Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kradzieże Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
34 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Zależy u kogo zamontujesz, urządzenie to ma wymiary ok 2x4 cm i może być wszędzie w aucie zamontowane. Jak robił to ktoś z głową i zgodnie ze sztuką, to pół auta musisz rozebrać aby się tam dostać, pod warunkiem, że wiesz gdzie zostało zamontowane. Magistrale CAN masz w całym aucie i kilka punktów/węzłów.

Montowałem już takie, więc wiem o czym mówię.

 

Dokładnie tak. Tutaj liczą się sekundy i minuty. Nikt nie będzie rozbierał samochodu i szukał tego urządzenia. Są filmiki na necie. Złodziejaszek wchodzi, chce odjechać i ładnie wychodzi 😅 

Opublikowano

Statystycznie pierwsze 2 min. Po tym czasie zaprzestaja bo ryzyko jest zbyt wielkie.

Opublikowano

W gnieździe OBD przepinasz przewód od stałego zasilania pod przewód k-line.

Gotowe ;)

Opublikowano
W dniu 2.08.2024 o 21:02, P.Wiśnia napisał(a):

W gnieździe OBD przepinasz przewód od stałego zasilania pod przewód k-line.

Gotowe ;)

Chcesz uwalić komuś interfejsy? Znam przypadek takiego działania i z samochodu za wiele nie zostało.. Więc nie wiem czy to dobre rozwiązanie. 

Opublikowano (edytowane)

W samochodzie interfejsu nie uwalisz.

Co innego laptop złodzieja.

 

+12v przepinasz pod k-line. A kline w puste miejsce.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
21 godzin temu, P.Wiśnia napisał(a):

W samochodzie interfejsu nie uwalisz.

Co innego laptop złodzieja.

Super pomysł, jakbym przez takie praktyki uwalił mojego oryginalnego HEX-NET za 800€ z pewnością dostałbyś rachunek do zapłacenia.

Opublikowano

wystarczy dobry pakiet AC i niech sobie kradną 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Super pomysł, jakbym przez takie praktyki uwalił mojego oryginalnego HEX-NET za 800€ z pewnością dostałbyś rachunek do zapłacenia.

Złodziej raczej rachunku nie wystawi.

A zawsze można zrobić przejściówkę i obowiązkowo poinformować usługobiorcę.

A zamiana pinów to kwestia 2 minut.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano

Nie jestem złodziejem, ale wyobraź sobie sytuację, w której podstawiasz takie auto diagnoście do sprawdzenia błędów i wtedy masz problem.

Opublikowano
19 godzin temu, Archiwum napisał(a):

wystarczy dobry pakiet AC i niech sobie kradną 

Tak tylko dobre AC kosztuje krocie, często ma zaniżoną wartość pojazdu i statystycznie czekasz na pieniądze kilka miesięcy. Do pracy chodzisz z buta więc mało praktyczne ;)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.08.2024 o 14:43, P.Wiśnia napisał(a):

Złodziej raczej rachunku nie wystawi.

A zawsze można zrobić przejściówkę i obowiązkowo poinformować usługobiorcę.

A zamiana pinów to kwestia 2 minut.

Nie chodzi mi o uszkodzenie pojazdu przez zmianę pinów tylko o interfejs złodzieja. Znam przypadek, gdzie coś takiego miało miejsce... Ze środka mało co zostało. Wszystko pocięte, powybijane szyby itp itd.. Po co stawiać na większe ryzyko? Dobra blokada jest wystarczająca +  oczywiście dobre AC. 

Edytowane przez Monti
Opublikowano

A ja znam przypadek niestety z autopsji gdzie tez firma poplynela. W skrocie. Iveco Daily 2014 czy 15 rok. Kiedys to kradli na potege podpinajac swoje ECU silnika na szybko i jazda. Wiec gosc zamienil piny we wtyce ECU (stale zasilanie i masa) i przelutowal sciezki w ECU odwrotnie. Kilka lat pozniej sprzedal auto mojej znajomej firmie. Oni uzytkowali go przez rok i gdzies mniej wiecej po roku zaczely sie schody z silnikiem. Walilo bledy czujnikow, swirowal EGR i przepustnica itd... Auto do serwisu, diagnoza - walniete ECU do wymiany. I tu zonk bo serwis podpial nowe czyste ECU i spalilo je od razu :( Latwo sie domyslec kto zaplacil za dwa nowe ECU w serwisie Iveco :( Oczywiscie sprzedajacy auto twierdzil do konca, ze o niczym nie wiedzial... Takie patenty to mozna sobie o dupe potluc bo zawsze predzej czy pozniej ktos sie na tym przejedzie i to kosztownie :(

