Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 - Right / Left Dipped Headlight


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! Mam problem z pojawiającym się na fis'ie błędem/komunikatem spalonej żarówki i opisem do tego Right / Left Dipped Headlight. Czyli raz wyświetla się, że prawa żarówka mijania jest spalona (w moim przypadku żarnik D2s) rzadziej, ale też dość często, że lewa żarówka mijania jest spalona. Oczywiście po wyjściu z auta i sprawdzeniu stanu rzeczy obie świecą prawidłowo. (Ciągłym światłem, nie "mrygają") Pierwsza moja myśl była taka, że stare żarniki pewnie jeszcze fabryczne (Philips) w sumie słabo świeciły i ich barwa też świadczyła o tym, iż żarniki swoje lata świetności mają już za sobą. Więc zmieniłem je na nowe (2x XENON ŻARNIK D2S OSRAM NIGHT BREAKER LASER+200%). Problemu z błędem wymiana nie rozwiązała, od razu po włączeniu zapłonu wyświetla się owy komunikat (RIGHT DIPPED HEADLIGHT - rzadziej LEFT D... H. . .) Ale po włączeniu świateł mijania, po około 2sek komunikat znika i wszystko jest ok. Czasem w trakcie jazdy potrafi się pojawić na około 2 czasem 5sekund i znowu znika. Więc podjąłem się następujących czynności:
-czyszczenie styków w lampach i kostkach + kontaktSPRAY
- izolacja przewodów lampy lewej bo była w słabym stanie
- usztywnienie przewodów za pomocą kleju na gorąco w lampie lewej żeby wyeliminować brak łączności styków podczas drgań w czasie jazdy
- wymiana żarówek postojowych na nowe
- w końcu wymiana żarówek H7 drogowych na nowe!
I co? Q**A C****W 100??
Nadal to samo. Włączam zapłon wyświetla się spalona żarówka i opis R lub L Dipped Headlight włączam światła mijania i komunikat znika. Ma ktoś pomysł co jeszcze można z tym zrobić? (POZA WYMIANĄ LAMP NA NOWE!???) Pozdrawiam???

20230126_163019.jpg

Opublikowano

Przetwornice.

Opublikowano (edytowane)

Zgadzam się z Muskelem.

Jeśli to możliwe zamień przetwornice miejscami, a dalej się już domyślasz.. ? Jeśli info "przejdzie" na lewą stronę, to będzie świadczyć o usterce tego właśnie elementu.  

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

@Tomnik rozumiem Cię ale problem jest w tym, iż 

1 godzinę temu, damiandp007 napisał(a):

Czyli raz wyświetla się, że prawa żarówka mijania jest spalona (w moim przypadku żarnik D2s) rzadziej, ale też dość często, że lewa żarówka mijania jest spalona.

  A czasem pierwsze wyrzuci lewa na fis A następnie prawą 

Opublikowano

"w 09 kodowanie zmienna xenon"

 

Ktoś się orientuję czy w 09, da się jakoś kodować xenony?

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, damiandp007 napisał(a):

@Tomnik rozumiem Cię ale problem jest w tym, iż 

2 godziny temu, damiandp007 napisał(a):

Czyli raz wyświetla się, że prawa żarówka mijania jest spalona (w moim przypadku żarnik D2s) rzadziej, ale też dość często, że lewa żarówka mijania jest spalona.

  A czasem pierwsze wyrzuci lewa na fis A następnie prawą 

Tak. 

Ale rada ta była na podstawie tego, co napisałeś prawa strona jest tą częściej, permanentnie zgłaszaną, jako awaryjna.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Przetwornice.

Ale czemu przetwornice? Przecież one mają za zadanie z 12V zrobić wysokie napięcie, więc jak coś z nimi było by nie tak to światła by przygasały albo w ogóle nie świeciły co nie? A tak w zasadzie to przetwornice mogą trochę działać A trochę nie? Bo wydaje mi się że przetwornica jest raczej 0 - 1 albo działa albo nie? Czy się mylę?

Opublikowano

Przetwornica i zapalnik mają za zadanie zapalić łuk elektryczny i go utrzymać. Napięcie podtrzymania to w D2S 85V. Jeżeli przetwornica ma jakąś usterkę i ma skoki napięcia (np. poprzez zużyte kondensatory) może to właśnie prowadzić do wywalania błędu gdyż MCE stwierdzi że rezystancja jest inna niż powinna być.

