Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uciekający płyn chłodniczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od dłuższego czasu ucieka mi płyn chłodniczy, olej czysty, woda w zbiorniczku również. Nie widać żadnych wycieków ani nic z tych podobnego. Ostatnio wymienione były oringi przy nagrzewnicy bo puszczały. 
Czy to normalne że gdy auto jest nagrzane i woda zalana pod korek,odkręcam korek od chłodzenia i woda dosłownie kipi i się wylewa ?

Gdzie mogę szukać przyczyny wycieku ? Żadnych plan nie zostawiam.

A4 B6 1.8T AVJ Avant

Opublikowano
32 minuty temu, Muskel1 napisał:

UPG

Skąd taka teoria ? A nie było by wtedy wody w oleju ? Dodam że auto ostatnio jakby straciło trochę mocy, lekko trzęsie budą i czasami poszarpuje.

Opublikowano

Zrób test na obecność CO² to będziesz miał pewność.

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał:

Zrób test na obecność CO² to będziesz miał pewność.

Uszkodzone UPG może iść z tym w parze że jest mniej mocy i auto mniej zrywne ? 
Orientujesz się koszt regeneracji głowicy ? 

Opublikowano

Wszystko zależy. Teoretycznie sprawdzenie szczelności głowicy to ok 100 zł, planowanie powierzchni ok 200 zł, czyszczenie zaworów, wymiana uszczelniaczy i prowadnic + docieranie ich, wychodzi ok 750 zł. Problem pokazuje się jak blok też będzie miał powierzchnię, którą trzeba splanować, to dochodzi koszt wytargania całego silnika i splanowanie jego powierzchni, jakieś +/- 1000 zł.

Opublikowano
5 godzin temu, Langista napisał:

Wszystko zależy. Teoretycznie sprawdzenie szczelności głowicy to ok 100 zł, planowanie powierzchni ok 200 zł, czyszczenie zaworów, wymiana uszczelniaczy i prowadnic + docieranie ich, wychodzi ok 750 zł. Problem pokazuje się jak blok też będzie miał powierzchnię, którą trzeba splanować, to dochodzi koszt wytargania całego silnika i splanowanie jego powierzchni, jakieś +/- 1000 zł.

Głowice da się wyjąc przez maskę ? 
Myslicie ze to UPG ? Jestem w Chorwacji i jak jeżdżę pod górki itp. To schodzi mi z 1-2l wody na 200km. Auto też zaczyna mi poszarpywać gdzieś przy 2/3 tyś obrotów. 

Opublikowano

Jak nie ma płynu w oleju to musi go spalać i przy takich ilościach powinien kopcic na biało. Sprawdz jak wyglądają świece. Obawiam się, że to prędzej popękana głowica niz sama uszczelka. 

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Jak nie ma płynu w oleju to musi go spalać i przy takich ilościach powinien kopcic na biało. Sprawdz jak wyglądają świece. Obawiam się, że to prędzej popękana głowica niz sama uszczelka. 

Jaki wygląd świec powinien zaniepokoić ? 

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Jak nie ma płynu w oleju to musi go spalać i przy takich ilościach powinien kopcic na biało. Sprawdz jak wyglądają świece. Obawiam się, że to prędzej popękana głowica niz sama uszczelka. 

Jeśli uszczelka jest cała, a jest popękana głowica, test UPG to wykaże ? 

Opublikowano

Jak spaliny przedostaja sie do układu chłodzenia to tak, a w innym przypadku nic nie pokaże.

Opublikowano
39 minut temu, przem8 napisał:

Jak spaliny przedostaja sie do układu chłodzenia to tak, a w innym przypadku nic nie pokaże.

Jak zdiagnozować więc co mu dolega ? 

Opublikowano

Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju.

Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno...

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju.

Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno...

Po dłuższym postoju odpalić na chwile i spojrzeć na tłoki, a świece jakie maja być koloru ? Ciężko będzie mi zajrzeć bez kamery do cylindrów 

Opublikowano
16 godzin temu, przem8 napisał:

Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju.

Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno...

Wstawiam zdjęcia świec, do środka nie udało się zajrzeć 

4DCC7DE5-D9E2-4AC7-B06B-96D3C0A61795.jpeg

9109A4DC-38F0-4621-87E5-19164FF4F617.jpeg

B57ED0BC-6E22-4521-A410-DDEA5339C8D4.jpeg

62533AE6-3A7E-4A49-8198-15573C3DE867.jpeg

196A634F-CC43-4E16-8386-2C32673C675C.jpeg

Opublikowano
17 godzin temu, przem8 napisał:

Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju.

Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno...

Podczas sprawdzania szczelności UPG. Chodził z 2 minuty rozgrzany i płyn nie zmieniał koloru, po kolejnej minucie woda wyrzuciła czynnik z rurki.

@Langista

@Muskel1

 

DB617DA8-1233-4ED1-9682-DD93865B90A1.jpeg

Opublikowano

Najwidoczniej nie masz spalin w układzie ale widać, że woda i tak dostaje się do komory spalania, może być tak jak pisał, że masz pęknięta głowicę @przem8

Opublikowano
Teraz, Langista napisał:

Najwidoczniej nie masz spalin w układzie ale widać, że woda i tak dostaje się do komory spalania, może być tak jak pisał, że masz pęknięta głowicę @przem8

Skąd wiadomo ze woda w silniku ? Po świecach ? 

Opublikowano

Widać, że coś je przemywa i nie jest to paliwo.

Opublikowano
20 minut temu, Langista napisał:

Widać, że coś je przemywa i nie jest to paliwo.

Świece wyglądają normalnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...