Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt szybkie zapełnianie się filtra DPF w Audi A4 B8 2.0TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez vcu,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, Silver3833 napisał(a):

jeżeli był problem to DPF bez adblue nigdy nie będzie działał poprawnie

Niestety mylisz się.

System AdBlue należy co prawda do układu oczyszczania spalin, ale nie jest zależny czy powiązany z DPFem, pomimo tego, że katalizatory SCR w wielu pojazdach znajdują się w tej samej puszce co DPFy.

System AdBlue ma całkiem inną funkcję i zadanie, mianowicie redukcję tlenków azotu (NOx) za pomocą środka redukcyjnego (mocznika) oraz reakcji chemicznej zachodzącej w katalizatorze SCR.

DPF ma za zadanie wychwytywanie sadzy i wypalanie jej na popiół. 

Opublikowano
4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Niestety mylisz się.

System AdBlue należy co prawda do układu oczyszczania spalin, ale nie jest zależny czy powiązany z DPFem, pomimo tego, że katalizatory SCR w wielu pojazdach znajdują się w tej samej puszce co DPFy.

System AdBlue ma całkiem inną funkcję i zadanie, mianowicie redukcję tlenków azotu (NOx) za pomocą środka redukcyjnego (mocznika) oraz reakcji chemicznej zachodzącej w katalizatorze SCR.

DPF ma za zadanie wychwytywanie sadzy i wypalanie jej na popiół. 

A czy da się tak wyprogramowć sterownik silnika żeby adblue nie działało i przeszło normy spalin z DPF ktory też jest odpowiedzialny za tlenki azotu NOx ???

Opublikowano

Na SKP nie sprawdzają zawartości NOx w spalinach, czyli odp. brzmi tak, ale nie polecam. System AdBlue spełnia swoją funkcję i gdy zajdzie usterka należy ją naprawić, a nie deaktywować. To jest moim zdaniem druciarstwo i egoizm. Jak Cię palec zaboli też amputujesz sobie dłoń?

Opublikowano
12 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Na SKP nie sprawdzają zawartości NOx w spalinach, czyli odp. brzmi tak, ale nie polecam. System AdBlue spełnia swoją funkcję i gdy zajdzie usterka należy ją naprawić, a nie deaktywować. To jest moim zdaniem druciarstwo i egoizm. Jak Cię palec zaboli też amputujesz sobie dłoń?

Żle mnie zrozumiałeś jest naprawdę dużo zachodu żeby usunąć adblue dlatego piszę że żeby to zrobic jest to zależne z DPF. Ja jestem fanem orginału jeżeli coś jest to po coś tam jest. 

Opublikowano

Nie ma dużo zachodu. Wystarczy sprawnie wyprogramować w mapkach sterownika silnika. Ogarnięty tuner da radę bez problemu. Są także czarne owce oferujące wyprogramowanie za śmieszne pieniądze, ale takich należy z daleka omijać, bo sieją tylko spustoszenie w sofcie.

Ogólnie jestem tego samego zdania co Ty. Jak jest w aucie to ma działać, jak nie działa, trzeba naprawić, a nie wywalać.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

No teraz ciepło się robi wszystkim DPF już będzie lepiej 🤣

Edytowane przez Silver3833
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Silver3833 napisał(a):
W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

No teraz ciepło się robi wszystkim DPF już będzie lepiej 🤣

nie wyciągaj  z kontekstu pojedynczych zdań , gdy jest gorąco zauważalnie dpf wypala się rzadziej o 50-100km na interwale, zimą częściej zwłaszcza jak pokonywane są krótkie odcinki

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

Zawartość popiołu... 0,15l, auto ma najechane 202 tys. km

Opublikowano
22 minuty temu, marco marco napisał(a):
W dniu 25.04.2024 o 10:05, RALF76 napisał(a):

cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???

Zawartość popiołu... 0,15l, auto ma najechane 202 tys. km

max to 0,175l dla tego silnika więc jeszcze OK

Opublikowano
56 minut temu, RALF76 napisał(a):

max to 0,175l dla tego silnika więc jeszcze OK

to czy warto przy 0,15 robić czyszczenie DPF czy jeszcze sie wstrzymać?

