Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów 1.8t, BFB " mieszanka uboga"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,
 

Pewnego razu montowałem wideo rejestrator i aku padł mi kilkukrotnie, od tamtej pory zaczęły się dziać dziwne rzeczy.
Początkowo auto nie przełączało się automatycznie na gaz ( tutaj z pomocą przybył mój kolega gazownik, który od razu wiedział co zrobić i problem zażegnaliśmy - tryb auto powrócił :D ) ,
Pojeździłem trochę na gazie jazda mieszana, auto mułowate jakby tryb awaryjny, sprawdzenie błędów P1128 czyli " rząd 1, adaptacja mieszanki, mieszanka za uboga" oraz drugi błąd który pojawia się bardzo sporadycznie  P0299 czyli regulacja ciśnienia doładowania, nieosiągnięta granica regulacyjna. Na pierwszy błąd nie patrzcie bo wywala go od kiedy kupiłem auto i grom wie o co chodzi ? ale nie zauważyłem negatywnych skutków od 2019 roku :D 
Usunąłem błędy fura odżyła, ale nie na długo... po krótkim czasie znów to samo P1128. 

Akurat jechałem trasę i miałem przy sobie kostkę obdEleven, więc zrobiłem logi, aczkolwiek tylko dynamiczne i tylko na PB, które wrzucam poniżej, dodam że ostatnie 40 km trasy jechałem cały czas na PB i błędy się nie pojawiły. Oznacza to gaz do regulacji?  Od czego zacząć?
Czyżby to był zbieg okoliczności z tym padniętym aku i pojawieniem się błędów na gazie? Przed tym wydarzeniem nigdy nie było problemów z tym błędem, ponieważ bym odczuł, w trakcie jazdy powyżej 2k obrotów jedzie tak jakby bez turbiny, a jeżdżę dynamicznie także bym odczuł, że coś jest nie tak, a od czasu padniętego aku takie kwiatki :D 
Logi robione w OBDEleven nie wiem czy są do końca poprawne, ale nie miałem przy sobie kompa i kabla. Jeżeli tutaj mało da się wyczytać, to oczywiście mogę zrobić logi normalnie w VCDS, podstawowe statyczne i dynamiczne jeszcze raz, bo te z obd eleven jakoś nie do końca mi się podobają ...;)
pozdrawiam oraz proszę o pomoc :) 

log 2+33
log 3+20
log 115+118

ps. Auto jest po programie ( 200 km )  oraz ma wgrane delikatne " popsy" 

 

błędy audi.jpg

Edytowane przez michall51
Opublikowano

Turbo niedoładowuje, dlatego bład p0299, co do ubogiej mieszanki to wygląda ze to kwestia lpg.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, Łukasz13 napisał(a):

Turbo niedoładowuje, dlatego bład p0299, co do ubogiej mieszanki to wygląda ze to kwestia lpg.

Dzięki za odpowiedź, a co może być przyczyną niedoładowania turbo? 
Czyli regulacja LPG i powinno być ok
 

A pozostałe parametry wyglądają dobrze? 
Czy zrobić logi dynamiczne oraz statyczne vcds'em ?
Czy spalanie stukowe jest okey? 

Opublikowano

Stuki powinny być 0 przy zdrowym motorze, tu są za duże. Turbo nie daje rady, bo jest zużyte, może tez kwestia softu ale od seryjnego k03 nje ma co wymagać. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
28 minut temu, michall51 napisał(a):

Dzięki za odpowiedź, a co może być przyczyną niedoładowania turbo? 
Czyli regulacja LPG i powinno być ok
 

A pozostałe parametry wyglądają dobrze? 
Czy zrobić logi dynamiczne oraz statyczne vcds'em ?
Czy spalanie stukowe jest okey? 

Stuki spore, paliwo jakie zalane? katalizator jest?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Łukasz13 napisał(a):

Stuki spore, paliwo jakie zalane? katalizator jest?

zawsze lałem 98 od kiedy program zrobiony ( grudzień 2019), ale pewnego razu tata pożyczył samochód i pech chciał, że wlał pb95 prawie do pełna ?
na dany moment już jest blisko rezerwy, także teraz wleję 98.
Kata nie ma. 
DP na pokładzie :D
 

17 minut temu, przem8 napisał(a):

Stuki powinny być 0 przy zdrowym motorze, tu są za duże. Turbo nie daje rady, bo jest zużyte, może tez kwestia softu ale od seryjnego k03 nje ma co wymagać. 

