Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szukam schematu tylnej wycieraczki A4 B7 Avant


PiotrZST
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Langista,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po wymianie silnika tylnej wycieraczki, wycieraczka pracuje cały czas, gdy jest wyłączona, gdy powinna być włączona to nie pracuje. Manetka wymieniona na nową, dalej to samo.Przekaznik wymieniony (4 pinowy) wymieniony. Na kostce zasilającej silnik jest ciągłość obwodu między pinem 2 i 3 ( na wyłączonej i włączonej manetce)( z i bez przekaznika) również jest. Wykluczam uszkodzenie wiązki na łączeniu klapy, gdyż pomiar byl robiony przy silniki, jak i lewym słupku.

 

Ma ktoś schemat? Lub mial podobny problem? Nie wykluczam, że "NASI" tam byli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy silniczek? Miałem cos takiego przy silniczku nty. Zareklamowalem, wsadziłem boscha i dopiero działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej prawdopodobna wina samego silniczka. Jeśli kupiłeś jakiś tani zamiennik to reklamacja ze zwrotem kasy i kupno czegoś wartego uwagi. Pozorne oszczędności i inwestycje w jakieś NTY,Denckeramny itp generują potrójne koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik silnikiem a napięcie na przewodach dalej jest nawet gdy silnik jest niepodłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wieszt napisał(a):

jedno stałe napięcie powinno być

Jak jest włączona to jest

Jak jest wyłączona to są 3×12

 

Dodam jeszcze, że przed wymiana silnika itd to jak włączałem spryskiwacze z przodu to wycieraczka z tyłu też chodziła tak samo jak przednia? Może jakieś inne programowanie ma

Edytowane przez PiotrZST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wieszt napisał(a):

jedno stałe napięcie powinno być

Bzdura.

 

Napięcie na kostce silniczka zależne jest od pozycji przełącznika wycieraczek, i tak na pinie 1 jest zawsze masa.
Na pinie 2:
- gdy tylna wycieraczka jest włączona - masa
- gdy przednie wycieraczki są włączone -  (+12V)
- gdy spryskiwacz tylnej szyby jest aktywowany -masa

Na pinie nr 3:
- gdy wycieraczka jest włączona - masa
- gdy spryskiwacz przedniej szyby jest aktywowany - masa
- gdy spryskiwasz tylnej szyby jest aktywowany -  (+12V)

Na pinie 4 zawsze (+12V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Bzdura.

 

Napięcie na kostce silniczka zależne jest od pozycji przełącznika wycieraczek, i tak na pinie 1 jest zawsze masa.
Na pinie 2:
- gdy tylna wycieraczka jest włączona - masa
- gdy przednie wycieraczki są włączone -  (+12V)
- gdy spryskiwacz tylnej szyby jest aktywowany -masa

Na pinie nr 3:
- gdy wycieraczka jest włączona - masa
- gdy spryskiwacz przedniej szyby jest aktywowany - masa
- gdy spryskiwasz tylnej szyby jest aktywowany -  (+12V)

Na pinie 4 zawsze (+12V)

Czyli wychodzi na to,  że coś nie tak z manetka, ale żeby 2 manetki tak samo robiły? Chyba, że ktoś gdzieś kable zamienił 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, PiotrZST napisał(a):

Czyli wychodzi na to,  że coś nie tak z manetka, ale żeby 2 manetki tak samo robiły? Chyba, że ktoś gdzieś kable zamienił 

Albo z wiązką.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Albo z wiązką.

Masz może schemat? Szukałem na ruskich i angielskich stronach ale do tylnej nie znalazłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij poprawnie profil, bo prawidłowe dane potrzebne są do szukania odpowiedniego schematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek tylnej wycieraczki to V12 na schemacie, na stronie nr 4, schemat nr 53/4.

A4 B7 Motor für Heckscheibenwischer, Scheibenwaschpumpe.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa widzisz tam idzie jeszcze przez moduł komfortu. Postaram się załatwić drugi na podmiankę i dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, PiotrZST napisał(a):

Aaaa widzisz tam idzie jeszcze przez moduł komfortu. Postaram się załatwić drugi na podmiankę i dam znać 

J519 to moduł centralnej elektryki lub raczej BCM. Czyli nie idzie przez moduł komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem i wymieniłem ten moduł, dalej lipa działa odwrotnie. Czy możliwe jest ze po wymianie silnika jest wadliwy sam silnik? Z drugiej strony te napięcia na kostce mi się nie zgadzają 

shopping (1).webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia na kostce silniczka wycieraczki zależne są od trybu pracy i położenia manetki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winny silnik, wymień na Valeo lub Bosh i nie będzie problemu. Z zamiennikami jest ten problem że nie działają jak należy z pudełka i trzeba w nich elektronikę modyfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Napięcia na kostce silniczka wycieraczki zależne są od trybu pracy i położenia manetki. 

Stara manetka jak i nowa działają tak samo. Stało się to po wymianie silnika po pierwszym odpaleniu wycieraczki. Tak jakby się styk w jakimś przekazniku się zakleił. 

 

2 godziny temu, Langista napisał(a):

Winny silnik, wymień na Valeo lub Bosh i nie będzie problemu. Z zamiennikami jest ten problem że nie działają jak należy z pudełka i trzeba w nich elektronikę modyfikować.

 

Tylko napięcie na kostce jest, gdy go nie powinno być 

 

 

 

Które kable pod kierownicą idą do manetki? Może tam ktoś zamienił kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj problemu gdzie go nie ma, mówię Ci że to silnik, on nie odbiera tylko sygnału, wysyła go też do MCE, ten który masz nie wysyła odpowiednio sygnału przez to nie odcina prądu. Miałem to samo tylko w B7, wymieniłem oryginał na zamiennik, chyba z Febi, po załączeniu nie wyłączał się w ogóle. Po zmianie na stary działało jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Langista napisał(a):

Nie szukaj problemu gdzie go nie ma, mówię Ci że to silnik, on nie odbiera tylko sygnału, wysyła go też do MCE, ten który masz nie wysyła odpowiednio sygnału przez to nie odcina prądu. Miałem to samo tylko w B7, wymieniłem oryginał na zamiennik, chyba z Febi, po załączeniu nie wyłączał się w ogóle. Po zmianie na stary działało jak należy.

Jak mam wyłączoną wycieraczkę ( manetka w pozycji 0) to na wiązce jest napięcie na wszystkich 3 przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...