Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z bixenonem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z  jedną z lamp.

Kupiłem rozbitą A4.wymieniłem przednie lampy, prawa działa prawidłowo a z lewą mały problem, świeci tylko długie, nie można zmienić na mijania, tak jak by się zawiesiła na długich.pomoże ktoś?

Opublikowano

Kupiłeś uwaloną lampę, oddaj sprzedawcy niech Ci kasę zwròci. W najlepszy wypadku któryś z przewodów do elektromagnesu przesłony nie łączy, w najgorszym przypadku elektromagnes przesłony ma usterkę. Bez rozklejenia lampy się nie obejdzie  

Opublikowano

Dzięki za pomoc, mam możliwość oddania lampy i chyba tak zrobię, a macie może namiar na kogoś z okolic Lublina, kto wygrywa mapy do Navi.

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie tematem

Opublikowano (edytowane)

Hej. Dołączę się do pytania. Otóż wczoraj zakupiłem wreszcie A4b8 z 2010r 2.0 143km. Posiada bi-ksenony. Podczas jazdy próbnej nocą zauważyłem, że światła drogowe biją w niebo. Podczas wizyty na stacji diagnostycznej, diagnosta obniżył mi je kręcąc górnymi imbusami. Od razu wydało mi się, że popełnia błąd bo w ten sposób obniżył też chyba światła mijania? Efektem dzisiejszej jazdy było to, że światła mijania kończyły się może 5m przed pojazdem (nie da się tak jechać nocą) ale za to na drogowych było już okay. Czytałem chyba gdzieś że światła mijania reguluje się imbusami które są gdzieś od dołu lamp.

 

Druga sprawa, według opisówki posiadam "Regulacja zasięgu reflektorów 8Q3 automatyczna regulacja świateł" Czy to chodzi o to, że jeśli przede mną jedzie pojazd to zasięg światła się zmniejsza by nie oślepiać tego kierowcy? Jadąc dzisiaj działało to odwrotnie, miałem włączone światła mijania gdyż właśnie jechało jakieś auto i automatycznie wlącząły mi się vhyba długie. Przepraszam, że tak haotycznie to wszystko napisałem ale może ktoś zrozumie i coś podpowie do kogo się z tym udać. Dodam, że ten diagnosta ustawił mi to ja szybko bo.to.znajomy od którego kupowałem auto i razem pojechaliśmy na przegląd więc pewnie chodziło tylko o wystawienie papierka. Mogę podjechać na stacje w swoim mieście

Edytowane przez August_30
Opublikowano
W dniu 12.08.2022 o 18:24, Langista napisał:

 

W dniu 12.08.2022 o 20:54, Muskel1 napisał:

 

 

Opublikowano

Kod wyposażenia 8Q3 to automatyczna regulacja zasięgu świateł, czyli po prostu samopoziomowanie. Na przednim i tylnym wahaczu masz czujniki ustalające pozycję karoserii względem poziomej. Gdy auto gwałtownie przyspiesza lub hamuje przod auta unosi się w górę lub w drugim przypadku "nurkuje". Aby zapobiec oślepianiu innych kierowców w takich przypadkach, stosuje się właśnie układy samopoziomujące, mające na celu utrzymywanie lini odcięcia w poziomie, niezależnie od pochylenia karoserii.

System ten nie ma nic wspólnego z automatycznym przełączaniem ze świateł drogowych na mijania i odwrotnie.

Światła ustawia się gdy są przełączone na światła mijania i nie na oko tylko z  przyrządem do ustawiania świateł. Jeżeli masz bardzo rozregulowane ustawienia, to będziesz musiał podjechać do kogoś mającego program diagnostyczny (np. VCDS) oraz przyrząd do regulacji świateł i wykonać nastawy podstawowe oraz ustawić poprawnie światła. 

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jeżeli masz bardzo rozregulowane ustawienia, to będziesz musiał podjechać do kogoś mającego program diagnostyczny (np. VCDS) oraz przyrząd do regulacji świateł i wykonać nastawy podstawowe oraz ustawić poprawnie światła. 

Dzięki. Ustawiał mi je z przyrządem, ale jeśli gdzieś dobrze czytałem to wychodzi na to, że wyregulował mi długie kosztem świateł mijania. Na stacjach diagnostycznych powinni posiadać też taki VCDS?

Opublikowano

Nie wiem czy będą posiadali VCDS, być może mają Bosch lub Gutmann ale tymi także wykonasz nastawy podstawowe. 

Samych długich nie da się oddzielnie wyregulować. Jest tylko jedna regulacja wysokości soczewki i przestawiając ją, przestawiasz ze światłami mijania automatycznie drogowe, bo nie ma oddzielnej soczewki do drogowych. Jest tylko jedna z przesłoną sterowaną elektrycznie. 

Zanim zabiorą się za wykonywanie nastaw podstawowych należy sprawdzić w blokach pomiarowych jakie wartości pokazują czujniki samopoziomu. Oba powinny pokazywać w granicy 50%/50%, z małymi odchyłami, to wystarczy tylko ustawić światła bez nastaw podstawowych. Jeżeli wartości znacznie odbiegają od siebie należy przeprowadzić nastawy podstawowe. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie się wyjaśniło, miałem przestawione na jazdę w ruchu lewostronnym,i teraz wszystko działa.Dzieki wszystkim za pomoc.

Opublikowano
4 godziny temu, Muskel1 napisał:

Nie wiem czy będą posiadali VCDS, być może mają Bosch lub Gutmann ale tymi także wykonasz nastawy podstawowe. 