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, marco marco napisał(a):

to czy warto przy 0,15 robić czyszczenie DPF czy jeszcze sie wstrzymać?

jeśli wypalanie będzie co 100-150km to nie ma co czekać..

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
5 minut temu, RALF76 napisał(a):

jeśli wypalanie będzie co 100-150km to nie ma co czekać..

póki co jest koło 270 km, ale kręcenie sie tylko po mieście

Opublikowano
W dniu 24.01.2024 o 19:13, Muskel1 napisał(a):

Nie, kompletne zerowanie powinno przeprowadzać się po wymianie na fabrycznie nowy.

 

Czyszczone filtry nie mają takich samych parametrów jak nowe i dlatego sterownik silnika może interpretować dane z czujnika różnicy ciśnień właśnie jako zapchanie sadzą, gdyż wartości te nie pasują do fabrycznie nowego.

Z tego względu przy czyszczonych dpfach powinno ustawić się nieco wyższą wartość (przynajmniej 10.000 km).

Witam też miałem.czyszczony i wartość ustawiony na 0 , i co wtedy bo mam wyższe cisnienia roznicowe jak przed praniem , mowisz że jak się ustawi n jakiś przebieg np 10000 to będzie bardziej realne cianienie pokazywał?

Opublikowano (edytowane)

Źle zrozumiałeś. Ciśnienie będzie pokazywał takie same, ale interpretacja tej wartości będzie inna.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Czy tą zawartość popiołu tam realnie coś mierzy czy tylko  po przejechaniu 10 tyś. przeskakuje z automatu na 0.01?

Opublikowano

Mi w cnha 190km wypala co 200km tylko miasto ,wymienione nowy dpf,chłodniczka niskiego ,nowe wtryski nowy kolektor ssacy i nowy jeden czujnik cis oraz egt g235 nadal to samo co 200km  wypala nigdy nie było żadnego błędu. A zapomniałem.napisac jak go kupiłem miał wykodowane adblue ,które ponoć nie wpływa na interwał. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Berserker napisał(a):

Czy tą zawartość popiołu tam realnie coś mierzy czy tylko  po przejechaniu 10 tyś. przeskakuje z automatu na 0.01?

Nie ma czujnika pomiaru zawartości popiołu w filtrze. Wartość ta jest obliczana na podstawie algorytmu programu sterownika silnika.

Edytowane przez Tomnik
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 26.06.2024 o 11:59, Tomnik napisał(a):

Nie ma czujnika pomiaru zawartości popiołu w filtrze. Wartość ta jest obliczana na podstawie algorytmu programu sterownika silnika.

Czyli jeśli silnik/turbo bierze olej to też będzie pokazywało, że jest OK a w rzeczywistości DPF może być zawalony olejem ?

Opublikowano
2 godziny temu, Berserker napisał(a):

Czyli jeśli silnik/turbo bierze olej to też będzie pokazywało, że jest OK a w rzeczywistości DPF może być zawalony olejem ?

Nie , będzie wysokie ciśnienie często wypalanie i mały intereal.

Opublikowano
W dniu 26.06.2024 o 11:36, adi1977 napisał(a):

Mi w cnha 190km wypala co 200km tylko miasto ,wymienione nowy dpf,chłodniczka niskiego ,nowe wtryski nowy kolektor ssacy i nowy jeden czujnik cis oraz egt g235 nadal to samo co 200km  wypala nigdy nie było żadnego błędu. A zapomniałem.napisac jak go kupiłem miał wykodowane adblue ,które ponoć nie wpływa na interwał. 

I jak tam dalej co 200 km , czy już znalazłeś gdzie jest problem bo też mam to samo nie ma błędów , EGR nowy , DPF wyczyszczone , czujnika DPF nowy , wtryski ok i dale co 200 km wypalenia , bardzo szybko rośnie poziom sądź  🤔 czy może być od czujnika temperatury spalin?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...