Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy akumulator AGM - kilka pytań?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dziś pierwszy raz samochód mi niby odpalił rano, ale zaczęło trząść budą  i zaraz zgasł. Drugi raz też zapaliło, ale zaraz zdechł. Pojawiła się żółta kontrolka akumulatora - podłączyłem więc ładowarkę Bosch  C3 i po 4 godzinach ładowania pokazało, że jest niby naładowany. Odpaliłem i tym razem odpalił i już chodził. Jestem właścicielem od 4 lat.

1.Czy to możliwe, że w tak krótkim czasie naładowało do pełna?

2.Czy to możliwe, że akumulator jest od nowości tzn. od 2012r czyli 12 lat? 

3.Czy faktycznie ceny tych AGM sięgają 800/900 zł ? 

4.Czy można zweryfikować stan akumulatora w warsztacie?

5.Jaki dokładnie akumulator dobrać do tego samochodu?

6.Czy doładowywanie akumulatora coś da teraz czy lepiej kupić nowy i nie męczyć się?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

1. niekoniecznie do pełna, wystarczy że mocy starczyło na rozruch - jutro problem może wrócić

2. możliwe

3. są też droższe

4.można - testerem

5.taki jaki przewidział producent

6. zależy w jakim stanie jest aku - pomoże albo nie  - patrz punkt 4

Opublikowano (edytowane)

Jak ładowałeś? W którym miejscu podpiąłeś prostownik?

Jaki masz akumulator? AGM?

Jaką masz ładowarkę/prostownik? Przystosowany do AGM?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Bez problemu oryginalne akumulatory wytrzymują ponad 10 lat. Ja do swojej A6 płaciłem za nowy AGM Varty ponad 9 stówek.  Akumulator najlepiej dobierz po nr vin lub kodach wyposażenia które masz we wlepce.

Opublikowano

A to nie jest tak, że jeśli akumulator słaby to kręci silnikiem i nie zapala a nie jak dziś uruchomił silnik i zgasł ?

Opublikowano (edytowane)

Przy rozruchu i przez piewien okres czasu po rozruchu, gdy silnik pracuje, sterownik aktywuje świece żarowe, do momentu, do ośiągnięcia pewnej temperatury w komorze spalania, w której mieszanka samoczynnie na skutek sprężenia sama eksploduje.

Gdy świecom braknie zasilania lub któreś są uszkodzone,, są właśnie takie objawy. Silnik nierówno pracuje, telepie i gaśnie. Świece żarowe pobierają bardzo dużo prądu, więc jak aku padnięte, to i świece nie grzeją jak należy.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

wymień akumulator bo tylko elektronika będzie cierpieć i jeszcze coś wysiądzie innego, niestety AGM trzeba wydać kafelka na dobry akumulator i nic nie zrobisz, pamiętaj że trzeba go komputerem zaprogramować 

Opublikowano

A czy do grupy aut vw/audi dawali w oryginale akumulatory Varta 12V 92ah agm?

Opublikowano

Tak były VARTA, JCB

Screenshot_20240111_195713_Opera.jpg

Opublikowano (edytowane)

U mnie taki był oryginał Varty - tylko nalepki  bardziej białe i większe (szkoda, że fotki nie cyknąłem to po kodzie by doszedł dokladnej daty produkcji). 12 lat wytrzymał - w warsztacie mówili, że to rekordzista u nich :) Wymieniłem też na Vartę 95 AH 850A, ale mechanicy twierdzą, że wytrzyma połowę tego co oryginał.

Edytowane przez Berserker

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...