Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB 17536 - analiza logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Ostatnio wywaliło CHECK, sprawdzam i błąd ubogiej mieszanki. Bez zastanowienia wycieczka do serwisu LPG, w którym była zakładana instalacja. Pan stwierdził, że wtryski LPG do wymiany bo jeden kuleje (listwa AC W01). Dodam, że zrobione na tych wtryskach 45000km. Miałem taką listwę rezerwową (używaną). Podmieniłem i na strojenie. Przejechane 300 km i CHECK znów na desce. Nie wiem czy to kwestia kiepskiego strojenia instalacji czy może coś innego się dzieje.

Samochód od trzech lat jest po chipie wykonanym u Łukasza z naszego forum.

Zamieszczam treść błędu oraz logi wykonane dzisiaj.

 

Address 01: Engine       Labels: REDIR FAIL!
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AQ    HW: 8E0 909 018 B
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0010
           Software Coding: 0011501
            Work Shop Code: WSC 87119 806 641192
                      VCID: 7F0DE5772D08A7E6ED9-5000
1 Fault Found:

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) 
            P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON

Readiness: 0010 0000

 

Logi:

 

Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-001_003_hYLeq4.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_lz1cb.html

 

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-003_020_vYfVkck.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_kl668B.html

 

Dynamiczne na LPG:

http://vaglogi.pl/log-003_020_T6FYur.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_H4068.html

 

Proszę o pomoc szanownych forumowiczów.

 

Edytowane przez Lichy92
Opublikowano

Troche przepływka tam mało mierzy, sprawdz jakie sa korekty w 032 po jezdzie na samym pb, być moze jakaś nieszczelność albo przepływka, lpg napewno jest do strojenia.

Opublikowano
34 minuty temu, Łukasz13 napisał(a):

Troche przepływka tam mało mierzy, sprawdz jakie sa korekty w 032 po jezdzie na samym pb, być moze jakaś nieszczelność albo przepływka, lpg napewno jest do strojenia.

Korekty przy jeździe na LPG w 32 w pierwszej kolumnie mieściły się w +-5, natomiast w drugiej kolumnie +-16... Pojeżdżę w takim razie trochę na PB. Czyli goście, którzy to stroili zrobili to źle, tak ?

Opublikowano
Teraz, Lichy92 napisał(a):

Czyli goście, którzy to stroili zrobili to źle, tak ?

Oczywiście ale to nic nowego :D

Opublikowano

Korekty na benzynie w grupie 32 - 0.4% w pierwszej kolumnie i 2.3% w drugiej kolumnie. Czyli benzyna raczej ok ? 

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Lichy92 napisał(a):

Korekty na benzynie w grupie 32 - 0.4% w pierwszej kolumnie i 2.3% w drugiej kolumnie. Czyli benzyna raczej ok ? 

Niby tak, prócz tego przepływu. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano
26 minut temu, przem8 napisał(a):

Niby tak, prócz tego przepływu. 

Czyli co, zmieniać przepływkę?

Opublikowano

Sprawdzic szczelność wcześniej, chyba ze masz od kogos podmienić, ewentualnie starą przemyć ale nie mechanicznie. 

Opublikowano
1 minutę temu, przem8 napisał(a):

Sprawdzic szczelność wcześniej, chyba ze masz od kogos podmienić, ewentualnie starą przemyć ale nie mechanicznie. 

Masz może numer tej przepływki gdzieś pod ręką ?

Opublikowano

Jeśli korekty na pb sa takie jak napisałes to napewno przyczyną błedu ubogiej mieszanki jest regulacja lpg , co nie zmienia faktu ze przepływu troche brakuje, nr przepływki 0280218063. Tak czy inaczej jeśli nie wyregulujesz gazu to nowa przepływka i tak nie pomoże.

Opublikowano

Znajomy mechanik dał mi środek z nowej przepływki (numery się zgadzają z moją). Podmieniłem i logi ponieżej:

Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-001_003_CRi14.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_2p5ef.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-002_033_GHyru4.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_3qy86.html

 

Jak teraz z tym przepływem ?

Opublikowano
40 minut temu, przem8 napisał(a):

Teraz jest ok. 

To jutro wycieczka do Panów, którzy wzięli 100 za kalibrację i niech to zrobią do porządku. 

Opublikowano
13 minut temu, Lichy92 napisał(a):

którzy wzięli 100 za kalibrację i niech to zrobią do porządku. 

Powodzenia. Żeby to porządnie wystroić to na bide ze 100km trzeba zrobić ale kazdy ma swoje standardy :wink:

Opublikowano

Panowie, a więc po drugiej kalibracji u Panów korekty wyglądają już dużo lepiej (3.0% i 0.8%, zrobione ok. 200km). Wiem, że dało by się to zrobić jeszcze lepiej, ale tak jak pisał Przemo, trzeba zrobić 100km z komputerem na kolanach.

 

Pojawił się inny problem, mianowicie przy sprawdzaniu korekt zerknąłem na błędy i taki widok:

Wednesday,16,November,2022,13:33:33:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AQ    HW: 8E0 909 018 B
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0010
           Software Coding: 0011501
            Work Shop Code: WSC 87119 806 641192
                      VCID: 7F0DE5772D08A7E6ED9-5000
2 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 001 -  - Intermittent
16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 001 - Misfire Detected - Intermittent

Readiness: 0010 0000

 

Co to może być ? Nie zauważyłem nic nadzwyczajnego podczas jazdy, może oprócz braku płynności przy przełączaniu sie z PB na LPG, teraz jest takie szarpnięcie, przed wymianą wtrysków i kalibracją przechodził płynnie.

Opublikowano

Trzeba sprawdzić czy są dobrze sparowane wtryski pb z wtryskami lpg, jak są pozamieniane kolejności wtedy najczęściej kiepsko przechodzi na lpg.

Opublikowano
Godzinę temu, Łukasz13 napisał(a):

Trzeba sprawdzić czy są dobrze sparowane wtryski pb z wtryskami lpg, jak są pozamieniane kolejności wtedy najczęściej kiepsko przechodzi na lpg.

Ale uważasz, że te błędy mogą być właśnie od tego przejścia z PB na LPG ? Co mam rozumieć przez odpowiednie sparowanie ? 

Opublikowano

Może być od tego, trzeba sprawdzić czy wtryski pb nr 1 odpowiada wtryskowi nr 1 lpg itd.

Opublikowano
W dniu 17.11.2022 o 11:06, Łukasz13 napisał(a):

Może być od tego, trzeba sprawdzić czy wtryski pb nr 1 odpowiada wtryskowi nr 1 lpg itd.

Zetknąłem przed chwilą pod maskę i jest wszystko dobrze podłączone. Zauważyłem ostatnio delikatne szarpnięcie przy pełnym bucie w przedziale 2k - 3k obrotów.

Opublikowano

Zaczynam czuć szarpnięcia. Z początku wydawało mi się, że to przy przełączaniu, ale to się dzieje po prostu bez reguły. Czego to może być wina ? Dalej gaz, źle wystrojony ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...