Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo częste wypalanie DPF w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mój problem polega na tym, że wcześniej wypalania DPF miały miejsce co około 500-600km. W zeszłym tygodniu wypaliłem go na ekspresówce natomiast ku mojemu zdziwieniu, w poniedziałek wieczorem wyskoczył komunikat DPF'a na FIS'ie (od poprzedniego wypalenia zrobione około 120km). We wtorek rano przegoniłem auto raz jeszcze, wypalając go do 25%. Po przejechaniu okolo 15km na następny dzień kolejny raz komunikat na FIS. Sprawdziłem na szybko aplikacje VAG DPF i okazało się, że jest znowu w 100% zapełniony i zaczyna się wypalać. Podłączyłem dzisiaj VCDS i poziom popiołu wynosi 0.19l czyli rozumiem została już przekroczona górna wartość dla tej jednostki i filtr jest zapchany ? Mam zamiar go wyjąć i oddać do czyszczenia, za nim jednak się za to zabiorę chciałbym żeby ktoś kto się zna bardziej niż ja zerknął okiem na parametry. Fotki zrobione na biegu jałowym i przy 2.5k obrotow. 

A4 B8 2.0TDI CAGA, nalot 251k 20231025_072508.thumb.jpg.b28366af2bc672e5371d37227172b196.jpg20231025_072447.thumb.jpg.da56c9384148de3b66636f4b0840cede.jpg

Opublikowano

Dpf nadaje się (już dawno) do czyszczenia. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

oddaj do czyszczenia - nadszedł koniec dpf

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Jaki przebieg? 290.000 km?

251k 

 

Dzięki Panowie za pomoc. 

Opublikowano

ja tylko dodam że zapchany dpf oznacza że coś jest nie tak, wiec zeby nie było że wyczyścisz a problem wróci 

Opublikowano

W tym przypadku akurat, zapchanie dpf jest raczej naturalne/normalne przy tym przebiegu.

Opublikowano (edytowane)

Do tej pory pracowal normalnie. Wypalał się tak jak powinien, nie kopcił, rurki są czyste. Zero błędów. Wyczyszczę go, wymienię czujnik g450 i dam znać po całym procesie. 

Edytowane przez marvin1996
Opublikowano

Muskel, wypalanie jest od obliczonej czy zmierzonej masy sadzy? jak od obliczonej (tak mi się wydaje) to czemu skoro często zmierzona jest niższa niż obliczona i mógłby się wypalać rzadziej? (w tym przypadku u kolegi z wątku są na odwrót te dane)

Opublikowano

Nie gra roli, po prostu ta która pierwsza osiągnie wartość progową. W większości przypadków to obliczona jest wyższa. 

Opublikowano

Masz 40 g sadzy. Nie wiem jak w EA189 ale w EA288 przy takiej ilości sadzy sterownik nie podejmie samoczynnej regeneracji. Pozostaje serwisowa. Przy 45 gramach nie da się uruchomić nawet serwisowej.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
8 minut temu, sebaa napisał(a):

Nie wiem jak w EA189

Też 40g.

Opublikowano

Panowie wracam do Was z nowymi pytaniami i odczytami.

Dzisiaj rano, po wyświetleniu komunikatu na FIS i dojechaniu pod dom zaczęła się znowu procedura wypalania ale stwierdziłem, że nie będę nigdzie jechał tylko pozwole mu sie wypalić na postoju. Po wypaleniu zajrzałem do apki VAG DPF i wypalił się do 25%. Zrobiłem 11km , podłączyłem kompa i małe zdziwienie bo odczyty nie były takie jak poprzednio (fotki w zał.) Przejechałem jeszcze 4km i ku mojemu zdziwieniu zauważyłem w aplikacji, że teraz zapełnia się tak jak zapełniał się poprzednio (po 15km z 25% do 27%) i teraz pytania:

1. Czy na odczyty ma wpływ to kiedy je robiłem (przed wypalaniem i po) ?

2. Czy może to oznaczać bardziej koniec czujnika niż zapchany DPF ?

3. Czy wpływ na takie zachowanie mogło mieć to, że autem przez miesiąc jezdził niedoświadczony kierowca, który nie ogarnia totalnie co to wypalanie, nie wie kiedy się ono zaczyna i pewnie gasił auto nie raz przy próbie wypalania, robiąc dzienne trasy do pracy po mieście (4,5km w jedną stronę) ?

