Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 C7 Avant] Rodzinny białas - 3.0 TFSI (CGWB)


jnow

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, jnow napisał:

Jestem już po wymianie zestawu sprzęgieł w S-Tronic, wymianie oleju w skrzyni oraz obu filtrów (ASO wymieniło tylko jeden z dwóch :doh: podczas naprawy mechatroniki). Zrobiona również adaptacja skrzyni - drgania ustały, skrzynia działa płynnie, równo i nie szarpie. Koszt zabawy: 5.600 zł brutto, prosiłeś o informację @Gremlin0209.

 

W trakcie wyjazdu miałem też awarię - strzelił mi króciec pompy układu chłodzącego (taka plastikowa, czarna rurka). Całe szczęście wszystko wydarzyło się w trakcie serwisu, więc ten temat również już naprawiony.

 

Całość wykonana przy przebiegu: 170.883 km. 

 

Chcę teraz jeszcze wymienić zestaw paska wielorowkowego (klinowego), razem z tymi kołami pasowymi - czy polecacie jakiegoś konkretnego producenta części? INA / GATES / GK / STARK albo HEPU?

Rolki tylko INA a pasek jak @Langista napisałe Contitech. Założysz i zapomnisz do kolejnej wymiany:hi:

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jnow napisał:

Jestem już po wymianie zestawu sprzęgieł w S-Tronic, wymianie oleju w skrzyni oraz obu filtrów (ASO wymieniło tylko jeden z dwóch :doh: podczas naprawy mechatroniki). Zrobiona również adaptacja skrzyni - drgania ustały, skrzynia działa płynnie, równo i nie szarpie. Koszt zabawy: 5.600 zł brutto, prosiłeś o informację @Gremlin0209.

 

W trakcie wyjazdu miałem też awarię - strzelił mi króciec pompy układu chłodzącego (taka plastikowa, czarna rurka). Całe szczęście wszystko wydarzyło się w trakcie serwisu, więc ten temat również już naprawiony.

 

Całość wykonana przy przebiegu: 170.883 km. 

 

Chcę teraz jeszcze wymienić zestaw paska wielorowkowego (klinowego), razem z tymi kołami pasowymi - czy polecacie jakiegoś konkretnego producenta części? INA / GATES / GK / STARK albo HEPU?

 

Dzięki. Rozumiem, że z części wymieniłeś tylko sprzęgła tak? Reszta pozostała nie ruszana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Wandej napisał:

Rolki tylko INA a pasek jak @Langista napisałe Contitech. Założysz i zapomnisz do kolejnej wymiany:hi:

Lub szukać NTN/SNR, bo takie daje INA w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał:

Continental a Contitech to to samo. A koła pasowe na co chcesz zmieniać? Czy chodziło Ci o rolki?

@Langista, chodzi mi o te koła po których chodzą paski. Mam wrażenie, że jedno nie chodzi równo w osi, dlatego chcę to naprawić.

 

@Gremlin0209, tak, bo mechatronika była stosunkowo niedawno naprawiana i nie ma oznak zużycia, a dwumasa nie wyglądała jeszcze na nadająca się do wymiany. Jedynie profilaktycznie mógłbym to zrobić, ale serwis zapewnił mnie, że dwumasa nawet jak kiedyś padnie to nowych sprzęgieł nie uszkodzi, więc jedyne co dojdzie po raz drugi do płacenia to robocizna za wyjęcie skrzyni -  w razie czego jest to więc około 1.200 zł, a obecna dwumasa może jeszcze pojeździć długo. Gdybyś chciał robić komplet sprzęgła, dwumasa i mechatronika, olej i filtry to razem około 13-14 tys. zł brutto. 

Edytowane przez jnow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzuć vin to Ci nrki sprawdzę napędu pk. Swoją droga nie jest jakaś duża kwota za te sprzegla. Mechatronika do tego 2,5k i mamy cała skrzynie ogarnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wandej, VIN WAUZZZ4G2CN064456. Co do skrzyni to dolicz jeszcze dwumasę żeby mieć komplet, około 4 tys. zł - total wychodzi te +- 13 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jnow napisał:

@Langista, chodzi mi o te koła po których chodzą paski. Mam wrażenie, że jedno nie chodzi równo w osi, dlatego chcę to naprawić.

 

@Gremlin0209, tak, bo mechatronika była stosunkowo niedawno naprawiana i nie ma oznak zużycia, a dwumasa nie wyglądała jeszcze na nadająca się do wymiany. Jedynie profilaktycznie mógłbym to zrobić, ale serwis zapewnił mnie, że dwumasa nawet jak kiedyś padnie to nowych sprzęgieł nie uszkodzi, więc jedyne co dojdzie po raz drugi do płacenia to robocizna za wyjęcie skrzyni -  w razie czego jest to więc około 1.200 zł, a obecna dwumasa może jeszcze pojeździć długo. Gdybyś chciał robić komplet sprzęgła, dwumasa i mechatronika, olej i filtry to razem około 13-14 tys. zł brutto. 

