Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc przy zakupie B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam społeczność z góry przepraszam jeśli nie tu piszę dopiero poznaje tutaj wszystko. Przymierzam się do zakupu pierwszej a4 b6 1.8t 190km, mam takową upatrzoną ale zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie świeci się check i sprzedawca twierdzi że to jest po założeniu gazu i niby trzeba wyregulować gaz, i że nie ma innego problemu. Ok ale co jeśli to będzie coś innego, więc szukam pomocy na co zwrócić uwagę podczas oględzin. Gaz był ponoć w maju założony jakaś instalacja gazowa zenit blue. Za pomoc i doradztwo dziękuję. 

Opublikowano

To czemu nie wyreguluje? Jak długo było jezdzone z ubogą mieszanką to niedobrze. Skoro świeża instalacja i takie problemy to dobrze nie świadczy o zakładzie co to montował. Z resztą tam dużo może być problemów co do tego checka. Bez diagnostyki w postaci logów nawet bym nje podchodzil do tego szrota. 

Opublikowano

Ok dzięki za odpowiedź. Niby zakładane było w maju zeszłego roku i na wejściu już 3k mniej chce koleś 

Opublikowano

A z innej beczki z jakim silnikiem szukać zastanawiałem się nad 130 i 150KM. Co sądzicie 

Opublikowano

Na pewno nie 2.0 FSI i 3.0 FSI

Opublikowano

Takich nawet nie szukam :thumbup1:

Opublikowano

Ciężko, szukasz benzyny czy diesla?

W B6 benzyny to 1.6 - mało palą ale są za to słabe, dobre do miasta ale już poza miasto nie za bardzo daje to przyjemność z jazdy. 

1.8 też dobre silniki ale mało ich na sprzedaż.

2.0 w miarę ok ale dopiero w a4 B7, bo w B6 to worek bez dna.

1.8t to w 90% auta, którym przy zakupie trzeba zaoferować generalny remont.

 

23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Na pewno nie 2.0 FSI i 3.0 FSI

A ja myślałem, że 3.0 to MPI jest :eusathink:

Opublikowano
9 minut temu, Langista napisał(a):

 

A ja myślałem, że 3.0 to MPI jest :eusathink:

Masz rację, rozpędziłem się.

Opublikowano

Jaki budżet? Ja bym szukał 1.8T - obojętnie jaka moc - aby był dobry stan techniczny.

Opublikowano (edytowane)

Ciężko będzie znaleźć coś do jazdy, wiem bo intensywnie szukałem drugiej a4 dla siebie 2 miesiące. Nieważne czy za 15 czy za 20tys to na dzień dobry 5 koła do wsadzenia i to żeby dało się jako tako jeździc. Ale zauważyłem, że dla większości sprzedajacych jak koła same nie odpadają i silnik odpala to samochód jest igła spod koca.

Pooglądasz to się z resztą przekonasz... 

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, przem8 napisał(a):

Ciężko będzie znaleźć coś do jazdy, wiem bo intensywnie szukałem drugiej a4 dla siebie 2 miesiące. Nieważne czy za 15 czy za 20tys to na dzień dobry 5 koła do wsadzenia i to żeby dało się jako tako jeździc.

Dokładnie. Swoją B7 1.8T sprzedałem rok temu z nalotem 297 tys. Po pół roku spotkałem nowego właściciela - zrobił 10 tys km i był bardzo zadowolony. Przy sprzedażny oczywiście na fb i różnych grupach  kręcili nosem, że drogo (22 tys za 2004 r.), że duży przebieg itp. Ale na aucie nie oszczędzałem, wszystko wymieniałem na czas.

Edytowane przez audicoman
Opublikowano

Jakby nie było mają już kilka lat i większość z nich już są umęczone.

Opublikowano

Przykład z niedawno sprzedanym B7 od Aftershock, które według tego co dokumentował u siebie w temacie było na bieżąco serwisowane a jednak nowy właściciel inaczej traktował samochód i zaczęły wychodzić usterki, które bardzo możliwe, przy normalnym użytkowaniu nie pojawiały by się. Dlatego niektóre auta mogą być faktycznie zadbane ale nowy właściciel już może mieć problemy przez złe użytkowanie i zła opinia idzie.