 

Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi ! 20231026_094525.thumb.jpg.eed5a05332b49a020357bd3891c73edc.jpg20231026_094607.thumb.jpg.5dc9097761beb235a8c4a6bc57598193.jpg

 

Opublikowano (edytowane)

zawartość popiołu masz 0.19l a graniczna to 0.175l - dpf jest na maxa zabity, nie masz co szukać winy u niedoświadczonego kierowcy tylko wyczyść dpf

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
12 minut temu, RALF76 napisał(a):

zawartość popiołu masz 0.19l a graniczna to 0.175l - dpf jest na maxa zabity, nie masz co szukać winy u niedoświadczonego kierowcy tylko wyczyść dpf

Racja. Jednak jeżeli, któryś z poprzednich właścicieli wyczyścił go albo nawet wymienił a nie wyzerował wartości popiołu to będzie ona rosła dalej tak ? 

Opublikowano
20 minut temu, marvin1996 napisał(a):

Racja. Jednak jeżeli, któryś z poprzednich właścicieli wyczyścił go albo nawet wymienił a nie wyzerował wartości popiołu to będzie ona rosła dalej tak ? 

Tak, będzie.

 

41 minut temu, marvin1996 napisał(a):

2. Czy może to oznaczać bardziej koniec czujnika niż zapchany DPF ?

Z tego co widać czujnik pokazuje głupoty. Na odpalonym samochodzie masz -3 hPa. Póki co czujnik do wymiany.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Krótkie trasy powodują szybsze zapełnianie sadzą i częste przerywanie regeneracji, co prowadzi do nadmiernego zapełnienia sadzą (40g) tak jak u Ciebie.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W aucie nie ma czujnika odczytującego poziom popiołu. Ta wartość (popiół) jest nierzeczywista, obliczana przez algorytm programu sterownika silnika na podstawie częstotliwości regeneracji i pewnie/może innych wartości, które dostarczane są przez inne czujniki. Choć myślę, że tylko z częstotliwości "wypaleń".

Idąc dalej -  to, że w Twoim aucie ten odczyt, to 0,19, nie znaczy wcale, że tyle właśnie popiołu znajduje się w filtrze. I nie znaczy wcale, że jest on "zapchany".

Wcale przez to nie twierdzę, że wartość tą trzeba zbagatelizować. Uważam, tak, jak inni wypowiadający się w temacie, że filtr trzeba poddać próbie przeczyszczenia.

 

Odnosząc się do przyczyny zaistniałej sytuacji - z listy możliwych przyczyn, którą podałeś w trzech punktach, najbliższy jestem odpowiedzi nr 3. Przeoczone regeneracje, ich częste przerywanie (w tym wypadku permanentne) będą powodowały/spowodowały większy przyrost "sadzy rzeczywistej" od obniżania jej wartości obliczonej. De facto przy takich wartościach, sterownik cały czas startował proces regeneracji, próbował je obniżać. 

Dlatego też brak informacji, o trwającym procesie regeneracji było błędem ze strony producenta auta. Domyślam się, "co autor mia na myśli" - miał być to proces niezauważalny, nie wprowadzający "dodatkowego stresu". 

Opublikowano

Panowie, wielkie dzięki za odpowiedzi! Jutro, najdalej w sobotę wleci nowy czujnik. Wyzeruje, zaadaptuje nowy i zobaczę co wyjdzie. 

Opublikowano

Chyba nie zrozumiałeś. Pierwszą czynnością, którą powinieneś wykonać jest demontaż DPF i jego przeczyszczenie. To jest podstawa.

Dalej jego montaż i ewentualnie wymiana czujnika różnicy ciśnienia, reset wartości popiołu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...