Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap 2.0 tfsi na 1.8t bfb


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 tfsi. Podczas pracy wydaje dźwięk cykania. Prawdopodobnie są wytarte wałki rozrządu. Wymieniałem już rozrząd, popychacze z dźwigienkami, pompę wysokiego ciśnienia oraz vacum, wtryski, cewki oraz świece. Problem nadal pozostał więc padło już na wałki. Ale nie o tym. Myślę nad swapem na 1.8t z b6/b7 o kodzie bfb. Silnik powinien pasować bez większych przeróbek poza elektryką. Pytanie mam jednak takie czy dam radę włożyć 1.8t bfb z Audi które miało automatyczną skrzynię biegów do mojego Audi z quattro i manualem? Dawca posiada automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na przód z silnikiem umiejscowionym wzdłużnie. Jest to auto w okazyjnej cenie po wypadku, lecz komora silnika nie zostala w żaden sposób naruszona, uszkodzone jest głównie poszycie. B6 jest wyceniona na 3900 więc prawie w cenie samego silnika więc można powiedzieć ze dawca byłby praktycznie darmowy ponieważ resztę części można sprzedać. Dlaczego chce wymienić ten silnik? Nie mam już siły z nim walczyć i próbować naprawić. Mam fajną bazę pod projekt i chciałbym wsadzić tam silnik z potencjałem skąd to pytanie. Ewentualnie może doradzicie jakiś inny silnik który mógłby tam wlecieć? 

Opublikowano

Nagraj jakiś filmik jak ci to cyka.

Opublikowano
W dniu 14.12.2023 o 14:48, morelo napisał(a):

Nagraj jakiś filmik jak ci to cyka.

Wstawię dzisiaj po pracy 

 

W dniu 14.12.2023 o 14:48, morelo napisał(a):

Nagraj jakiś filmik jak ci to cyka.

Przy dodawaniu gazu oczywiście cykanie przyspiesza. 

IMG_5988.mov

Opublikowano

To raczej stukanie, a nie cykanie, cykają to wtryskiwacze dosyć głośno słychać w tych samochodach myślałem że to, to ale tu ewidentnie coś innego. Co do wymiany silnika tak wszystko się da po prostu pytanie czy nie prościej znaleźć taki sam silnik i wyrzucić. Lub rozebrać ten silnik po prostu i sprawdzić.

Opublikowano
1 godzinę temu, morelo napisał(a):

To raczej stukanie, a nie cykanie, cykają to wtryskiwacze dosyć głośno słychać w tych samochodach myślałem że to, to ale tu ewidentnie coś innego. Co do wymiany silnika tak wszystko się da po prostu pytanie czy nie prościej znaleźć taki sam silnik i wyrzucić. Lub rozebrać ten silnik po prostu i sprawdzić.

Ten model silnika akurat jest tak wadliwy że nie wiem czy chciałbym go wymieniać na ten sam. Sprawdzenie jeszcze wchodzi w grę. Ale bardziej zastanawiam się nad swapem żeby zrobić coś fajnego z tego auta na długie lata. Mam już upatrzonego dawcę tylko zastanawiam się czy silnik z automatu z b6 wejdzie do mojego b8 z manualem. Czy nie ma tam jakiś różnic stanowiących wieksze problemy? Wiem że musi być bfb bo najłatwiej to zgrać ze sobą. Pytanie czy manual i automat się czymś różnią.

Opublikowano

Wsadzenie silnika to najmniejszy problem. Schody zaczną się z elektroniką, bo te auta dzieli przepaść pokoleniowa. Był jakiś projekt swapu w takim a4 b8 na polskim ytubie ale temat umarł, bo nie ma żadnej aktualizacji od kilku lat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...