 

Tak, wiem. Pytałem już fachowca, który zajmuje się dzień w dzień remontem skrzyń i rozrządów w 3.0 TDI/tfsi w audi ? 

Taka właśnie kwotę zasugerował podczas całkowitej odnowy skrzyni już z robotą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2022 o 14:31, jnow napisał:

Jestem już po wymianie zestawu sprzęgieł w S-Tronic, wymianie oleju w skrzyni oraz obu filtrów (ASO wymieniło tylko jeden z dwóch :doh: podczas naprawy mechatroniki). Zrobiona również adaptacja skrzyni - drgania ustały, skrzynia działa płynnie, równo i nie szarpie. Koszt zabawy: 5.600 zł brutto, prosiłeś o informację @Gremlin0209.

 

W trakcie wyjazdu miałem też awarię - strzelił mi króciec pompy układu chłodzącego (taka plastikowa, czarna rurka). Całe szczęście wszystko wydarzyło się w trakcie serwisu, więc ten temat również już naprawiony.

 

Całość wykonana przy przebiegu: 170.883 km. 

 

Chcę teraz jeszcze wymienić zestaw paska wielorowkowego (klinowego), razem z tymi kołami pasowymi - czy polecacie jakiegoś konkretnego producenta części? INA / GATES / GK / STARK albo HEPU?

Rozumiem, że wymieniłeś cały kosz, a nie tylko tarczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2022 o 13:36, jnow napisał(a):

@H4mm3R, nie, poprzedni właściciel - ponoć jego koledze ukradli gotówkę, którą woził z firmy, wykorzystując jakoś key-less i on prewencyjnie to wyłączył, przy okazji wyłączając start-stop.

Żona chce żebym key-less przywrócił, myślicie, że to faktycznie zwiększa ryzyko kradzieży auta / dostania się do auta?

Zakodowałeś tego Keyless entry? Według mnie nie ma go w ogóle, a sprzedający opowiada bajki. Choć mogę się mylić.....

 

W dniu 20.10.2022 o 22:05, jnow napisał(a):

tak, bo mechatronika była stosunkowo niedawno naprawiana i nie ma oznak zużycia, a dwumasa nie wyglądała jeszcze na nadająca się do wymiany. Jedynie profilaktycznie mógłbym to zrobić, ale serwis zapewnił mnie, że dwumasa nawet jak kiedyś padnie to nowych sprzęgieł nie uszkodzi, więc jedyne co dojdzie po raz drugi do płacenia to robocizna za wyjęcie skrzyni -  w razie czego jest to więc około 1.200 zł, a obecna dwumasa może jeszcze pojeździć długo. Gdybyś chciał robić komplet sprzęgła, dwumasa i mechatronika, olej i filtry to razem około 13-14 tys. zł brutto. 

Strasznie drogo tam macie na pomorzu. U nas jakieś 2k mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, H4mm3R napisał(a):

Zakodowałeś tego Keyless entry? Według mnie nie ma go w ogóle, a sprzedający opowiada bajki. Choć mogę się mylić.....

 

Strasznie drogo tam macie na pomorzu. U nas jakieś 2k mniej. 

 

Ja również oddałem s-tronica do naprawy na Śląsk i kwota też 13-14 tys ze wszystkim już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, H4mm3R napisał(a):

Zakodowałeś tego Keyless entry? Według mnie nie ma go w ogóle, a sprzedający opowiada bajki. Choć mogę się mylić.....

 

Nie, jeszcze się za to nie zabrałem - najpierw ogarniam całość mechanicznych kwestii. Jaki kod w specyfikacji powinien być na ten Key-Less? Może coś pomerdał, bo po spec VIN nie widzę takiej pozycji, choć z drugiej strony np. Start-Stop jest dezaktywowany, więc coś było modyfikowane. Klamki zawsze mają te czujniki Key-Less, nawet jak nie ma ich na wyposażeniu?

 

19 godzin temu, H4mm3R napisał(a):

Strasznie drogo tam macie na pomorzu. U nas jakieś 2k mniej. 

To nie na Pomorzu, specjalnie jechałem do Poznania, bo u nas było jeszcze drożej - samo sprzęgło i oleje 7-8 tys. zł. Ciekawe co mówisz, bo dzwoniłem do jednego serwisu na Śląsku i też za kompletny remont wołali około 14 tys. zł.

 

Mam w samochodzie jeszcze jeden problem - przy włączonej klimatyzacji słychać taki bardzo cichy świst/pisk, jakby jakiś pasek. Co to może być? Słyszę to tylko przy totalnej ciszy, więc nie jest to jakiś wielki problem, ale zastanawiam się co to może być.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jnow napisał(a):

Jaki kod w specyfikacji powinien być na ten Key-Less?

wychodzi na to że 4I3 albo 4K6, 4K7

g4RcIs8.png

 

3 godziny temu, jnow napisał(a):

Klamki zawsze mają te czujniki Key-Less, nawet jak nie ma ich na wyposażeniu?

takich frykasów to fabryka za darmo nie daje :) te kwadraciki na klamkach są zawsze ale keyless nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2022 o 14:24, jnow napisał(a):

Rozglądam się w temacie katalizatorów o których wspominałem w pierwszym poście. Z tego co widzę, najlepszą opcją jest wymiana na downpipe z sportowymi katalizatorami, które są zamontowane w innym miejscu niż oryginalnie - dzięki temu się tak nie grzeją i są bardziej wytrzymałe. 

