Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tuleje wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem z trzeszczącym dźwiękiem dochodzącym gdzieś z podwozia auta - skrzypi jak stare drewniane schody głównie przy manewrowaniu przy niskiej prędkości (parkingi itd.). Przy jeździe na wprost i jeździe po nierównościach na wprost nie odzywa się. Pojechałem do warsztatu gdzie zajmują się zawieszeniem i powiedziano mi że do wymiany mam sworzeń wahacza i tuleje wahacza. Czytałem, że w związku z tym że wahacze są ALU to wprasowywanie nowych tulei jest ryzykowne ze względu na uszkodzenia wahacza (wprasowuje się w stalowych ale nie w aluminiowych). W warsztacie powiedziano mi że to nieprawda i można z powodzeniem założyć tuleje Lemforder i wszystko będzie grało. Tu pytanie do bardziej ogarniętych ode mnie: da się tak wymienić i ma to sens ? Czy coś się wygnie i będzie to niebezpieczne i finalnie i tak będę musiał wymienić komplet wahaczy? 

Opublikowano

Jak masz jeszcze Ori to wyślij cały zestaw do regum.pl, oni zajmują się wymiana tulei na Lemfördera + wkładają nowe sworznie, także masz za ok 1000 zł zestaw jak z ASO. Dorzucają też chyba śruby i końcówki drążków kierowniczych nowe.

Opublikowano
1 godzinę temu, Langista napisał:

także masz za ok 1000 zł zestaw jak z ASO

Za tyle będzie do B6/B7, natomiast do B8 to już 1600 zł minus kaucja (160 zł) jak kolega odda swoje stare wahacze.

1 godzinę temu, Langista napisał:

Dorzucają też chyba śruby i końcówki drążków kierowniczych nowe.

Dorzucają tylko długie śrubę górnych wahaczy. Za końcówki drążków i łączniki drążka stabilizatora trzeba dopłacić 4x50 zł.

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, mcx_lbn napisał:

mam problem z trzeszczącym dźwiękiem dochodzącym gdzieś z podwozia auta - skrzypi jak stare drewniane schody głównie przy manewrowaniu przy niskiej prędkości (parkingi itd.)

Pozrywane tuleje górnych wahaczy potrafią tak trzeszczeć.

2 godziny temu, mcx_lbn napisał:

Tu pytanie do bardziej ogarniętych ode mnie: da się tak wymienić i ma to sens ?

Wymienić się da nawet nie posiadając prasy, tylko porządne imadło (sam tak robiłem ostatnio), a czy ma sens to musisz sobie sam odpowiedzieć bo wymienisz teraz zużyte tuleje a za chwilę padną sworznie wahaczy i będziesz robił drugi raz.

2 godziny temu, mcx_lbn napisał:

Czy coś się wygnie i będzie to niebezpieczne i finalnie i tak będę musiał wymienić komplet wahaczy? 

Nic się nie wygnie jak będzie zrobione z głową. Jak pisałem wyżej, nie tak dawno wymieniałem tuleje górnych wahaczy w B7 i za pomocą imadła i odpowiednio dobranych średnicą tulei do wyciśnięcia starych i wprasowania nowych, wszystko poszło bez problemu, no może wszystko bez problemu bo śruby w zwrotnicy potrafią naw....iać. 

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

jakby co, to zmienili te tuleje w dolnych wahaczach plus sworzeń i geometria i skrzypienie ustało :) dzieki za porady :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...