Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Popiskiwanie z któregoś koła - lekki świst


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam tak jak w temacie na ostrych zakrętach rzędu prawie 90 stopni albo w jeździe na rondach słychać czasami zaznaczę do wyrównania toru jazdy lekki świst czasami o pulsującym nasilającym się dźwięku taki jakby podobny np. do tarcia hamulców raczej słychać ten dźwięk z jednego koła podejrzewam z tego co wyłapałem przednie chyba od kierowcy. No i tak jak już mówiłem następuje to tylko przy gwałtowniejszych skrętach nawrotkach i przy niskiej prędkości jazdy jest to słyszalne (jazda na rondzie, po osiedlu skręty 90 stopni). Czy to mogą być hamulce, czy któreś z łożyska w kole? Martwić się szukać coś czy olać na razie sprawę? Ten dźwięk nie jest jakoś intensywny jak wyłączę radio, uchylę szybę to słychać i to nie zawsze musi przy skręcaniu popiskiwać.. Teraz wpadłem na pomysł że hamulce klocki i tarcze można wykluczyć jak zaczyna sobie popiskiwać to wtedy przyhamować i zaobserwować czy przestanie świszczeć - będę to musiał jeszcze zweryfikować i dam znać.

Edytowane przez Nacek
Opublikowano

ja bym w pierwszej kolejności przyjrzał się klockom hamulcowym, a dokładniej czy zacisk dobrze pracuje i ogólnie jak wygląda rant, porównać z drugiej strony, klocki, porównać z drugiej strony... 

2 godziny temu, Nacek napisał(a):

o wtedy przyhamować i zaobserwować czy przestanie świszczeć - będę to musiał jeszcze zweryfikować

dokładnie

Opublikowano

Sprawdź czy tarcze kotwiczne nie haczą o tarcze.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.01.2023 o 19:34, sahipp napisał(a):

ja bym w pierwszej kolejności przyjrzał się klockom hamulcowym, a dokładniej czy zacisk dobrze pracuje i ogólnie jak wygląda rant, porównać z drugiej strony, klocki, porównać z drugiej strony... 

dokładnie

No dziś sprawdziłem jak tylko ten dźwięk się pojawił na wyłączonym radiu i uchylonej szybie, jeśli wcisnę hamulec nawet leciutko przestaje piszczeć jak puszczę to nadal, dopóki jak wcześniej pisałem nie wyrównam toru jazdy.. Więc ewidentnie od układu hamowania jest ten dźwięk popiskiwania..

Edytowane przez Nacek
Opublikowano

Ja tak miałem przez krzywe tarcze kotwiczne.

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał(a):

Ja tak miałem przez krzywe tarcze kotwiczne.

tez może być....

 

2 godziny temu, Nacek napisał(a):

No dziś sprawdziłem jak tylko ten dźwięk się pojawił na wyłączonym radiu i uchylonej szybie, jeśli wcisnę hamulec nawet leciutko przestaje piszczeć jak puszczę to nadal, dopóki jak wcześniej pisałem nie wyrównam toru jazdy.. Więc ewidentnie od układu hamowania jest ten dźwięk popiskiwania.

.... ale jednak obstawiam aby przyjrzeć się klockom,  i czy zaciski dobrze pracują...Długo masz to auto i na tym zestawie klocków jeździsz? generalnie nie ma się czym martwić, ale wypadałoby to ogarnąć... też kiedyś tak miałem, u mnie powodem był nie pracujący prawidłowo zacisk i klocki równo w stosunku do tarczy nie leżały... i przez to na zakrętach popiskiwało.... widać również było nie równe zużycie klocka...

 

Możesz również dodatkowo przejechać się dłużej i po przejażdżce dotknij dłonią felgi koła które piszczy oraz dotknij koła z drugiej strony i porównaj jaka będzie ich temperatura... jak okaże się że koło piszczące grzeje się ponadprzeciętnie to oznacza z dużym prawdopodobieństwem zapieczony zacisk

Opublikowano

Najprościej będzie jak wjedziesz na podnośnik..
Wrzuć autko na podnośnik, jedna osoba na górze a druga na dole i wysłuc**j co to może być.
Ciężko zgadnąć, od łożyska po heble.

Opublikowano
Godzinę temu, kamol_b7 napisał(a):

Ciężko zgadnąć, od łożyska po heble

łożyska huczą, nie piszczą... przeguby strzelają terkoczą zewnętrzne szczególnie przy skręcie, przeguby wewnętrzne powodują bicie coś podobnego do niewyważonych kół... piski to raczej heble

Opublikowano
W dniu 20.01.2023 o 22:12, sahipp napisał(a):

tez może być....

 

.... ale jednak obstawiam aby przyjrzeć się klockom,  i czy zaciski dobrze pracują...Długo masz to auto i na tym zestawie klocków jeździsz? generalnie nie ma się czym martwić, ale wypadałoby to ogarnąć... też kiedyś tak miałem, u mnie powodem był nie pracujący prawidłowo zacisk i klocki równo w stosunku do tarczy nie leżały... i przez to na zakrętach popiskiwało.... widać również było nie równe zużycie klocka...

 

Możesz również dodatkowo przejechać się dłużej i po przejażdżce dotknij dłonią felgi koła które piszczy oraz dotknij koła z drugiej strony i porównaj jaka będzie ich temperatura... jak okaże się że koło piszczące grzeje się ponadprzeciętnie to oznacza z dużym prawdopodobieństwem zapieczony zacisk


No auto już 3 lata na tym zestawie półtora roku, a gdzieś niedawno zaczął się mu taki mankament.. Tylne tarcze miałem przetoczone i założone tylko nowe klocki, przód były nowe tarcze i klocki bosh, a zaciski były regenerowane wszystkie.

Opublikowano

no to generalnie masz w teorii masz na bieżąco serwisowane i nie powinno być z tym problemów... ale jednak piski to w kierunku klocków by sugerowało aby drążyć temat... sprawdź je jak one wyglądają, może złośliwość rzeczy martwych i po mimo że miałeś to robione to coś się jednak  przyblokowało...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...