Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVF szarpanie na biegu jałowym, LOGI, filmiki proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

#pytanie 
Witam. Piszę w sprawie problemu w audi A6 c5 z silnikiem 1.9 TDI 130 km avf. Chodzi o falowanie na wolnych obrotach. A więc od początku. Pojechałem do mechanika na wymianę świec żarowych ponieważ ciężko odpalał z rana. Pojechałem na warsztat, zostały mi założone nowe świece firmy Bosch. W między czasie mechanik podniósł mi dawkę startową na zimnym silniku i z tego co było słychać chyba dawkę paliwa na biegu jałowym, żeby chodził równiej, dodał tylko żeby nie ruszać pompowtrysków bo mają bardzo dobre wartości max -0.85 . Podziękowałem i zapłaciłem. Wyjeżdżając z warsztatu, przejechałem jakieś 100m i silnik zaczął przerywać po czym zgasł gdy był na biegu jałowym. W czasie jazdy ok. 300 m silnik zgasł 3 razy. Zadzwoniłem do warsztatu i kazali wrócić. Mechanik powiedział, że w komputerze widzi że 1 i 4 wtrysk ma duże wartości. Dodam tylko że przed tym jak zaczął korygować dawki w VAGU wszystko było wporzadku i nigdy przenigdy nie było takich problemów. Zasugerował wymianę całego zestawu naprawczego składającego się z uszczelek i podkładek na pompowtryskach, zapewniając że to pomoże. Zgodziłem się, przy okazji mówił że zamienił 1 i 4 wtrysk z drugim i trzecim. Po odbiorze auta, na biegu jałowym delikatnie szarpało ale nie zgasł. Widzę że obroty na biegu jałowym zostały podniesione. Wczoraj robiąc trasę ok 30 km w jedną stronę oraz pozostawieniu auta po trasie na biegu jałowym przez ok 10 min. Nie zauważyłem żadnego szarpnięcia. Dziś jeżdżąc chwilę po mieście , gasiłem i odpalałem auto co paręset metrów znowu drgania powróciły. Powiedział że jeżeli problem będzie cały czas mam do niego przyjechać za 2 tygodnie. Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną, oraz na jakie koszta się szykować. Pozdrawiam

Dodam tylko że nigdy nie miałem problemu z kulejącym silnikiem.

Po dłuższych obserwacjach ,gdy mam zalany cały zbiornik paliwa auto przerywa delikatnie (jak na załączonych filmach)

Jak auto jest zatankowane do połowy ewentualnie mniej ,szarpie silnikiem aż wchodzi w taki tryb że gaśnie. Wtedy jeden z pompowtryskow ma korektę 2.99.

 

 Szukam dalej przyczyny szarpania silnikiem po zmianie dawek startowych i podwyższenia obrotów gdy silnik jest zimny. Oczywiście wszystko zostało zrobione przez mechanika, ale nie potrafi przywrócić tego do stanu początkowego, gdy silnik nie szarpał.silnik szarpie tylko na wolnych obrotach jak postoi ok 1 min. Silnik nie szarpie podczas jazdy nawet na włączonym tempomacie. Nie chcę już jechać do tego mechanika bo naciągnął mnie prawie na 1500zł. Wymieniłem do tej pory: świece, czujnik g62 (temp, płynu chłodzącego), uszczelniacze na pompowtryskach ( całe zestawy) , jedna z rur w dolocie, przekaźnik świec żarowych. Co oznaczają cyfry nr6 w grupie 18 przy odpalaniu silnika( ostatni film ) ?

Pozdrawiam  

 

https://log.tunezilla.com/s/iA27pCKU pierwsze odpalenie z rana -4stopnie C

 

https://log.tunezilla.com/s/LoOPaFmj

 

https://log.tunezilla.com/s/uiB5toug

 

https://log.tunezilla.com/s/X8e1hzDH

 

https://log.tunezilla.com/s/y2QD7qOY

 

https://log.tunezilla.com/s/A71qSe8b

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

 

Filmy 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Egr w jaki sposób jest zaślepiony? Nie blaszką z puszki po piwie?

Opublikowano

Cześć, wygląda na to, że mam podobny problem. Od jakiegoś czasu auto zaczyna czasami telepać na biegu jałowym, dzieje się to zarówno na ciepłym, jak i zimnym silniku, nie udało mi się przyuważyć jakiś konkretnych okoliczności, kiedy to występuje. Mniej więcej równolegle pojawiły się trudności z odpalaniem, czasami jakby ciężko mu było rozkręcić silnik ale nigdy nie zdarzyło się, żeby nie zapalił za pierwszym razem.
Popatrzyłem trochę na forum i postanowiłem na początku spróbować zebrać logi. Korzystając z 

 zebrałem co następuje
logi statyczne:

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.
VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.
VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.


logi dynamiczne:

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.
VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.
VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.
VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.


nastawy podstawowe:

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.



Dzisiaj do tego zestawu dodałem jeszcze logi zebrane w momencie, kiedy autem telepało:

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.
VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.