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.08.2024 o 13:50, Petroholic napisał(a):

 Latwo sie domyslec kto zaplacil za dwa nowe ECU w serwisie Iveco :(

No na bank Serwis .  Nie rozumiem czemu miało by być inaczej .

Wsobie sytuacji kiedy serwis diagnozuje uwalone ecu wymienia na nowe i to się pali a serwis mówi nie naprawiliśmy ale musi pan za ecu zapłacić bo się spaliło . hehee

 

 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
3 godziny temu, Lukaa5 napisał(a):

No na bank Serwis

No na bank się mylisz :( Naprawa została wykonana tylko klient na fakturze zamiast 1 ECU miał 2. Również 2 dostał do ręki przy wyjeździe. Stare uszkodzone i nowe spalone...

Opublikowano (edytowane)

ok , ja osobiście bym nie zapłacił jeżeli to autoryzowany serwis .

To ich wina że na wstępie całych prac nie spradzili poprawnego napięcuia i polaryzacji .

2ga sprawa że 100% elektroniki ma zabezpieczenia przeciw złej polaryzacji (w pierwszej fazie pali się warystor lub bezpiecznik)

Dla mnie to urban legen , wina obsługi serwisu 

 

Takia zmiana pinów w porcie obd to jasne , typowa płapka . Ale nie ogarnięcie polaryzacji w napięciu ecu gdzie jest podejrzenie uszkodzenia to śmiech na sali .

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
37 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

w pierwszej fazie pali się warystor lub bezpiecznik

Tutaj masz rację. Niestety w 99% przypadków aktualnie w serwisach autoryzowanych nie ma porządnych elektromechaników/elektroników. Mają swoje procedury i koniec. Coś się spaliło w środku - kaseta do wymiany :( A Daily 2012 to Bosch EDC17 także wbrew pozorom bardzo zacny system :)

 

Co do zabezpieczeń to niestety nie wszędzie występują... Ostatnio robiłem MAN TGX kaseta ZDR po odwróceniu polaryzacji :( Padły baterie zupełnie do zera bo długo stał i debile odwrotnie podłączyli Boostera... Z płytki węgiel został niestety...

Opublikowano
W dniu 2.08.2024 o 19:04, Muskel1 napisał(a):

Zależy u kogo zamontujesz, urządzenie to ma wymiary ok 2x4 cm i może być wszędzie w aucie zamontowane. Jak robił to ktoś z głową i zgodnie ze sztuką, to pół auta musisz rozebrać aby się tam dostać, pod warunkiem, że wiesz gdzie zostało zamontowane. Magistrale CAN masz w całym aucie i kilka punktów/węzłów.

Montowałem już takie, więc wiem o czym mówię.

 

Czy da się zamontować to zabezpieczenie do auta z manualną skrzynią ?

Opublikowano
38 minut temu, dawid195a napisał(a):

Czy da się zamontować to zabezpieczenie do auta z manualną skrzynią ?

Pewnie, automat czy manual bez różnicy.

Opublikowano
40 minut temu, dawid195a napisał(a):

Czy da się zamontować to zabezpieczenie do auta z manualną skrzynią ?

 

Da się ale w manualach sposób działania jest inny. W manualach silnik gaśnie zaraz po odpaleniu. W automatach po odpaleniu silnik pracuję ale nie da się zmienić biegu i skrzynia pozostaje w pozycji P.

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

 

Da się ale w manualach sposób działania jest inny. W manualach silnik gaśnie zaraz po odpaleniu. W automatach po odpaleniu silnik pracuję ale nie da się zmienić biegu i skrzynia pozostaje w pozycji P.

Nikt nie chce się podjąć w manualu zamontowania ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...