Turbo kaput? w razie jakby padło całkiem, to jakie polecasz w zamian za ori k03?

Edytowane przez michall51
Opublikowano

Jak nie zamierzasz większych mocy to turbo z bexa k03s. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cześć

Turbo niedoładowywuje, na siłę można jeszcze spróbować naciągnąć je lekko na sztandze lub poprawić soft bo widać ze mozna jeszcze pare procent wysterowania na n75 ugrać. 

 

co do lpg, z doświadczenia, obstawiam padniety PS-04. Wiem ze masz interfejs, upuść ciśnienie z ukladu LPG i zobacz na właczonym zapłonie jakie sterownik lpg widzi ciśnienie gazu. jeżeli cokolwiek innego niz 0.00BAR to map sensor ps-4 do wymiany

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, soul87 napisał(a):

Cześć

Turbo niedoładowywuje, na siłę można jeszcze spróbować naciągnąć je lekko na sztandze lub poprawić soft bo widać ze mozna jeszcze pare procent wysterowania na n75 ugrać. 

 

co do lpg, z doświadczenia, obstawiam padniety PS-04. Wiem ze masz interfejs, upuść ciśnienie z ukladu LPG i zobacz na właczonym zapłonie jakie sterownik lpg widzi ciśnienie gazu. jeżeli cokolwiek innego niz 0.00BAR to map sensor ps-4 do wymiany

Siemka :D dzięki za odpowiedź, oraz wskazówki :) 
Zrobię to, ale dopiero w poniedziałek ponieważ dziś mam wyjazd i już nie zdążę :P 
Czy mogę jechać na LPG z tym błędem i co te przypuśćmy 30 km go kasować i jechać dalej? 
Może to mieć jakieś negatywne skutki na instalację LPG bądź motor?
Czy lepiej przejechać trasę ~ 250 km na benzynie po prostu, a jak wrócę to zbadam map sensor? 

Edit: 
Ciśnienie gazu najlepiej upuścić poprzez poluźnienie obudowy filtra ( tej pokrywki ) fazy ciekłej? żeby sobie powoli zeszło? 
 

Edytowane przez michall51
Opublikowano (edytowane)

przypadkiem kliknąłem nowy post i nie wiem jak usunąć ... 

Edytowane przez michall51
Opublikowano
2 godziny temu, michall51 napisał(a):

Czy mogę jechać na LPG z tym błędem i co te przypuśćmy 30 km go kasować i jechać dalej? 

Jeśli chodzi o ubogą mieszankę i jest przez lpg to nie. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 godziny temu, michall51 napisał(a):

Ciśnienie gazu najlepiej upuścić poprzez poluźnienie obudowy filtra ( tej pokrywki ) fazy ciekłej? żeby sobie powoli zeszło? 

Gaz spuść gdzieś pomiędzy wtryskami a reduktorem gdzie będzie Ci wygodnie, jak będziesz to robił to może Ci się wydawać że leci i leci i nie chce się skończyć, skończy się, bądź cierpliwy.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
53 minuty temu, przem8 napisał(a):

Jeśli chodzi o ubogą mieszankę i jest przez lpg to nie. 

Czyli tankuje pb98 i jadę w trasę :D

20 minut temu, pelonek1 napisał(a):

Gaz spuść gdzieś pomiędzy wtryskami a reduktorem gdzie będzie Ci wygodnie, jak będziesz to robił to może Ci się wydawać że leci i leci i nie chce się skończyć, skończy się, bądź cierpliwy.

Rozumiem, że butli nie muszę zakręcać, ponieważ będę spuszczał pomiędzy wtryskami, a reduktorem więc elektrozawór nie puści więcej gazu z butli? 

 

Reasumując mogę to zrobić luzując opaskę na rurce która idzie z reduktora do filtra fazy lotnej Alex ultra? 

Opublikowano
1 minutę temu, michall51 napisał(a):

Rozumiem, że butli nie muszę zakręcać, ponieważ będę spuszczał pomiędzy wtryskami, a reduktorem więc elektrozawór nie puści więcej gazu z butli? 

Nie musisz.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
4 minuty temu, michall51 napisał(a):

Reasumując mogę to zrobić luzując opaskę na rurce która idzie z reduktora do filtra fazy lotnej Alex ultra? 

