Paweł A4 Opublikowano 25 Lipca 2022 Opublikowano 25 Lipca 2022 Cześć, To mój pierwszy post, w dziale powitań już opisałem swoją historię :-) Mam prośbę o poradę bo nie wiem od czego zacząć diagnozę mojego problemu. Pacjent to A4 B8 2.0 TDI 190KM adblue 2015r. 160 tyś km. Auto kupiłem 3 tygodnie temu i zaobserwowałem problem z wypalaniem DPF, nie wypala się przy normalnej codziennej jeździe 50% miasto 50% trasa z prędkością 120km/h. Wypalanie się uruchamia, obroty wzrastają do ok. 1000 na postoju ale Soot Mass Calc. w VAG DPF nie spada a w trakcie wypalania pojawia się błąd p2002. Po kilku takich nieudanych próbach zapala się kontrolka DPF. Soot Mass spada dopiero przy ostrej jeździe kiedy temperatura DPF Input / Output GAS przekroczy 400 stopni. Najlepsze efekty wypalania uzyskuje na autostradzie ale "takiej niemieckiej" przy prędkości od 160km/h. Wypalanie przy 120 km/h na 5 biegu przynosi słabe rezultaty, Soot Mass spada ale bardzo powoli. Generalnie najszybciej spada jak jest pedał wciśnięty do deski, wtedy temperatura na DPF jest ponad 700 stopni. Dzisiaj udało mi się wypalić DPF od 21g Soot Mass do 5,5g w jakieś 25 min (przy prędkości odpowiadającej spalaniu 10L/100km) i wypalanie się zakończyło ale błąd p2002 się zapalił, załączam screen po skończonym wypalaniu. Dodam, że przebiegi pomiędzy wypalaniem w przypadku codziennej spokojnej jazdy to ok. 350km ale to wychodzi, że raz w tygodniu musze jechać na trasę i wypalać DPF a to trochę uciążliwe. No i teraz pytanie od czego zacząć żeby nie wpakować się w duże koszty i nie wymieniać pół samochodu :-) - Czy to zapchany DPF, czy przy temperaturze około 300 stopni powinien się normalnie wypalić jak się uruchomi automatycznie procedura ? - Czy to zapchana chłodnica EGR nie pozwala na szybkie wypalanie ? - Czy może jest problem z jakimś czujnikiem, za mało dawkuje paliwa i DPF nie uzyskuje odpowiedniej temperatury żeby się wypalić ? - Czy wypalanie serwisowe coś pomoże czy raczej to nie ma sensu ? - Zauważyłem, że mam lekko pękniętą obudowę filtra powietrza, nie jest to dziura tylko pęknięcie ale pewnie minimalnie ciągnie lewe powietrze ale czy to może być przyczyną, ludzie jeżdżą bez obudowy z filtrem na wierzchu... ? Będę wdzięczny za wszystkie rady, które naprowadzą mnie na przyczynę problemu.
Paweł A4 Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Opublikowano 26 Lipca 2022 Końcówki wydechu są czarne, nie ma w nich jakiegoś grubego osadu ale są okopcone. Dziś rano zwróciłem uwagę na różnicę ciśnień. Pierwszy screen na nie rozgrzanym silniku po przejechaniu 2km, drugi po przejechaniu 20km. z tego co czytam na forum ciśnienie jest chyba OK...
Muskel1 Opublikowano 26 Lipca 2022 Opublikowano 26 Lipca 2022 Moim zdaniem masz jak na tylko 160kkm dosyć wysokie zapełnienie dpfu popiołem. Masz już 59.6 g popiołu a max. dla tego silnika to 70g. Po osiągnięciu tych 70g (lub 175ml) dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia. Te 70g (lub 175ml) silniki te osiągają dopiero przy przebiegach ok. 250-300 kkm. (pod warunkiem, że silnik i osprzęt są sprawne). Podejrzewam, że AGR nie działa poprawnie (strona niskiego ciśnienia nie domyka zaworu) co może prowadzić właśnie do szybszego zapełnienia dpfu sadzą, a co za tym idzie i popiołem, oraz okopconych wylotów a także posadzenia błędu P2002.