Zauważyłem, że autem zaczyna telepać kiedy cyl 1 ma korektę +2.99mg/suw a korekta na drugim zbliża się do -2mg/suw. Wtedy też można zaobserwować dymienie z rury wydechowej. Co ciekawe, auto czasami samo się stabilizuje i wówczas przestaje trząść i korekty zarówno na cyl 1 i cyl 2 zbliżają się do 0. 
Ciekawe jest również, że po odpaleniu silnika korekta na cyl1 była blisko +2.99 i stopniowo spadała (pierwszy log z dzisiaj), wówczas silnik pracował jak marzenie :) 
Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby rzucić okiem i wskazać od czego warto byłoby zacząć naprawę?
Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, pknagato4 napisał(a):

Ciekawe jest również, że po odpaleniu silnika korekta na cyl1 była blisko +2.99 i stopniowo

A co tu ciekawego, uszczelnienie pd pada albo wiązka jeśli dzieje się to jakoś losowo. Albo też to i to.

Jakieś błędy?

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano
13 godzin temu, Pieterb napisał(a):

A co tu ciekawego, uszczelnienie pd pada albo wiązka jeśli dzieje się to jakoś losowo. Albo też to i to.

Jakieś błędy?


Kiedy pierwszy raz podłączyłem pod kompa to wyszukało mi takie dwa:
2 Faults Found:
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
            P1523 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
            P0301 - 35-10 - - - Intermittent
Po skasowaniu 16685 się już nie pojawił. 17931 świeci się cały czas ale z tego co czytałem to musiałbym sprawdzić wiązkę od poduszki powietrznej a to chyba niewiele ma wspólnego z aktualnym problemem (przynajmniej tak mi się wydaje na moje laickie oko)
 

Opublikowano

Tu raczej uszczelnienie pompowtrysku lub sam pompowtrysk.

Opublikowano

Na milion procent uszcczelnienia do wymiany. A jak mowisz ze ciezko kreci to kontroluj poziom oleju.

Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedzi, zacznę od uszczelnienia pompowtrysku. W związku z tym mam kilka pytań:
- czy części, które potrzebuję to 

AUTOCZESCIZIELONKI.PL

Zestaw naprawczy, pompowtryskiwacz (PDE) DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM006RK/DRM ✓ Szybka dostawa, wysoka jakość, gwarancja producenta. Sprawdź naszą ofertę i kup oryginalne części...

? Zakładam, że x4, żeby od razu wymienić wszystkie za jednym zamachem?
- ile taka usługa może kosztować u mechanika?
- czy coś poważnego może się stać jakby jeździć długo z takim problemem?
 

Opublikowano

Ja już kilkukrotnie brałem u Pana o niku azetdiesel na allegro ma ori boscha. Do tego pamiętaj o ori śrubie do pompki koniecznie, do walków napędzajacych też by się przydało.

Jaki koszt nie wiem, jak znam życie rozbieżność cenowa pewnie jest spora w zależności od warsztatu i regionu, a moje auta dawno nie widziały mechaników poza mną.

Opublikowano

Chyba odwaliłem..

Znalazłem gdzieś na forum, żeby spróbować zalać STP i 0.5l mixolu, zalać do pełna i wyjeździć i zobaczyć czy się coś zmieni. Stwierdziłem, że wydaje się to najmniej inwazyjną metodą, jest szansa, że coś pomoże, więc spróbuję.

Kupiłem STP do diesla i mixol, zalałem, przejechałem z 200km i zostawiłem auto na noc. Po zalaniu miksturą auto nie wpadło już w takie drgania jak wcześniej. Myślałem że to faktycznie coś może pomóc.

Dzisiaj rano próbowałem odpalić auto jednak bez sukcesów, za pierwszym razem auto zapaliło i od razu zgasło, później już nie udało mi się go zapalić. 

Myślicie, że to może wynikać z zalania ową miksturą?

 

Opublikowano (edytowane)

Wątpię, chyba że coś że zbiornika wypluło.

Pomijam już wątpliwą skuteczność tego stp przy rozcieńczeniu tego całym zbiornikiem paliwa.

Lepszy efekt daje środek z LM dieselspulung lub tec2000 podany na czysto bezpośrednio.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Pewnie uszczelnienie lub sam wtrysk,tak jak kolega wyżej napisał ewentualnie sprawdz sobie czy Ci klapa gasząca sie nie przycina.

Najlepiej to kup zestaw uszczelnien + sruby pompek z Boscha i daj do kogoś kumatego kto siedzi w dieslach,sprawdzi Ci wtryski na stole i do porzadku zamontuje bo wbrew pozorom nie kazdy mechanik umie dobrze zalozyc i wyregulować pompki?

Opublikowano

Dopiero zauważyłem, że ktoś odpisał na mój post. Sprawę rozwiążą mój mechanik za przyzwoitą kwotę. Po pierwsze sprawdził czy konektorki na listwie są w porządku i je podoginał, następnie wymienił uszczelkę między pompą vacum czy tam tandem a silnikiem (chodzi o tą przyczepioną do silnika) dokręcił jeden wtrysk ,który został źle dokręcony przez poprzedniego mechanika. W sumie za całą robotę z częściami wziął 250zl. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...