Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam mały problem z moja audi A4 B8. Kupiłem auto dwa tygodnie temu,  po zakupie zauważyłem wyciek płynu,  szukałem aż znalazłem.  Okazało się, że mam pekniety zbiorniczek wyrownawczy . Wymieniłem ,zlałem stary plyn , wlałem nowy i odpowietrzyłem. Było wszystko w porządku przez dwa dni . Wczoraj wróciłem z wycieczki i prawie cały plyn mi uciekł,  jest mokro z okolicy zbiornika . Tak jakby tym razem spod korka wywalało, ale czy to normalne ,że wywala plyn ? Dlaczego stary zbiornik był pekniety .. coś jest nie tak z obiegiem ? Proszę o porady , zanim oddam auto do Aso .. autko 2.0 Tdi 150KM (CSUA) 2015 r 118.000 przebieg,  na 113.000 wymieniony rozrząd z pompą wody . Pozdrawiam wszystkich 

Opublikowano

Dodam jeszcze,  że temperatura silnika pokazuje 90 stopni ,wentylator się nie uruchamia a jak sprawdziłem amatorsko jaka jest temperatura w zbiorniku to miałem około 100

Opublikowano

Jak odpowietrzyles? 

Opublikowano

Zalałem do poziomu max,  utrzymywałem obroty przez 15 sec na 2500k , pompowałem wężami w najwyższych punktach i zamknąłem zbiornik

Opublikowano

To raczej na pewno jest zapowietrzony.

Opublikowano

To co mam zrobić? 

Opublikowano

Zalej jeszcze raz płyn, powinien się sam odpowietrzyć a że teraz wywaliło to pewnie już jest odpowietrzony.

Opublikowano

No dobra , tak zrobię.  Dziękuję za wskazówki, napisze jaki efekt jest , jak trochę nim pojeżdżę 

Opublikowano

Witam kolegów ponownie . Pojeździłem trochę i jest nieznaczna poprawa , dwa razy już musiałem dolac płynu , za pierwszym razem prawie pół zbiorniczka , za drugim połowę z tego.  Było wszystko zapowietrzone,  słychać było bulgotanie w nagrzewnicy i było dużo powietrza w zbiorniczku . Ale nadal widzę odrobinki powietrza w zbiorniku... one wlatuje wraz z cieczą od strony czarnego sztywnego węża.. czy to nadal się odpowietrza ? Czy jest jakiś problem ? Pokaże na zdjęciu o który wężyk mi chodzi , Pozdrawiam 20220811_115907.thumb.jpg.fd0f6999aca29a316b724eb19694ad9c.jpg

Opublikowano (edytowane)

mam taki sam silnik. U mnie przeciek był pod chłodniczką oleju, kostrukcyjnie bardzo słabo to rozwiązano, gdyż są dwa obszary ciepły i zimny, ktore powodują deformację i rozszczelnienie plastkikowej obudowy filtra. Sam układ odpowietrza się sam, ale bardzo długo to trwa.

Silnik przegrzewa, bo jest powietrze w układzie. Generalnie to opisz swój profil, być może ktoś Cie pokieruje do dobrego fachowca. W ASO tylko Cie skroją, jeśli jeszcze nie byłeś tam, a prawdopodobnie nie znajdą usterki i znów wrócisz na forum.

Edytowane przez Bodo33
Opublikowano
W dniu 4.09.2022 o 19:21, Bodo33 napisał:

mam taki sam silnik. U mnie przeciek był pod chłodniczką oleju, kostrukcyjnie bardzo słabo to rozwiązano, gdyż są dwa obszary ciepły i zimny, ktore powodują deformację i rozszczelnienie plastkikowej obudowy filtra. Sam układ odpowietrza się sam, ale bardzo długo to trwa.

Silnik przegrzewa, bo jest powietrze w układzie. Generalnie to opisz swój profil, być może ktoś Cie pokieruje do dobrego fachowca. W ASO tylko Cie skroją, jeśli jeszcze nie byłeś tam, a prawdopodobnie nie znajdą usterki i znów wrócisz na forum.