 

Przy tym wszystkim zależy mi jednak na tym żeby auto nadal było ciche i cywilne. Jakieś pomysły? Jakie firmy polecacie? Na ten moment zebrałem informacje o:

1. MG Motorsport (polecane)

2. BAQ Garage (różne opinie)

3. Bizon Garage (nie widziałem opinii nt. rozwiązania w 3.0 TFSI)

4. Papu Garage (jw.)

 

Coś jeszcze? Będę wdzięczny za rady.

Mam sportowe katy z MG, poza tym że trochę głośniej słychać turbiny, to na dźwięk z wydechu kompletnie nie mają wpływu. Na pewno turbiny mniej się grzeją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem sprzęgło z koszem w skrzyni, machatronike (4 zaworki), filtry, oleje, uszczelnienia i wyszło ok 8K. Tylko to było rok temu.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, H4mm3R napisał(a):

Mam sportowe katy z MG, poza tym że trochę głośniej słychać turbiny, to na dźwięk z wydechu kompletnie nie mają wpływu. Na pewno turbiny mniej się grzeją. 

Masz je w front pipe'ach (czyli decat z w downpipe)? Taką ofertę dostałem z MG Motorsport. Czy kojarzysz czy jak założę taki zestaw na auto to mogę dojechać spokojnie 600 km na strojenie na kołach czy powinienem to wszystko zakładać już bezpośrednio u tunera? Chodzi mi o błędy sondy lambda, które zapewne się pojawią.

 

9 godzin temu, H4mm3R napisał(a):

Ja robiłem sprzęgło z koszem w skrzyni, machatronike (4 zaworki), filtry, oleje, uszczelnienia i wyszło ok 8K. Tylko to było rok temu.. 

Ta cena za 'komplet', którą wyżej podawałem to przy założeniu, że robisz jeszcze dwumasę oprócz tego co wyżej wymieniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jnow napisał(a):

Masz je w front pipe'ach (czyli decat z w downpipe)? Taką ofertę dostałem z MG Motorsport. Czy kojarzysz czy jak założę taki zestaw na auto to mogę dojechać spokojnie 600 km na strojenie na kołach czy powinienem to wszystko zakładać już bezpośrednio u tunera? Chodzi mi o błędy sondy lambda, które zapewne się pojawią.

 

Ta cena za 'komplet', którą wyżej podawałem to przy założeniu, że robisz jeszcze dwumasę oprócz tego co wyżej wymieniłeś.

 

Tak w downpipach, trafiłem tanio używki. Ja zrobiłem na nich 8KKM zanim pojechałem na program, zero błędów w sterowniku. Błąd był po poprzednim właścicielu auta, bo jego mechanik pomylił sondy. 

 2_53567-126677.jpg.2d33cbca6c9c8829451fe287e6d995d1.jpg

 

Wiem że to cena za kpl, dwumas to koszt 3K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie bo @jnow mówi o 3.0tfsi a @H4mm3R to ma chyba 4.0tfsi a to inna bajka.

Bo jak w 3.0 wstawisz w miejsce ori a dodatkowo zrobisz softa to szlak je trafi prędzej czy później.

Jak je przeniesiesz pod auto to chyba trafiają w miejsce rezonatorów a wyrzucenie rezonatorów nie wiem jak przy oryginalnej reszcie wydechu ale u mnie przy przerobionym zrobiło dość znaczącą różnicę w przedziale 2-3krpm gdzie jest to dość użyteczny zakres obrotów i robi się dron.

Ale to mówię u mnie jest cały wydech ruszony. Oryginalne tylne puchy tłumią dość mocno więc może nie będzie źle. Tak tylko piszę żebyś sobie potem w brodę nie pluł, że jest głośno :D

No chyba że jakoś wspawają katy i zostawią te rezonatory to git nie było tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, @qujotto trochę mnie teraz nastraszyłeś. MG Motorsport proponuje taki mod:

 

Cytat

My robimy standardową modyfikację czyli:

- dekaty w oryginalnych downpipe-ach 
- sportowe katalizatory na front pipeach

Ogólnie ruszenie w tym samochodzie katalizatorów wiąże się już z niestety bardziej metalicznym dźwiękiem chyba, że faktycznie zostawi Pan resztę układu fabryczną, ale i tak już będzie to chodzić trochę inaczej.

 

 

Czyli katalizatory zostają, ale nie mam pojęcia co z tymi rezonatorami - spróbuję dopytać. Mocno mi zależy żeby ten samochód pozostał cywilnie brzmiący :) 

Edytowane przez jnow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...