Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Masa sadzy zmierzonej w DPF Audi A6 C7 3.0biTDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tutaj macie sytuacje jak tylko poczuł prędkość i kawałek szybszej trasy. Widać jak rośnie dość szybko zmierzona i jest ten skok obliczonej z 14,2g na 16,5g

 

 

 

 

Screenshot_20240111_223557_Gallery.jpg

Opublikowano

Widać, że regeneracja była aktywna na tym screenie.

Opublikowano

Granica zapełnienia podczas jazdy dla BITDI jest około 20-21g Tutaj wrzucam zrzut od kolegi z grupy kiedyś mi podesłał.

To jest chyba z OBD Eleven 

Przy 20.46g obliczonej wspominalmiał, że miał 99% zapełnienia i uruchomiła się procedura w mieście według VAG DPF.

Screenshot_20240111_224114_Messenger.jpg

Opublikowano

No tak, zaczęła się mniej więcej tak, jak to było wcześniej napisane - gdy zmierzona osiągnęła 16g

 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, rafal_rs1989 napisał(a):

Granica zapełnienia podczas jazdy dla BITDI jest około 20-21g Tutaj wrzucam zrzut od kolegi z grupy kiedyś mi podesłał.

To jest chyba z OBD Eleven 

Przy 20.46g obliczonej wspominalmiał, że miał 99% zapełnienia i uruchomiła się procedura w mieście według VAG DPF.

Ta granica zależna jest od zawartości popiołu. Im więcej p tym mniejsza wartość graniczna sadzy, przy której zaczyna się proces reg.  Nie wiemy, jaka to była wartość w podanym przez Ciebie tu przykładzie.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Widać, że regeneracja była aktywna na tym screenie.

Tak dokładnie zmierzona była 16,02g i jak tylko jadę szybciej rozpoczyna procedurę. W mieście jeżdżąc normalnie dobije do 18g i jeszcze nie odpali - mówię o zmierzonej.

Ale jak tylko pogniote go bardziej temperatury dpf skoczą na 350-400+ to załącza sobie wypalanie. Wszystko pięknie śmiga no tylko problem z tą szybko przyrastającą masą sadzy zmierzonej. Gdyby ona rosła jak obliczona albo wolniej to by było ok.

Opublikowano
4 minut temu, Tomnik napisał(a):

Ta granica zależna jest od zawartości popiołu. Im więcej p tym mniejsza wartość graniczna.  Nie wiemy, jaka to była wartość w podanym przez Ciebie tu przykładzie.

Dodaje foty z większą ilością parametrów od człowieka, który ma BITDI I po trasie robi 900km czesto dopala mu się pasywnie I nie uruchamia się procedura aktywna. Tutaj masz granice i zawartość oraz granice zapełnienia podczas jazdy  🙂

Screenshot_20240111_225021_Messenger.jpg

Screenshot_20240111_225028_Messenger.jpg

Opublikowano

Tak. To jest problemem. Przy sprawnych podzespołach zmierzona jest zawsze mniejsza o obliczonej, regeneracja zarządzana jest przy osiągnięciu przez obliczoną wartości granicznej.

Opublikowano

Twój dpf składa się w sumie z 2 dpfów, czy oba elementy zostały wyczyszczone?

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Twój dpf składa się w sumie z 2 dpfów, czy oba elementy zostały wyczyszczone?

Ten DPF to jedna rura rozchodzi sie na dwie puszki. Człowiek czyścił dwie puszki raz jedna a później druga nie dwie na raz. Mówił że są dwa wyoty a jeden wlot, więc musi to tak zrobić, żeby było skutecznie i porządnie.

Opublikowano

Problem to zbyt szybkie przyrosty wartości zmierzonej/"rzeczywistej" czytane przez czujnik różnicy ciśnień. 

Dwie możliwości :

- czujnik czyta poprawne wartości ale jak wiemy za duże, co wskazuje na DPF, jako podzespół, który jest odpowiedzialny za ten stan rzeczy lub zbyt dużą produkcję sadzy.

-czujnik przekłamuje 

Według mnie mamy tu do czynienia raczej z tą pierwszą ale spowodowaną przyblokowanym DPF, który nie został pozbawiony popiołu w wystarczającej ilości . Niestety te myjki nie wypłuczą "całego" (byłoby dobrze...) popiołu. Piszę na podstawie własnych obserwacji - przy filtrze, który stawiał już niemały opór, wartości sadzy zmierzonej potrafiły dziwnie rosnąć podczas jazdy ze stałymi obrotami (trasa), a maleć w jeździe "zakłócanej" (miasto).

Gdyby silnik generował za dużą ilość sadzy, sonda lambda zgłosiłaby ten fakt(przynajmniej tak to powinno wyglądać). W tych silnikach to właśnie sonda jest najważniejszym czujnikiem, na podstawie danych którego silnik oblicza dawki wtryskowe i pewnie kąty wtrysków.

 

 

Opublikowano
10 minut temu, Tomnik napisał(a):

Problem to zbyt szybkie przyrosty wartości zmierzonej/"rzeczywistej" czytane przez czujnik różnicy ciśnień. 

Dwie możliwości :

- czujnik czyta poprawne wartości ale jak wiemy za duże, co wskazuje na DPF, jako podzespół, który jest odpowiedzialny za ten stan rzeczy lub zbyt dużą produkcję sadzy.

-czujnik przekłamuje 

Według mnie mamy tu do czynienia raczej z tą pierwszą ale spowodowaną przyblokowanym DPF, który nie został pozbawiony popiołu w wystarczającej ilości . Niestety te myjki nie wypłuczą "całego" (byłoby dobrze...) popiołu. Piszę na podstawie własnych obserwacji - przy filtrze, który stawiał już niemały opór, wartości sadzy zmierzonej potrafiły dziwnie rosnąć podczas jazdy ze stałymi obrotami (trasa), a maleć w jeździe "zakłócanej" (miasto).