Cześć.  Dziękuję za odpowiedź,  takie odpowiedzi są konkretne i na temat . Nawiązując do mojego problemu,  byłem w tym aso .. wymienili zbiornika dwa weze,  termostat i oddali . Nadal wyrzuciło mi plyn . Pojechałem na reklamcje , sprawdzili drugi raz i diagnoza , uszczelka pod głowicą.  Koszt taki ,że nogi się uginają ale to Niemieckie Aso . Mam pod ręką więc tutaj oddałem . Mój znajomy mechanik się nie zgadza . W piątek będę podstawiał mu , sprawdzi chlodniczke EGR . Jeśli to będzie to ,będę szczęśliwy, jeśli nie, pozwę sprzedawcę o ukrytą wadę i będę w sądzie walczył  :)

Opublikowano

Tak jak mówiłem w Aso umią tylko skroić, wymienić dobre części na nowe też dobre. Dlatego spisuje sie protokół zdania samochodu z opisem jaka naprawa, szacunkowy koszt naprawy oraz czas, oraz koniecznie powiedzieć do kierownika: ok zgoda ale jeśli usterka nie ustąpi zwrócicie mi pieniądze lub zrobicie jeszcze raz na swoj koszt. To działa.

Nie wiem skąd jesteś, ale w moim województwo' dokładnie w Przemyślu moge polecić obrych ludzi, którzy zrobią za sporo mniej niz w ASO.

Daj znac, jak poszło. Przy okazji niech twoj mechanik poświeci przy chłodniczce oleju, bo może być tam mokro.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Bodo33 napisał:

Tak jak mówiłem w Aso umią tylko skroić, wymienić dobre części na nowe niekoniecznie dobre. 

 

 

Opublikowano
10 godzin temu, Bodo33 napisał:

Tak jak mówiłem w Aso umią tylko skroić, wymienić dobre części na nowe też dobre. Dlatego spisuje sie protokół zdania samochodu z opisem jaka naprawa, szacunkowy koszt naprawy oraz czas, oraz koniecznie powiedzieć do kierownika: ok zgoda ale jeśli usterka nie ustąpi zwrócicie mi pieniądze lub zrobicie jeszcze raz na swoj koszt. To działa.

Nie wiem skąd jesteś, ale w moim województwo' dokładnie w Przemyślu moge polecić obrych ludzi, którzy zrobią za sporo mniej niz w ASO.

Daj znac, jak poszło. Przy okazji niech twoj mechanik poświeci przy chłodniczce oleju, bo może być tam mokro.

 

No dokładnie,  tak jak pisałeś.  Ja jestem z Lubuskiego,  więc nawet nie dojadę tam do Ciebie,  chyba ,że z "małzerem" wody hehe. A tak na poważnie to w piątek podstawie i się okaże.  Oczywiście dam znać.  Dzięki za podpowiedź przekażę mechanikowi , do usłyszenia. :)

Opublikowano
10 godzin temu, Bodo33 napisał:

Tak jak mówiłem w Aso umią tylko skroić, wymienić dobre części na nowe też dobre. Dlatego spisuje sie protokół zdania samochodu z opisem jaka naprawa, szacunkowy koszt naprawy oraz czas, oraz koniecznie powiedzieć do kierownika: ok zgoda ale jeśli usterka nie ustąpi zwrócicie mi pieniądze lub zrobicie jeszcze raz na swoj koszt. To działa.

 

:lol:jasne, ciekawe w którym ASO.

Opublikowano

Zapomniałem jeszcze dodać jednego , nie do końca sam się odpowietrzy. Ten silnik ma dwie pompy wody , trzeba programem np Vcds robić adaptacje . Znalazłem procedurę na zagranicznym forum i tak właśnie robiłem. Dwa razy odpowietrzylem całość,   najpierw pompę wysokiego obiegu na odpalonym silniku , auto samo zmieniało obroty , potem niskiego obiegu na wyłączonym silniku . 

Opublikowano
9 godzin temu, Nowy Sławek napisał:

Zapomniałem jeszcze dodać jednego , nie do końca sam się odpowietrzy. Ten silnik ma dwie pompy wody , trzeba programem np Vcds robić adaptacje . Znalazłem procedurę na zagranicznym forum i tak właśnie robiłem. Dwa razy odpowietrzylem całość,   najpierw pompę wysokiego obiegu na odpalonym silniku , auto samo zmieniało obroty , potem niskiego obiegu na wyłączonym silniku . 

A możesz dać namiar na tę procedurę?

Opublikowano
25 minut temu, Bodo33 napisał:

A możesz dać namiar na tę procedurę?

Oczywiście, wyślę na priv :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...