Muskel1 Opublikowano 9 Marca Opublikowano 9 Marca Można by tak zostawić jak jest, ale jak chcesz mieć jak w oryginale, to zmień. Funkcja ta sprawia, że sterownik przyczepy w stanie niepodpiętym zużywa mniej energi elektrycznej, gdyż jest częściowo nieaktywny (CAN partial networking).
ArtekM Opublikowano 10 Marca Opublikowano 10 Marca (edytowane) No już teraz ogarnięte wszystko Muskel1, czy jest możliwe że coś się zmieniło w sterowaniu światłami przód po kodowaniu? Czy światła dzienne to jest ramka Led wokół reflektora, czy prostokątny Led wewnątrz? Można u mnie włączyć doświetlanie zakrętów? Tylny kierunkowskaz jest zwykły? Miłej niedzieli Log-FKB AM75-WAUZZZF41MA006138-75399kmgotowe.txt Edytowane 10 Marca przez ArtekM
Muskel1 Opublikowano 10 Marca Opublikowano 10 Marca (edytowane) 2 godziny temu, ArtekM napisał(a): czy jest możliwe że coś się zmieniło w sterowaniu światłami przód po kodowaniu? Nie jest możliwe, gdyż w sterowniku 09 zmieniłeś tylko bit 4 w bajcie 13 (odpowiedzialny za hak). Wszystkie inne bity zostały nienaruszone. Na zdjęciu masz porównanie Twojego kodowania sprzed i po zmianach. Światła do jazdy dziennej to pasek górny oraz dolny w lampie. Służą one też do postojówek i w trybie postojówek są one o 50% ściemniane. Edytowane 10 Marca przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 10 Marca Opublikowano 10 Marca (edytowane) Zapomniałem, że masz wersję poliftową. Ta lampa którą wyżej wkleiłem, jest lampą przedliftową Matrix. Ty masz tę najniższą wersję lamp LED Basic. W Poliftach były także 3 rodzaje lamp LED Basic, Full LED i LED Matrix. W przedliftach były także 3 rodzaje lamp, ale ta najniższa wersja Basic była Xenon, później Full LED i LED Matrix. W Twojej wersji lamp światła do jazdy dziennej są właśnie tak realizowane, jak na Twoim zdjęciu, czyli wszystko jest ok. Edytowane 10 Marca przez Muskel1
ArtekM Opublikowano 10 Marca Opublikowano 10 Marca (edytowane) Jak zwykle rzeczowa i wyczerpującą odpowiedź. Dziękuję. A chociaż doświetlenie zakrętów da się włączyć? Edytowane 10 Marca przez ArtekM
Muskel1 Opublikowano 10 Marca Opublikowano 10 Marca Powinno dać się włączyć. https://a4-klub.pl/topic/466077-kodowanie-doświetlania-zakrętów-w-a4-b9/?do=findComment&comment=5687154
ArtekM Opublikowano 11 Marca Opublikowano 11 Marca W dniu 10.03.2024 o 14:38, Muskel1 napisał(a): Powinno dać się włączyć. https://a4-klub.pl/topic/466077-kodowanie-doświetlania-zakrętów-w-a4-b9/?do=findComment&comment=5687154 Muskel1 głupie pytanie: bit1 na 0 to znaczy odznaczyć? Bit2 na 1 to znaczy zaznaczyć? Dobrze rozumię?
MaTeo85 Opublikowano 11 Marca Opublikowano 11 Marca 47 minut temu, ArtekM napisał(a): Muskel1 głupie pytanie: bit1 na 0 to znaczy odznaczyć? Bit2 na 1 to znaczy zaznaczyć? Dobrze rozumię? Tak.
pl_adamk Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca Cześć, po 4 godzinach nierównej walki z montażem haka zostały mi dwa tematy w kwestii kodowania. Nr 1 sterownik ABS nie chce mi przyjąć zmian twierdząc, że kodowanie poza zakresem. Nr 2 Sterownik przyczepy ma kodowanie j.n. Przy próbie wpisania mu nowego kodowanie krzyczy j.n.: Normalne to? Zgodzić się?