Gdyby silnik generował za dużą ilość sadzy, sonda lambda zgłosiłaby ten fakt(przynajmniej tak to powinno wyglądać). W tych silnikach to właśnie sonda jest najważniejszym czujnikiem, na podstawie danych którego silnik oblicza dawki wtryskowe i pewnie kąty wtrysków.

 

 

No właśnie obstawiałem, że to będzie wina filtra DPF dlatego załatwiłem i zamontowałem w tym tygodniu "nowy" używany.

 

Na obu jest praktycznie tak samo. Mam jeszcze nadzieję, że jak wypali się sam z siebie na samochodzie - ten co teraz mam jest w aucie od 4 dni może coś się zmieni.

Myślę, czy przypadkiem nie zrobić "reset wartości przyuczonych" dla czujnika różnicy ciśnień  ?

Może on działa według starego algorytmu myślę tu w kwestii tego poprzedniego filtra co był w aucie ?

 

Opublikowano

Czujnik czyta tylko dane, wartości, nie działa na podstawie różnych algorytmów, nie dopasowuje się do czytanych wartości.

Oczywiście możesz zrobić jego "reset". 

Opublikowano

Zastanawia mnie jeszcze taki temat jak przepływomierz powietrza ? Jest jakiś test w VCDS na sprawdzenie poprawnego działania? Jak będę sprawdzał EGR to przy okazji bym rzucił okiem na ten przeplywomierz ?

Opublikowano
9 godzin temu, Tomnik napisał(a):

Przy sprawnych podzespołach zmierzona jest zawsze mniejsza o obliczonej, regeneracja zarządzana jest przy osiągnięciu przez obliczoną wartości granicznej

zauważyłem że zmierzoną mam z 4  razy  lub więcej mniejszą co oznacza że wypalanie miałbym może co 1600km a z tego co piszesz jeśli regeneracja jest przy obliczonej to wypalanie faktyczne  mam co 400-440km

Opublikowano
8 godzin temu, Tomnik napisał(a):

Czujnik czyta tylko dane, wartości, nie działa na podstawie różnych algorytmów, nie dopasowuje się do czytanych wartości.

Oczywiście możesz zrobić jego "reset". 

Dokładnie, czujnik RC przy adaptacji kalibruje tylko własną wartość offset.  Nie zmienia to faktu, że po wymianie czujnika i dpf powinno przeprowadzić się adaptację czujnika.

 

Opublikowano
2 godziny temu, rafal_rs1989 napisał(a):

Zastanawia mnie jeszcze taki temat jak przepływomierz powietrza ? Jest jakiś test w VCDS na sprawdzenie poprawnego działania? Jak będę sprawdzał EGR to przy okazji bym rzucił okiem na ten przeplywomierz ?

Gdyby istniał problem z przepływomierzem miałbyś inne objawy, utrata mocy, szarpanie, nierówna praca silnika. 

Przepływomierz możesz sprawdzić w rozszwrzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz wartość wymaganą masy powietrza oraz wartość rzeczywistą masy powietrza i porównujesz je ze sobą, w różnych przedziałach obciążenia silnika, czyli logujesz. O tym jak wykonać logi silnika jest już obszerny opis na forum.

Na dole przykładowe zdjęcie obu wartości.

 

Screenshot_20240112_091703_YouTube.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Dokładnie, czujnik RC przy adaptacji kalibruje tylko własną wartość offset.  Nie zmienia to faktu, że po wymianie czujnika i dpf powinno przeprowadzić się adaptację czujnika.

 

Teraz wydaje mi się, że były tylko zerowane wartości DPF ponieważ był prany. Poprzednio jak faktycznie wymieniłem czujnik różnicy ciśnień został on zresetowany na 100%

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Gdyby istniał problem z przepływomierzem miałbyś inne objawy, utrata mocy, szarpanie, nierówna praca silnika. 

Przepływomierz możesz sprawdzić w rozszwrzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz wartość wymaganą masy powietrza oraz wartość rzeczywistą masy powietrza i porównujesz je ze sobą, w różnych przedziałach obciążenia silnika, czyli logujesz. O tym jak wykonać logi silnika jest już obszerny opis na forum.

Na dole przykładowe zdjęcie obu wartości.

 

Screenshot_20240112_091703_YouTube.jpg

Dobrze sprawdzę głównie ten EGR a przepływomierz tak na wszelki wypadek. 

Jedyne co jeszcze jest w tym aucie to malutka nieszczelność na kolektorze wydechowym. Jest tak mała, że jak zadymiarka wpuścili w kanały to nie było tam praktycznie nic widać. 

Nieszczelność jest porównywalna do Nieszczelności jaka czesto jest w BITDI przy turbinie a konkretnie jak jest ta "sztanga" u mnie akurat nie ma ale często widziałem tematy zwiazane z okopceniem obok turbo. 

Opublikowano

Zauważyłem też zalezność temperatury z czujników.

Gdy jadę trasa wartości z VAG DPF (Dpf Input Gas temp) oraz ( DPF Surface temp) jak łapią temperaturę powyżej 200stopni masa zmierzona rośnie. Teraz leciałem trasą kawałek i jak widać temp i masa rosła. Na trasie była kolizja i ratowałem się droga techniczna były doły jechałem wolniutko 30-40km/h temperatura spadła w DPF odpowiednio 180-200 oraz 136-166 i masa sadzy spadła z 13.92g na 9.74g.

Dodaje zdjęcie jak to się przedstawia

 

Screenshot_20240112_181114_Gallery.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...