Paweł A4 Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Opublikowano 26 Lipca 2022 Dzięki Muskel, czyli będę szukał problemu w EGR. Mam już kupioną chłodnicę i gratis przyszła z przykręconym EGR (oryginał), stan jak nowy zero nagaru, a cena uwaga...16 zł na allegro Gość ma jeszcze w tej cenie więc jak ktoś zainteresowany to mogę podesłać linka. Czy wiecie, czy w moim silniku da się dostać do EGR i chłodnicy od góry ? Widziałem dwa filmiki na YT i na jednym gość odkręcał od spodu półoś i wydech żeby wymienić chłodnicę a na drugim filmie niby tylko od góry. Pomijam, że tak czy inaczej jest z tym w tym silniku strasznie duże roboty ale jak mi się będzie bardzo nudzić to może bym spróbował się do tego dobrać, jeżeli da się bez kanału / podnośnika. Tu gość niby tylko od góry wyciąga chłodnicę: https://youtu.be/tdGLALRM5SI
Muskel1 Opublikowano 26 Lipca 2022 Opublikowano 26 Lipca 2022 (edytowane) Masz 2 obiegi EGR, wysokiego i niskiego ciśnienia. Ja pisałem o obiegu niskiego ciśnienia czyli wychodzący z dpf, idący na chłodnicę, przechodzący przez zawór, który sterowany jest silniczkiem V339 i wchodzący do turbiny. Na rysnku pozycja 4 i 5. Edytowane 26 Lipca 2022 przez Muskel1
Paweł A4 Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Opublikowano 26 Lipca 2022 Wszystko się zgadza, mówimy o tym samym. Zawór niskiego ciśnienia jest przykręcony do chłodnicy jak na tym zdjęciu: I pytanie czy ten magik na prawdę to wyciągnął od góry :-) na tym filmie widać w minucie 12:20 ten zawór.
Muskel1 Opublikowano 26 Lipca 2022 Opublikowano 26 Lipca 2022 Przy następnej regeneracji możesz wypiąć wtyczlę z silniczka V339 i sprawdzić czy regeneracja zakończy się pomyślnie (bez błędu P2002).
Paweł A4 Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Opublikowano 26 Lipca 2022 Jeżeli uda mi się tam rękę wsadzić i dostać się do kostki to spróbuję. Czy jak odłączę silniczek to mogę tak jeździć dłuższy czas, nic się złego nie wydarzy ? Jeżeli będzie trzeba coś rozbierać żeby się dostać do kostki to może minąć trochę czasu aż będę miał znowu chwile żeby się tam dostać i podłączyć z powrotem.
Zigby Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 Witam panowie mam podobny problem z p2002 od jakiegos czasu, mechanicy rozkladaja rece i proponuja wymuszone wypalenie dpf i zmiane czujnika cisnien. Co to za apka ktora pawel uzywasz ?
Zigby Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 10 minutes ago, Muskel1 said: VAG DPF Dzieki Muskel , nie moglem jej znalezc na ios . Jaka wtyczke bys do niej polecil?
Zigby Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 Zobacze czy sie da kupic w uk . Na co bys stawial u mnie przy objawach takich jak swiecaca kontrolka check engine , silnik pracuje normalnie, dpf wypala sie regularnie ?
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 Bez pełnego autoscanu nie podpowiem w czym może być problem.
Zigby Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 Ok. Czy ta apka wystarczy zeby ocenic sytuacje czy cos innego bardziej dokladnego potrzebne bedzie?
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 Nie wystarczy. Musisz podpiąć pod komputer i wykonać pełny autoscan (sczytać błędy ze wszystkich sterowników).
Zigby Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 Autoscan pokazuje tylko jeden blad p2002 mechanik stwierdzil ze dpf jest czysty 7g popiolu i zasugerowal ze to chlodnica egr ale bez wyjecia chlodnicy i obejrzenia jej nie byl w stanie stwierdzic na 100%
Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2022 Opublikowano 27 Lipca 2022 Miałeś czyszczony lub wymieniany dpf? Jaki przebieg?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się