Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z grzaniem na niskich obrotach w A4 B6


Skowron16

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie moje audi przestało nagle grzać. Miałem dziś wyjazd  120km, jadąc w tamtą stronę grzała idealnie po załatwieniu spraw odpaliłem silnik i tu moje zdziwienie bo z nawiewów całą drogę powrotna leciało zimne powietrze. Górny wąż od nagrzewnicy zimny dolny gorący. Po przyjeździe do domu zdjąłem górny wąż z nagrzewnicy i na wolnych obrotach nie było w nim w ogóle płynu dopiero tak przy 3tyś/obr pojawił się i w samochodzie zaczęło trochę grzać. Jaka może być przyczyna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to jakoś przeczyścić. Kupiłem ten samochód w marcu i stale coś już zaczyna mnie zdażnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minut temu, Skowron16 napisał(a):

Da się to jakoś przeczyścić. Kupiłem ten samochód w marcu i stale coś już zaczyna mnie zdażnić

A czego spodziewałeś się po zakupie 19 letniego auta? Nowością raczej nie będzie pachniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko do wymiany. Możesz się ratować środkiem do płukania układu chłodzenia, drogie nie jest a może pomóc na jakiś czas.

 

 

Wykonaj jeszcze pełny autoskan, może coś innego jest temu winne.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nagrzewnica zapchana jest  kamiemiem, lub najlepiej jeszcze  jakimś uszczelniaczem, to tylko wymiana. Żadne płukanie nie pomoże.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Skowron16 napisał(a):

Panowie moje audi przestało nagle grzać. Miałem dziś wyjazd  120km, jadąc w tamtą stronę grzała idealnie po załatwieniu spraw odpaliłem silnik i tu moje zdziwienie bo z nawiewów całą drogę powrotna leciało zimne powietrze.

Jak dla mnie nie masz zapchanej nagrzewnicy tylko układ zapowietrzony, co w tych vagach zdarza się często. Skontroluj czy nie masz gdzieś wycieku w okolicach tylnego króćca wody (czujnika temperatury) i postaraj się odpowietrzyć układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u mechanika żadnych błędów nie ma. Też twierdzi że nagrzewnica nie jest zapchana bo wtedy by wogole nie grzała. Odpowietrzył układ i zaczęła grzać. Przed chwilą miałem wyjazd przejechałem 1km i z nawiewów już leciało gorące powietrze. Także jeździć obserwować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie muszę spuszczać płyn chłodniczy z całego układu aby przepłukać nagrzewnicę? Boję się że jak ściągnę przewody z króćców przy grodzi to cały płyn z silnika wyleci na ziemię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma wylecieć, węże z nagrzewnicy wychodzą na wysokości zbiorniczka wyrównawczego wyleci tylko to co w wężu, czyli na tej wysokości praktycznie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem z ogrzewaniem znowu powrócił. Wymieniona została pompa wody oringi na termostacie bo był lekki wyciek. Silnik po około 1,5km łapał temperaturę i z nawiewów leciało ciepłe powietrze a jak osiągną 90 stopni to aż parzyło. Pięknie grzało aż do dziś. Dzisiaj wyjazd 80km w drodze do celu wszystko ładnie grzało zgasiłem samochód nie było mnie może 30 min i po uruchomieniu silnika z nawiewów znowu zimne powietrze całą drogę do domu.

Wąż zasilający nagrzewnicę gorący powrót zimny.

Pytanie czy jest możliwość że w nagrzewnicy jest tak duży paproch który zatyka wejście płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniłem bo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody samochód na krótkich dystansach grzał bardzo dobrze dopiera jak poszedł w dłuższą trasę problem powrócił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam ten sam problem, że na wolnych obrotach zimne powietrze leci, a podczas jazdy jest dobrze.  Nagrzewnica nowa, rozrzad z pompą wody nowy, termostat wymieniony na nowy, termostat otwiera się przy 87°C, chłodnica wody nowa, układ odpowietrzony, potencjometry od nawiewów sa dobre i nadal lipa, teraz chyba została uszczelka pod głowicą.

Gdzieś jeszcze czytałem, że ktoś przy podobnych objawach miał wąż od odmy zapchany i to było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym obstawiał walnięty termostat, skoro podczas jazdy jest ok. Z jakiej firmy termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem z ogrzewaniem rozwiązany walnięta była uszczelka pod głowicą miała 2 delikatne przedmuchy do kanałów chłodzących i zapowietrzała układ.

Teraz pojawił się nowy problem. Mechanik wymienił uszczelniacze na zaworach twierdząc że przez nie silnik brał olej, prawda ubywało jakieś 0,5l na 2 tyś/km ale silnik nie kopcił na niebiesko a teraz po rozgrzaniu podczas ruszania ze skrzyżowania zostaje za mną niebieska chmura dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał(a):

Raczej bym obstawiał walnięty termostat, skoro podczas jazdy jest ok. Z jakiej firmy termostat?

 Termostat jest dobry, ale dla pewności został jeszcze wymieniony na nowy, lecz przed założeniem został sprawdzony przez zagotowanie w wodzie. Wszystko jest już nowe: nagrzewnica, chłodnica wody, rozrząd z pompą wody, układ dobrze odpowietrzony, pomysłów już nie ma. Najprawdopodobniej któryś z  kanałów w głowicy jest zatkany bo nie ma obiegu tzn, silnik 90° a dolne węże od zbiorniczka zimne plus termostat nie otwiera mimo, że jest sprawny. Pompa wody sie kręci, wirnik cały ( sprawdzony przez kamerkę). Co ciekawe, nie ma obiegu a silnika nie gotuje, cały czas 90°C. Czujnik temperatury płynu chłodzącego też wymieniony.  została tylko uszczelka pod głowicą. Test na CO2 robiony, ale nic nie wyszło.

Edytowane przez Szyszunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2024 o 18:58, Skowron16 napisał(a):

Nie wymieniłem bo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody samochód na krótkich dystansach grzał bardzo dobrze dopiera jak poszedł w dłuższą trasę problem powrócił

A u Ciebie jak tam, rozwiązałeś problem? Jeżeli masz pewność, że u Ciebie nagrzewnica, to nie pierdziel się z czyszczeniem jej bo wymiana nagrzewnicy w modelach b6/b7 to wcale nie jest znowu wyczyn. Jeżeli jeszcze masz ten problem, daj znać a podam link z którego korzystałem podczas wymiany nagrzewnicy na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...