Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Minimalna/maxymalna ilość oleju w 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, 

 

Mam problem z prawidłowym wskazaniem oleju na bagnecie. Mechanik poskładał silnik, włożył nowa rurkę oleju i pojawiły się zakłamania. Wskazuje że oleju jest za dużo. Nie wiem jak to poprawić, bo rurka i bagnet oryginał a pokazuje około 2-3cm ponad skalę (nad załamaniem). 

Obecnie wlane mam równe 3,7l, ale już nie wiem, ile powinno być, by było na środku skali (idealnie). 

 

Audi a4 b7 1.8t silnik bfb

Filtr Knecht OC470 (150mm)

 

Proszę pomóżcie. 

 

 

Screenshot_20231123_170849_Squid.thumb.jpg.b590ba06b15dc948e480ca8747d5725d.jpg

 

 

Edytowane przez darayus
Opublikowano

 a co na to mechanik? oddaj na poprawkę 

Opublikowano
18 minut temu, Archiwum napisał(a):

 a co na to mechanik? oddaj na poprawkę 

Byłem, zakładał prowadnicę bagnetu jeszcze raz i na moich oczach kliknęła na miejsce.

Opublikowano

Nie musisz mieć na środku, nawet lepiej jak będzie na maksa

Opublikowano
4 minut temu, --Rafcio-- napisał(a):

Nie musisz mieć na środku, nawet lepiej jak będzie na maksa

Nie rozumiemy się. 

 

Wlałem 3.7L i bagnet pokazuje ze 3cm nad linią załamania.

 

Dlatego chcę wiedzieć ile oleju to wartość optymalna. 

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, darayus napisał(a):

Wlałem 3.7L i bagnet pokazuje ze 3cm nad linią załamania.

Na takim filtrze jak u Ciebie wlewam 4,5 l i mam na zimnym silniku około 2 mm powyżej linii załamania.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
3 minut temu, pelonek1 napisał(a):

Na takim filtrze jak u Ciebie wlewam 4,5 l i mam około 2 mm powyżej linii załamania na zimnym silniku.

Szczerze, to według mnie o co najmniej 300ml za dużo lejesz. 

Opublikowano
1 minuta temu, darayus napisał(a):

Szczerze, to według mnie o co najmniej 300ml za dużo lejesz. 

Jak wiesz lepiej to po co pytasz ile wlać :P

Przy takim stanie jak u mnie nigdy nie miałem na rozgrzanym chwilę po zgaszeniu silnika więcej niż do górnego załamania.  

Opublikowano
Teraz, pelonek1 napisał(a):

Jak wiesz lepiej to po co pytasz ile wlać :P

Przy takim stanie jak u mnie nigdy nie miałem na rozgrzanym chwilę po zgaszeniu silnika więcej niż do górnego załamania.  

Wiem na pewno, że nigdy tyle nie lałem. Ale ile dokładnie, to nie wiem. Bo sam tego nie robię i jakoś sobie nie zakodowałem. Nigdy nie sądziłem, że mi się tak głupia rzecz przytrafi, jak oszukana skala na bagnecie.

 

Przejechałem przez to z 1000km mając nieco ponad 3L w misce, a wówczas i tak skala pokazywała na maximum. Co prawda sprawdzałem stan komputerem, ale na zgaszonym pokazywał ponad miarę, dopiero po zapalenie minimalnie spadało. 

Opublikowano

U mnie 4l to jest ledwo pół bagnetu. Zalewam 4,5l i dopiero jest max na bagnecie. Już pisałem żeby sprawdzić metalową rurkę co wchodzi w blok.

Opublikowano
24 minut temu, przem8 napisał(a):

U mnie 4l to jest ledwo pół bagnetu. Zalewam 4,5l i dopiero jest max na bagnecie. Już pisałem żeby sprawdzić metalową rurkę co wchodzi w blok.

Spoko. Sprawdzę, tylko nie bardzo wiem co mam sprawdzić. To czy jest ułamana, czy jej nie ma, zapadła się? Chodzi o rurę na którą nachodzi lejek? Chyba nie mogła sobie tak po prostu zniknąć? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...