócić uwagę na różnice ciśnień wynosi ok 100hPa przy prędkości obrotowej 4000obr/min to jest o połowę niżej niż przed czyszczeniem.

Obecnie co zauważono, że po mieście z dolnych obrotów się lepiej zbiera, jest bardziej żwawy. Obecnie robię test ok 1-2tys. km i zobaczymy co się będzie działo.

LOG.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Okazało się że mam pękniętą rurkę do EGR stąd ten zapach spalin w kabinie, i wypalanie tez niekompletne. W następnym tygodniu wymieniam i zobaczymy jakie będą efekty.

 

----------------------

Cześć,

W moim Audi zapełnienie dpf dochodzi do trochę ponad 60% później w magiczny sposób wskakuje od razu na 99% i wypala się do 23%. Pomiędzy wypaleniami przejeżdżam ok 180km. Resetowałem czujniki ciśnienia na dpf i bez zmian.

Średnie spalanie 6,5 l/100km więc raczej dobrze, wtryski, szczególnie jeden +-0,7 - 1.0.

Macie jakieś pomysły co można w tym temacie zrobić - poza wywaleniem DPF :-) ? Dodam ze DPF był płukany.

pozdrawiam,

Edytowane przez Stolper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Stolper

Pewnie jeździsz więcej po mieście i wypalanie wtedy następuje szybciej, bo wartość zmierzona jest większa niż obliczona (u mnie jest podobnie). Masz soft po dieselgate? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2022 o 13:11, Mateusz_K napisał:

@Stolper

Pewnie jeździsz więcej po mieście i wypalanie wtedy następuje szybciej, bo wartość zmierzona jest większa niż obliczona (u mnie jest podobnie). Masz soft po dieselgate? 

Dokładnie tak jak pisze Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymieniając czujnik ciśnienia spalin dpf trochę ułamał mi się stary czujnik i mam podejrzenie ze trochę tego plastiku zostało w wężyku. Wsadziłem nowy zresetowałem i aktywowałem nowy. Zrobiłem 200km na razie jest ok. Pytanko czy będą jakies problemy jeśli zostało coś w środku i jest mniejsza dziurka do tych spalin niż powinna być normalna ? Na razie mocy nie straciłem a jesCze nie zauważyłem wypalania dpf. Wcześniej wypalał mi się dpf co 30jm jak wyżej podesłałem sceeena. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko było wydłubać możliwe ze coś zostało. A jakbym go przeciął o 5 cm ominął te zapchanie k na nowo zaplotły coś da ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki spróbuje to jako samouk ogarnąć. A czy to normalne jest w audi, tam są dwa wężyki jeden idzie taki długi na sam dół a drugi jest krótszy nigdzie nie zamontowany. To normalne czy coś nie tak jest z moim autem w tej kwesti

ps zdjęcie poglądowe  

 ??

E2814FF1-CAD4-4655-B552-126795C2DC30.jpeg

Edytowane przez Koozly1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem ten przewód. Ale co jakiś czas się zapala błąd check. Możliwe ze to wina nowego czujnika zamiennika. Czytając dużo o tym pisało ze niektórym błąd wyskakiwał. Na vcds błąd to 12002 

szukac drugiego może używanego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyzby mój dpf był bardzo zapchany ? 
wymienilem na Ori czujnik zresetowałem. Mimo to często się załącza wypalanie. 

58A22BF5-584C-4FCD-86FA-F529FF702079.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...