Audi sline Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego (edytowane) Cześć, od niedawna jestem posiadaczem powyższego modelu, silnik o oznaczeniu CABB, początek prod. '08. Mam następujący problem, samochód po odpaleniu na postoju dymi na biało a w tłumikach końcowych jest bardzo dużo skroplin paliwa tj. wody. Jestem świadom czynników atmosferycznych i okresu zimy/ jesieni więc powyższa sytuacja nie byłaby dla mnie niczym dziwnym, bo co rusz widzimy dym wydobywający się z samochodów. Zauważyłem, jednak że po rozgrzaniu samochodu ( np. szybszy przejazd autostradą) efekt ten zanika kompletnie i z tłumików nie widać wydobywający się żadnych oparów czy to dymu....jednak po wyłączeniu samochodu, postoju +/- 5 min i ponownym odpaleniu, w tłumikach ponownie zaczyna gromadzić się woda i znowu samochód dymi. Kierunkując moje pytanie, co może być powodem skraplających się spalin i pozostałości ich w tłumikach? Leją wtryski, turbo puszcza... ? Informacyjnie- samochód jest żwawy, aktualnie przejechałem nim 2000km, nie zauważyłem poboru oleju, samochód regularnie serwisowany w ASO, aktualny przebieg 125 tysięcy km. Proszę o wskazówki i dziękuję. Edytowane 9 Lutego przez Audi sline
Audi sline Opublikowano 9 Lutego Autor Opublikowano 9 Lutego (edytowane) 3 godziny temu, Dev napisał(a): to jest dym czy para wodna ? silnik zre oliwe Dzięki za odpowiedz. Ciężko to określić, po odpaleniu jest biało, potem jakby się rozrzedza… jest to strasznie frustrujace jechać jak parowóz z tylu. Wrzucam filmik. Silnik nie bierze oleju, przejechałem +2000km, cały czas jest na max. Edytowane 9 Lutego przez Audi sline
przem8 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego Zwykła para wodna. Końcwóki nieosmolone to czego się czepiasz?
Audi sline Opublikowano 9 Lutego Autor Opublikowano 9 Lutego (edytowane) 8 minut temu, przem8 napisał(a): Zwykła para wodna. Końcwóki nieosmolone to czego się czepiasz? Teraz objaw się nasilił. Ale nie jest to moje pierwsze audi ale pierwszy raz się z takim parowozem spotykam… inaczej skąd tyle wody w tłumikach? Edytowane 9 Lutego przez Audi sline
Michaloo24 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego Ja mam 2.0 i tez leci dym jak z pieca gazowego .... skropliny na końcówkach wydechu tez mam ... wydaje mi sie ze to normalny objaw. zobaczysz jak zrobi się cieplej na dworze .
Langista Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego 12 godzin temu, Audi sline napisał(a): Teraz objaw się nasilił. Ale nie jest to moje pierwsze audi ale pierwszy raz się z takim parowozem spotykam… inaczej skąd tyle wody w tłumikach? Duża wilgotność powietrza + duża temperatura spalin stwarza idealne warunki do skroplenia wody w tłumiku po zgaszeniu silnika.
Audi sline Opublikowano 12 Lutego Autor Opublikowano 12 Lutego W dniu 10.02.2024 o 08:55, Michaloo24 napisał(a): Ja mam 2.0 i tez leci dym jak z pieca gazowego .... skropliny na końcówkach wydechu tez mam ... wydaje mi sie ze to normalny objaw. zobaczysz jak zrobi się cieplej na dworze . Dzięki za podpowiedź! W praktyce to te same silniki, więc widzę tutaj dobry kierunek! Jest jedynie jedna rzecz, która mnie martwi... To że mamy teraz taką pogodę, zimno wilgotno, to okej i jest to naturalny objaw. Ale w lato zauważyłem że również pojawiła się woda w tłumiku i też samochód po opaleniu dymił, po przejechaniu i rozgrzaniu wydechu efekt dymienia ustawał. Zgasiłem samochód, po ponownym odpaleniu ponownie woda w tłumikach... 😐. Nie jestem techniczny, jeżeli byłaby to uszczelka i płyn dostawałby się do układu? jakie inne objawy towarzyszyłyby temu ( tzn. masła na korku nie mam, zbiorniczek wyrównawczy jest czysty, tzn płyn się z olejem nie miesza...) Co myślicie??🤔
Audi sline Opublikowano 26 Lutego Autor Opublikowano 26 Lutego Wczoraj wracałem z trasy, ok. 100km. Po odpaleniu standardowo dym (zakładam że taka pogoda). Dojeżdżamy do domu, nic zero białego dymu. Zostawiłem samochód na 20 min, w celu rozpakowania walizek. Odpalam ponownie samochód i dym! Wody w końcówkach tłumików dużo. Czy jest możliwym żeby po takiej trasie, w momencie rozgrzanego całego układu wydechowego, tak szybko ponownie pojawiły się skroplony? Ręce mi już powoli opadają… zamówiłem tester szczelności głowicy, bo już nie mam pomysłu… obym nie miał racji 😕 Jakieś pomysły, sugestie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się