 

Sam kupiłem pierdzikółko na dojazdy do pracy, które podobno miało kilka wad, na które mnóstwo osób narzekało ale jak zacząłem nim jeździć, to wszystko zaczęło się 'samo naprawiać'. Kwestia użytkowania auta.

Opublikowano
Godzinę temu, audicoman napisał(a):

Jaki budżet? Ja bym szukał 1.8T - obojętnie jaka moc - aby był dobry stan techniczny.

Myślę że do 20k. I raczej benzyna ale tak jak wspominacie ciężko jest coś kupić w dobrym stanie mam jeszcze parę szt na oku w Ostrowcu 1.8T 150kucy i zobaczymy. A na co zwracać uwagę najlepiej przy oględzinach. Do niedawna jeździłem Signum 1.9 150km na codzień do pracy tyg po 1000km. Teraz czas do PB wrócić 

Opublikowano

Jak w tydzień robisz po 1k km to benzyna wydaje sie nierozsądnym wyborem, chyba że z gazem, a w tedy najlepszy byłby taki 2.4 V6. Szukaj aut do 12 skoro masz budżet 20, bo te 8 na bank wsadzisz na start.

Opublikowano

A te 2.4 silniki jakieś są ok, czy awaryjne? no i oczywiście że gaz pójdzie 

Opublikowano

Są całkiem udane, nie zagłębiałem sie jednak za bardzo w ich wady i zalety. Z tego co kojarzę, to @pila24 ma taki silnik i to z gazem, on więcej się wypowie. 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Langista napisał(a):

1.8t to w 90% auta, którym przy zakupie trzeba zaoferować generalny remont.

Bez przesady, nie mierz tych 90% miarą swojego ASNa :wink:

Swoim 1,8T jeżdżę trochę więcej niż 2,5 roku, miał w dniu zakupu niecałe 130k km (pamiętam jak pisałeś że ma na pewno cofnięty licznik). Od początku zagazowałem i zrobiłem program i co - jeździ i ma się dobrze a na liczniku teraz prawie 240 k km. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych wymieniłem tylko uszczelkę pod pokrywą rozrządu, nic wiecej, w instalacji LPG tylko filtry, oleju nie dolewam, także nie zgodzę się z tym, że w 90% to szorty wymagające generalnego remontu i wg mnie to udana jednostka, średnie spalanie to 12 l LPG w Q, także znośnie.

Może mój się trafił, jednak nie wydaje mi się, że tylko 1 na 10 jeździ bezproblemowo.

 

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

2.4 lepsze silniki od 3.0 ASN jak może być v6. Jak zadbany silnik się trafi jazda przyjemniejsza jak 1.8t, ale 2.4 ma tez wałki rozrządu jak 1.8t i dobrze jak nie hałasują przy odpalaniu (zwłaszcza przy odpalaniu na zimnym), podczas jazdy nie słychać też podobnie jak w 1.8t. Przy oglądaniu łatwo sprawdzić tez odmy ( zawsze to parę pln w kieszeni) w 1.8t korek oleju po odkręceniu na odpalonym silniku ma podskakiwać, w 2.4 ma być lekkie podciśnienie, ale nie zasysać mocno korka, najlepiej sprawdzać przykładając kartkę papieru lub dymem z papierosa.

 

3.0 i ewentualna wymiana rozrządu jak mechanik tego nie "kuma" nie jest taka prosta i nie jednemu z forum przysporzyła kilku siwych włosów bo mechanicy nie umieli poprawnie ustawić. W 2.4 klucz dynamometryczny, blokady i zmienisz rozrząd pod blokiem na upartego, zaglądając od czasu do czasu w instrukcje.

 

Założenie gazu nie jest wyzwaniem, ani trudnością, ale już z jego regulacja różnie bywa. Klika samochodów stroiłem z lpg i wyglądało to na autokalibracje, zazwyczaj bez korekt po temp. itd., nie mówiąc o strojeniu po sondzie lambda, jak się pytałem to, że niby po czasach wtrysku strojone, z tym mogłem się zgodzić, ale jak tylko na jałowych... bo check podczas jazdy i litania w sterowniku.

Opublikowano

Super dziękuję za wyjaśnienie tematu, wiem na co mniej więcej zwrócić uwagę :thumbup1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...