Samych długich nie da się oddzielnie wyregulować. Jest tylko jedna regulacja wysokości soczewki i przestawiając ją, przestawiasz ze światłami mijania automatycznie drogowe, bo nie ma oddzielnej soczewki do drogowych. Jest tylko jedna z przesłoną sterowaną elektrycznie. 

Zanim zabiorą się za wykonywanie nastaw podstawowych należy sprawdzić w blokach pomiarowych jakie wartości pokazują czujniki samopoziomu. Oba powinny pokazywać w granicy 50%/50%, z małymi odchyłami, to wystarczy tylko ustawić światła bez nastaw podstawowych. Jeżeli wartości znacznie odbiegają od siebie należy przeprowadzić nastawy podstawowe. 

Czyli najlepiej udać się do jakiegoś elektro-mechanika?

Widzę, że masz ogólne pojęcie więc jeśli pozwolisz chciałbym jeszcze o coś zapytać co jeszcze rzuciło mi się w oczy.

1). Po włączeniu hamulca postojowego elektronicznego, nie mogę go wyłączyć. Wciskam lub ciągnę do góry, ale nadal jest zaciągnięty. W większości przypadków wystarczyło włączyć bieg i zacząć pomału ruszać, ale czasem czuję zbyt duży opór. Jak powinno się go spuszczać? (Skrzynia manualna)

2). System start-stop potrafi uruchomić silnik po krótkim postoju pomimo, że niczego nie dotknąłem. Potrafi również zgasić mi silnik gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się by kogoś przepuścić. Coś robię źle czy coś nie działa prawidłowo? Przesiadłem się z Golfa 3 więc dla mnie to wszystko jest czymś nowym.

Ps zaraz może znajdę w google ale może ktoś ma serwisówke w języku polskim abym mógł poznać do czego są wszystkie przyciski oraz manetki i jak się z nimi obchodzić

Opublikowano

W każdym szanującym warsztacie samochodowym powinni poradzić sobie z ustawieniem i ewentualnymi  nastawami podstawowymi.

 

Aby zwolnić hamulec postojowy musisz nacisnąć na pedał hamulca. Jest możliwość zmiany kodowania aby auto zwalniało automatycznie ręczny po wysprzęgleniu.

 

System start/stop działa u Ciebie poprawnie. Muszą być spełnione pewne warunki aby zadział prawidłowo. Możesz zakodować tak, żeby przycisk start/stop zapamiętywał ostatnią pozycję. Czyli jak go raz wyłączysz, to tak pozostanie do ponownego włączenia. Zalecam gorąco bo s/s nie jest zdrowe dla silnika, aku itp...

 

Tu masz instrukcję obsługi:

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Muskel1 napisał:

W każdym szanującym warsztacie samochodowym powinni poradzić sobie z ustawieniem i ewentualnymi  nastawami podstawowymi.

 

Aby zwolnić hamulec postojowy musisz nacisnąć na pedał hamulca. Jest możliwość zmiany kodowania aby auto zwalniało automatycznie ręczny po wysprzęgleniu.

 

System start/stop działa u Ciebie poprawnie. Muszą być spełnione pewne warunki aby zadział prawidłowo. Możesz zakodować tak, żeby przycisk start/stop zapamiętywał ostatnią pozycję. Czyli jak go raz wyłączysz, to tak pozostanie do ponownego włączenia. Zalecam gorąco bo s/s nie jest zdrowe dla silnika, aku itp...

 

Tu masz instrukcję obsługi:

 

Dzięki. Będę musiał się pobawić w tych ustawieniach. Szkoda że większość po angielsku. Z systemu s/s raczej nie będę korzystał bo gdzieś czytałem również że nie jest zdrowe a wyłączać go muszę po każdym odpaleniu silnika. Instrukcja będzie lekturą na noce.;)

Mam przedlifta ale już znalazłem na forum co trzeba. Do usłyszenia

Edytowane przez August_30
Opublikowano

A mam jeszcze pytanie co do stylu jazdy. Czy istnieję jakaś jedna, oficjalna wersja w jaki sposób powinno się eksploatować skrzynie biegów?

Do tej pory jeździłem Golfem 3 1.9tdi i biegi zazwyczaj zmieniałam przy 2tys obrotów. Na te czasy nie jest to drogi pojazd więc nie martwiłem się o podzespoły czy turbine. Silnik jest sprawny do tej pory. A jak to wygląda przy A4 który posiada już skrzynie 6 biegową, dpf itp. Istnieje "szkoła jazdy" Mówiąca jak jeździć, kiedy zmieniać biegi by było ekonomicznie a zarazem zdrowo dla silnika?

Czytałem, że komputer sam sugeruję który bieg wrzucić, ale w jakimś starym wątku na forum z 2012r zdania były bardzo podzielone

Opublikowano

Nie schodź poniżej 1700 obr podczas jazdy a poduszki i dwumas długo pożyją.

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał:

Nie schodź poniżej 1700 obr podczas jazdy a poduszki i dwumas długo pożyją.

Czyli jak jadę przepisowo te 90-100 to mogę sobie równie dobrze jechać na 5biegu czy nawet na 6 nie zamulając przy tym turbiny a raz wczas przejechać się na wyższych obrotach rzędu 2500tys żeby przepalic dpf? Dużo nauki przede mną. Kiedyś człowiek kupował auto, wsiadał i jeździł :)

Opublikowano

Nie no bez przesady, żadnej szkoły jazdy nie trzeba. Jeździj jak Ci się podoba. Dpf też sam się wypali i nic nie trzeba przeganiać (mity internetu). Masz pasywne i aktywne regeneracje i w zależności od trybu jazdy auto samo rozpoczyna regenerację gdy spełnione są pewne warunki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...