Możesz.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Witam.
Zrobiłem trasę 250 km w całości na pb98, błędy się nie pojawiły. 
Zrobiłem wszystkie logi (obd eleven) od nowa na benzynie 98
statyczny 032

statyczny 02+33

statyczny 01+03

dynamiczny 115+118

lekka jazda 90+93
dynamiczny 03+20 ( spalanie stukowe zniknęło :O ) 

dynamiczny 02+33

Po powrocie z trasy i ostygnięciu maszyny podłączyłem interfejs i ciśnienie gazu 0.09 bara ( zdjęcie w załączniku )
1368680054_cinienie0.09barapotrasie.thumb.jpg.8843fdd74323bf18d0ea666ca31f2b36.jpg
 

Następnie spuściłem ciśnienie gazu za reduktorem i pokazało się 0.00 bar, a za chwilkę 0.01 mrugało na zmianę z 0.00 ( wstawiam filmik) 

Czy to oznacza padniety PS-04?  czy da się go jeszcze w jakiś sposób sprawdzić?

 

 

 

 

Po odpaleniu normalnie przełączyła się na gaz, ciśnienie urosło, po zgaszeniu 1.26 

 


1284208727_cinieniegazupoodpaleniuizgaszeniu1.26bara.thumb.jpg.a3eecb5b22231f800fe3f1c4b414422c.jpg



Zanim zaczął się problem z błędem po dłuższym postoju długo kręciła żeby zapalić ( nie zawsze), więc przypuszczam, że któryś wtrysk do końca się nie zamyka i puszcza gaz w dolot, stąd problem z odpaleniem?

Gdzieś we wrześniu też miałem takie problemy, że długo kręciła aż w końcu w trakcie jazdy  jeden wtrysk otworzył się na maxa i lał gaz na fulla,  także silnik pracował bardzo nie równo. 
Owy wtrysk został wymieniony i wszystko śmigało do tej pory i problemy z długim kręceniem też się na tamten moment zakończyły.
Od miesiąca sporadycznie się zdarzało, ze czasami dłużej trzeba było pokręcić, ale tak jak piszę podłączałem interfejs po dłuższym postoju to ciśnienie było prawie 0. 
Doszedł problem z ubogą mieszanką , o który głównie się rozchodzi :D 

ps. był błąd "32772: (2)"  w błędach i komunikatach sterownika gazowego, lecz nie wykasowałem go wtedy po przebojach z padniętym aku. 
Teraz już go skasowałem.
Po włączeniu programu stag wyskakuje info " dostępny jest nowy firmware sterownika - proszę zakutalizować" 
wykonać akutalizację, czy zostawić?
 

Edytowane przez michall51
Opublikowano
21 minut temu, michall51 napisał(a):

po dłuższym postoju to ciśnienie było prawie 0. 

Masz nieszczelny do końca układ to po pewnym czasie schodzi ciśnienie do zera. Może być jeszcze tak, że reduktor puszcza podciśnieniem gaz w kolektor i stąd problemy z odpalaniem.

Opublikowano

Wracajac do pytan z poczatku watku, nie obwiniał bym gazu, widac jasno ze na benzynie korekty tez sa wysokie... mozna wystroic gaz w tym przypadku zeby korekty na lpg wrocily do 0 ale to  pudrowanie syfa na pb.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, soul87 napisał(a):

Wracajac do pytan z poczatku watku, nie obwiniał bym gazu, widac jasno ze na benzynie korekty tez sa wysokie... mozna wystroic gaz w tym przypadku zeby korekty na lpg wrocily do 0 ale to  pudrowanie syfa na pb.

 

Rozumiem,

czyli na gazie jest bardziej wrażliwy i wtedy pokazuje błąd ubogiej mieszanki, a na benzynie nie?  Czy jak to rozumieć? :D

 

czujnik ciśnienia ps 04 jest sprawy patrząc na moje zdjęcia oraz filmik? 

 

Gdzie zacząć szukać przyczyny wysokich korekt na Pb? 

Edytowane przez michall51
Opublikowano

Gaz jest zle wyregulowany, a na benie korekty mieszczą się w normie więc nie ma błędu. 

Znajdź kogoś kto to ogarnie, bo wiecznie będziesz zadawać pytanie, a tu nikt szklanej kuli nie ma. 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...