Muskel1 Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca (edytowane) W sterowniku ABS musisz najpierw aktywować w bajcie 8 bit 6 następnie przeskakujesz do bajtu 23 (bez zatwierdzania kodowania) i aktywujesz bit 1 dopiero gdy oba są zmienione, zatwierdzasz kodowanie. W przeciwnym razie gdy zmienisz tylko w jednym bajcie i będziesz próbował zatwierdzić, wyskoczy komunikat, że jest poza zakresem, gdyż oba muszą być jednocześnie zmienione. Najlepiej wpisz w bajcie 8 wartość HEX 51 (w miejsci 11), i przeskocz do bajtu 23 i wpisz tam nową wartość HEX 8A (w miejscu 88) i dopiero teraz zatwierdź kodowanie. Co do sterownika 69 możesz kliknąć na tak (wtedy VCDS przypisze kod warsztatu WSC 21354/231/45312 jako wartość domyślną. Możesz też kliknąć na nie, wartość WSC pozostanie taka jaka była. Nie gra to roli i nie ma wpływu na poprawność kodowania. Edytowane 16 Marca przez Muskel1 1
MarcinMarci Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia (edytowane) W dniu 16.03.2024 o 19:44, Muskel1 napisał(a): W sterowniku ABS musisz najpierw aktywować w bajcie 8 bit 6 następnie przeskakujesz do bajtu 23 (bez zatwierdzania kodowania) i aktywujesz bit 1 dopiero gdy oba są zmienione, zatwierdzasz kodowanie. W przeciwnym razie gdy zmienisz tylko w jednym bajcie i będziesz próbował zatwierdzić, wyskoczy komunikat, że jest poza zakresem, gdyż oba muszą być jednocześnie zmienione. Najlepiej wpisz w bajcie 8 wartość HEX 51 (w miejsci 11), i przeskocz do bajtu 23 i wpisz tam nową wartość HEX 8A (w miejscu 88) i dopiero teraz zatwierdź kodowanie. Co do sterownika 69 możesz kliknąć na tak (wtedy VCDS przypisze kod warsztatu WSC 21354/231/45312 jako wartość domyślną. Możesz też kliknąć na nie, wartość WSC pozostanie taka jaka była. Nie gra to roli i nie ma wpływu na poprawność kodowania. Miałem dokładnie ten sam problem. Jesteś nie do ocenienia Dzięki A mam pytanie, dałbyś rade zerknąć na mój pełny skan? Dodałem stare kodowanie jak i nowe, by lepiej było widać zmiany. Wydaje mi się że wszystko mi działa poprawnie, nie jestem do końca przekonany do wszystkich kodowań, a już na pewno 01 i 03 nie wiem czy są wymagane (brak opisu bitów w moim klonie). Edytowane 11 Kwietnia przez MarcinMarci cyt
Muskel1 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 33 minuty temu, MarcinMarci napisał(a): A mam pytanie, dałbyś rade zerknąć na mój pełny skan? Jest ok, poza sterownikiem 69, możesz spróbować wkleić kodowanie 0110000202000000. Jeżeli nie przyjmie to zostaw jak jest, bo z aktualnym też będzie działało. 36 minut temu, MarcinMarci napisał(a): a już na pewno 01 i 03 nie wiem czy są wymagane Są wymagane. 1
MarcinMarci Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Może komuś się ta wiedza przyda, gdy zacznie kompletować graty. Bez kodowania, tylko po podłączeniu wszystkiego w bagażniku, przycisk od razu działał i można było zwolnić hak. Myślę że taki test już coś o haku i sterowniku mówi, czyli sterownik jest sparametryzowany i prawdopodobnie poprawnie podłączony. Sam miałem wątpliwości jakim sposobem szybko można przetestować. Dzięki Muskel1 jeszcze raz za pomoc.
MarcinMarci Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Co do sterownika haka. Przyjmuje tylko 0110000202001000 Ten jeden bit nie przechodzi. Może różnica w modelu sterownika, ten jest 8W1, i dlatego nie przechodzi? Wiesz może za co odpowiada ten ostatni bit?
Muskel1 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Ostatni? O jakim bajcie i bicie piszesz? Bo ostatni bajt jest ustawiony na 00
MarcinMarci Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Ostatni? O jakim bajcie i bicie piszesz? Bo ostatni bajt jest ustawiony na 00 Ostatni brakujący bit, który u mnie nie przeszedł. Czyli: Byte 6 -> bit 4 Nie mogę tego bitu ustawić na 0. Wiesz może do czego jest? Masz może opis? Edytowane 8 Kwietnia przez MarcinMarci moreinfo
Muskel1 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Zostaw tak jak jest. Dla tego sterownika jest to odpowiednie kodowanie.
turzol Opublikowano 26 Kwietnia Opublikowano 26 Kwietnia Mam problem ze sparametryzowaiem haka w A4 B9 2020 Sedan Sterownik haka 8w5907383d - brak parametru w VCP. Próbowałem inne ale nie da rady wgrać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się