3d0 Opublikowano 12 Września 2022 Opublikowano 12 Września 2022 Cześć, po tym jak zrobiłem pełny wydech i zmodyfikowałem odpowiednio program silnika raz na jakiś czas przy normalnej jeździe wyskakuje mi błąd sondy lambda - resetuję VCDS i jeżdżę dalej, raz 5 dni a raz dwa miesiące zanim wyskoczy ponownie, ale irytuje bo cały czas muszę mieć kompa pod ręką. Czy jest sens robić diagnostykę sondy lambda (czy błędy sugerują, że jest uszkodzona?) czy raczej jest to kwestia montażu w niestandardowym wydechu, co powoduje jakieś dziwne zawirowania spalin i czasem sonda może wariować? Dorzucam 3 logi (po kolei datami) oraz zdjęcie przedstawiające montaż sondy. 1 Fault Found: 14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 P2097 00 [232] - Too Rich MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 6 Mileage: 71193 km Date: 2022.06.15 Time: 22:31:58 Engine RPM: 1837.50 /min Normed load value: 26.3 % Vehicle speed: 34 km/h Coolant temperature: 92 °C Intake air temperature: 37 °C Ambient air pressure: 930 mbar Voltage terminal 30: 12.773 V Unlearning counter according OBD: 40 FAC_LAM_LIM[1]: 3.748 % LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00140 Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.01898 LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04871 Lambda probes actual: bank1: 0.9434 Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 331 Ohm VLS_DOWN_SAE[1]: 0.845 V 14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 P2097 00 [237] - Too Rich MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Mileage: 72513 km Date: 2022.07.31 Time: 15:09:36 Engine RPM: 1423.00 /min Normed load value: 20.8 % Vehicle speed: 77 km/h Coolant temperature: 94 °C Intake air temperature: 28 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 13.007 V Unlearning counter according OBD: 40 FAC_LAM_LIM[1]: 2.510 % LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00250 Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.01770 LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04761 Lambda probes actual: bank1: 0.9443 Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 333 Ohm VLS_DOWN_SAE[1]: 0.835 V 14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 P2097 00 [104] - Too Rich Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 10 Mileage: 72872 km Date: 2022.08.11 Time: 20:34:37 Engine RPM: 1601.25 /min Normed load value: 3.9 % Vehicle speed: 62 km/h Coolant temperature: 93 °C Intake air temperature: 28 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.105 V Unlearning counter according OBD: 40 FAC_LAM_LIM[1]: -2.071 % LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00134 Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.03040 LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04877 Lambda probes actual: bank1: 0.9580 Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 331 Ohm VLS_DOWN_SAE[1]: 0.890 V
DarekS4 Opublikowano 13 Września 2022 Opublikowano 13 Września 2022 (edytowane) Cześć. Możesz nie mieć problemu z sondą bo dotyczy to sondy 1 . Sterownik informuje Cię że masz za bogatą mieszankę. Jeżeli myślisz że miałeś modyfikację softu to na pewno nie dotyczył on usunięcia sondy 1 Musisz zrobić logi STFT i LTFT statyczny i dynamiczny + kmpl reszty logów Może to być kwestia źle zrobionego softu. Dobrze by było przeprowadzić też diagnostykę na seryjnym sofcie. JA tak przynajmniej robię. Za bogata mieszanka może dotyczyć problemów z układem wtryskowym / Dolotowym ( nieszczelnosci) / MAF ( zakłamany pomiar) lub w ostateczności padającej sondy która sama zakłamuje pomiar. Zobacz też napięcie jak pracuje sama sonda. Edytowane 13 Września 2022 przez DarekS4
3d0 Opublikowano 13 Września 2022 Autor Opublikowano 13 Września 2022 Dzięki za rzeczową odpowiedź. Pisząc, że robiłem soft miałem na myśli profesjonalnego tunera, który tych silników przerobił w tysiącach, więc program na 99% jest dobry. Sam nie mam nic więcej poza chińską wersją VCDS-a, więc nie wiem czy taka diagnostyka będzie możliwa (niektóre funkcje mi nie działają) ale sprawdzę. Natomiast już końcowa diagnostyka i przegląd układów to już coś czego sam nie ogarnę ale zanim gdzieś wstawię faktycznie dobrze by było zebrać komplet logów i chociaż rzucić podejrzenie na jakiś element. Czy są gdzieś dostępne poradniki jak przeprowadzić takie pomiary w warunkach domowych, żeby logi też nie przekłamywały sytuacji?
przem8 Opublikowano 13 Września 2022 Opublikowano 13 Września 2022 12 minut temu, 3d0 napisał: Pisząc, że robiłem soft miałem na myśli profesjonalnego tunera, który tych silników przerobił w tysiącach, więc program na 99% jest dobry. To jedź do tego profesjonalisty i niech zdiagnozuje i powie w czym problem. Jak jest taki wspaniały to dla niego żaden problem.
DarekS4 Opublikowano 14 Września 2022 Opublikowano 14 Września 2022 Lepiej będzie jak oddasz samochód do kogoś zaufanego. Najlepiej tam gdzie był robiony soft. Na zasadzie friendly claim Niech sprawdzą może coś Ci się psuje i nie jest to wina softu. Widzę że raczkujesz w temacie więc na prawdę tak będzie szybciej i prościej.
3d0 Opublikowano 18 Września 2022 Autor Opublikowano 18 Września 2022 W dniu 14.09.2022 o 13:00, DarekS4 napisał: Widzę że raczkujesz w temacie więc na prawdę tak będzie szybciej i prościej. Dokładnie tak, więc wstawiłem i znaleźliśmy potencjalną przyczynę - nastawniki wałka (faz) rozrządu + rozszczelnienie, co mogło wpływać na zaburzenie pracy i tym samym sonda reagowała poprawnie. Zobaczy jak będzie teraz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się