MarcinA418T Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Witam od dłuższego czasu ucieka mi płyn chłodniczy, olej czysty, woda w zbiorniczku również. Nie widać żadnych wycieków ani nic z tych podobnego. Ostatnio wymienione były oringi przy nagrzewnicy bo puszczały. Czy to normalne że gdy auto jest nagrzane i woda zalana pod korek,odkręcam korek od chłodzenia i woda dosłownie kipi i się wylewa ? Gdzie mogę szukać przyczyny wycieku ? Żadnych plan nie zostawiam. A4 B6 1.8T AVJ Avant
MarcinA418T Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2022 32 minuty temu, Muskel1 napisał: UPG Skąd taka teoria ? A nie było by wtedy wody w oleju ? Dodam że auto ostatnio jakby straciło trochę mocy, lekko trzęsie budą i czasami poszarpuje.
Muskel1 Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Zrób test na obecność CO² to będziesz miał pewność.
MarcinA418T Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2022 Teraz, Muskel1 napisał: Zrób test na obecność CO² to będziesz miał pewność. Uszkodzone UPG może iść z tym w parze że jest mniej mocy i auto mniej zrywne ? Orientujesz się koszt regeneracji głowicy ?
Langista Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Wszystko zależy. Teoretycznie sprawdzenie szczelności głowicy to ok 100 zł, planowanie powierzchni ok 200 zł, czyszczenie zaworów, wymiana uszczelniaczy i prowadnic + docieranie ich, wychodzi ok 750 zł. Problem pokazuje się jak blok też będzie miał powierzchnię, którą trzeba splanować, to dochodzi koszt wytargania całego silnika i splanowanie jego powierzchni, jakieś +/- 1000 zł.
MarcinA418T Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2022 5 godzin temu, Langista napisał: Wszystko zależy. Teoretycznie sprawdzenie szczelności głowicy to ok 100 zł, planowanie powierzchni ok 200 zł, czyszczenie zaworów, wymiana uszczelniaczy i prowadnic + docieranie ich, wychodzi ok 750 zł. Problem pokazuje się jak blok też będzie miał powierzchnię, którą trzeba splanować, to dochodzi koszt wytargania całego silnika i splanowanie jego powierzchni, jakieś +/- 1000 zł. Głowice da się wyjąc przez maskę ? Myslicie ze to UPG ? Jestem w Chorwacji i jak jeżdżę pod górki itp. To schodzi mi z 1-2l wody na 200km. Auto też zaczyna mi poszarpywać gdzieś przy 2/3 tyś obrotów.
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Jak nie ma płynu w oleju to musi go spalać i przy takich ilościach powinien kopcic na biało. Sprawdz jak wyglądają świece. Obawiam się, że to prędzej popękana głowica niz sama uszczelka.
MarcinA418T Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Godzinę temu, przem8 napisał: Jak nie ma płynu w oleju to musi go spalać i przy takich ilościach powinien kopcic na biało. Sprawdz jak wyglądają świece. Obawiam się, że to prędzej popękana głowica niz sama uszczelka. Jaki wygląd świec powinien zaniepokoić ?
MarcinA418T Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Godzinę temu, przem8 napisał: Jak nie ma płynu w oleju to musi go spalać i przy takich ilościach powinien kopcic na biało. Sprawdz jak wyglądają świece. Obawiam się, że to prędzej popękana głowica niz sama uszczelka. Jeśli uszczelka jest cała, a jest popękana głowica, test UPG to wykaże ?
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Jak spaliny przedostaja sie do układu chłodzenia to tak, a w innym przypadku nic nie pokaże.
MarcinA418T Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2022 39 minut temu, przem8 napisał: Jak spaliny przedostaja sie do układu chłodzenia to tak, a w innym przypadku nic nie pokaże. Jak zdiagnozować więc co mu dolega ?
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju. Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno...
MarcinA418T Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Godzinę temu, przem8 napisał: Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju. Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno... Po dłuższym postoju odpalić na chwile i spojrzeć na tłoki, a świece jakie maja być koloru ? Ciężko będzie mi zajrzeć bez kamery do cylindrów
MarcinA418T Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2022 16 godzin temu, przem8 napisał: Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju. Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno... Wstawiam zdjęcia świec, do środka nie udało się zajrzeć
MarcinA418T Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2022 17 godzin temu, przem8 napisał: Zajrzyj do świec i zobacz czy tłoki nie są wymyte albo nie widać płynu na ściankach cylindrów. Tylko zrób to po dłuższym postoju. Jak nie masz wycieków to płyn sam z siebie nie paruje i nasuwa się tylko jedno... Podczas sprawdzania szczelności UPG. Chodził z 2 minuty rozgrzany i płyn nie zmieniał koloru, po kolejnej minucie woda wyrzuciła czynnik z rurki. @Langista @Muskel1
Langista Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Najwidoczniej nie masz spalin w układzie ale widać, że woda i tak dostaje się do komory spalania, może być tak jak pisał, że masz pęknięta głowicę @przem8
MarcinA418T Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Teraz, Langista napisał: Najwidoczniej nie masz spalin w układzie ale widać, że woda i tak dostaje się do komory spalania, może być tak jak pisał, że masz pęknięta głowicę @przem8 Skąd wiadomo ze woda w silniku ? Po świecach ?
Langista Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Widać, że coś je przemywa i nie jest to paliwo.
pelonek1 Opublikowano 11 Sierpnia 2022 Opublikowano 11 Sierpnia 2022 20 minut temu, Langista napisał: Widać, że coś je przemywa i nie jest to paliwo. Świece wyglądają normalnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się