 

Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

 

 

No ok ja Cię rozumiem. Tylko chodzi mi o to, że widać było by to po światłach, że coś się dzieje z przetwornicą. A tu światła świecą normalnie. Nie mrugają, nie przygasają nic się z nimi złego nie dzieje. Żadnego odchylenia od normy nie ma. Tylko ten błąd się wyświetla, do czasu - aż nie włączę świateł mijania. Jak tylko światła się załączą wszystko jest w jak najlepszym porządku

Opublikowano

Właśnie, że nie będzie widać bo to nie żarówka, która zależnie od podanego napięcia raz jaśniej, a raz "ciemniej" zaświeci, tylko jest to łuk elektryczny, który zgaśnie dopiero gdy napięcie spadnie do pewnej wartości. 

Opublikowano (edytowane)

Ja zrozumiałem, posiłkując się tym co napisałeś, cytuję poniżej, że info o awarii żarówki/obwodu pojawia się jako wynik diagnozy ciągłej, czyli tej która diagnozuje załączony obwód.

3 godziny temu, damiandp007 napisał(a):

Czyli raz wyświetla się, że prawa żarówka mijania jest spalona (w moim przypadku żarnik D2s) rzadziej, ale też dość często, że lewa żarówka mijania jest spalona. Oczywiście po wyjściu z auta i sprawdzeniu stanu rzeczy obie świecą prawidłowo.

 

Owszem, dalej opisujesz też o sytuację, która wskazuje na działanie diagnozy zimnej, czyli tej która testuje obwód po włączeniu zapłonu i nie włączonym danym obwodzie oświetlenia zewnętrznego.

 

A po za tym - czy ksenon w Twoim aucie jest oryginalny ? Nie jest wynikiem Twojej modyfikacji ?

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

No tak. Po zapłonie pojawia się błąd, a gdy załączę światła mijania problem od razu znika

Opublikowano
3 godziny temu, damiandp007 napisał(a):

Pierwsza moja myśl była taka, że stare żarniki pewnie jeszcze fabryczne (Philips) w sumie słabo świeciły

 

Opublikowano (edytowane)

Napiszę, co zrobiłbym na Twoim miejscu, aby przekonać się,  jaki podzespół powoduje zaistniałą sytuację :

Należałoby znać rezystancję wejściową przetwornicy (i tu nie mam wiedzy), zastąpić przetwornicę rezystorem o takiej właśnie rezystancji, włączyć zapłon i poczekać na ewentualne info o uszkodzeniu żarówki, czyli na wynik działania diagnozy zimnej. Absolutnie nie włączałbym obwodu świateł na podłączonym rezystorze ! Brak info świadczyć będzie o usterce przetwornicy. Z kolei pojawienie się info, o usterce sterownika, pod którego przetwornica jest podpięta (moduł centralnej elektryki, jest taki w pierwszych modelach B6 ?).

Nie znam "infrastruktury" sterowników B6, nie znalazłem schematu.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
4 godziny temu, damiandp007 napisał(a):

Czasem w trakcie jazdy potrafi się pojawić na około 2 czasem 5sekund i znowu znika.

@Tomnik jest to jakaś myśl ale również: patrz w/w

Opublikowano

W trakcie jazdy ale na załączonym obwodzie, tj. włączonych światłach ksenon, tak ? 

Opublikowano

Może ma ktoś z was wiedzę o kodowaniu XENON w 09 centrum elektrycznym? Ewentualnie może podesłać jakiś link? Bo w samym GOOGLE nie widzę nic co mogło by pomóc w rozwiązaniu mojego problemu. Dodam, że xenony w moim Audi są fabryczne (nie są wynikiem żadnej mojej przeróbki). Problem pojawił się już na starych fabrycznych żarnikach (PHILIPS D2S) I pozostał po wymianie na nowe żarniki (OSRAM D2S). Błąd/komunikat spalonej żarówki pojawia się PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU (czyli tzw. diagnozy zimnej) i ZNIKA po włączeniu świateł mijania(XENON). Ale (sporadycznie) też pojawia się podczas jazdy na około 2sek (z opisem L lub R Dipped Headlight) po czym znika i nie ma problemu. Dodatkowo komputer widzi też ten błąd na zapłonie 00979 widoczny na zdjęciach.

20221224_130643.jpg

20221231_221154.jpg

Opublikowano

Pokaż jakie masz teraz kodowanie. 

Kodowanie samo z siebie się nie zmienia, więc wątpię żeby to było przyczyną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...