Jump to content
IGNORED

A4 B8 1.8 TFSI CJEB klekot silnika


harychorzow84

Recommended Posts

Witam jeszcze raz wszystkich forumowiczów. 

 

Mam problem z moją świeżo kupioną A4 , po rozgrzaniu silnika (gdy temperatura dochodzi do 90 stopni) silnik zaczyna klekotać. Podłączyłem Vcds (niestety mam tylko angielską wersję) i mam takie błędy :

IMG_20240206_181446.thumb.jpg.22455f408e049e4ff6a3598ef9186301.jpgIMG_20240206_181437.thumb.jpg.13c42312b4e84865d517f9e19f30a4ff.jpgIMG_20240206_181418.thumb.jpg.128ef127c5d1024aa8771e27f69ec4ea.jpg

 

Wymieniłem elektromagnes regulacji wałka ssącego (talerzyk) , bo był zamontowany zamiennik ale nie pomogło, kody błędów wróciły. 

Miał ktoś podobny problem? 

Do głowy przychodzi mi jeszcze wymiana zaworu regulującego wariatora ale to tylko mój luźny pomysł. 

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze że gdy wyjmę wtyczkę elektromagnesu wariatora to robi się cisza, podłącze i po kilku sekundach znowu klekot. 

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, swIP napisał(a):

Info odnośnie 2.0 tfsi

Rozrzdąd w jakim stanie?

 

 

 

Fizycznie rozrządu nie sprawdzałem, ale tak jak pisałem autko odpala i pracuje normalnie do momentu nagrzania wtedy zaczyna się klekot i autko robi się wyraźnie słabsze. 

Na Vcds rozrząd wygląda w porządku o ile dobrze sprawdzamIMG_20240210_184127.thumb.jpg.3a33bf25b117efc0373e9de9d503c2f1.jpg

 

Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela to nie wie kiedy był wymieniany olej bo auto miał krótko, ostatni wpis z książki serwisowej to 151tys km styczeń 2023r teraz mam 166tys km. 

Od nowości średnie interwały wymiany to co 15-20tys km chyba trochę za rzadko? 

 

Edited by harychorzow84
Link to comment
Share on other sites

Czyli reasumując poprzedni właściciel pozbył się gruza. Oczywiście u niego nie występował?

Link to comment
Share on other sites

3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Czyli reasumując poprzedni właściciel pozbył się gruza. Oczywiście u niego nie występował?

Wiedziałem o problemie dlatego też cena była adekwatna do stanu z tym że podejrzany o problem był rozrząd. 

Pytanie jaki jest problem: olejowy, rozrządu czy coś ze zmienną fazą rozrządu. Od czegoś muszę zacząć. 

Link to comment
Share on other sites

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Link to comment
Share on other sites

54 minut temu, Dev napisał(a):

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Będę niezmiernie wdzięczny za nr czesci

WAUZZZ8K9DA047807

 

Czytałem wątek z pańskim udziałem na temat oleju, 5W40 będzie lepszy od 5W30?

Edited by harychorzow84
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Dev napisał(a):

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Zawór zmiennych faz chodzi o ten 06L109257F? 

Nie umiem rozszyfrować co to jest "monokl" 🤔

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.02.2024 o 19:39, harychorzow84 napisał(a):

Będę niezmiernie wdzięczny za nr czesci

WAUZZZ8K9DA047807

 

Czytałem wątek z pańskim udziałem na temat oleju, 5W40 będzie lepszy od 5W30?

 

u Ciebie jest jednak okular, nie monokl

06L 103 144 D

06K 103 483

06L 109 259 D x 2

WHT 007 212 B x 2

06L 109 257 F x 2

 

daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Dev napisał(a):

 

u Ciebie jest jednak okular, nie monokl

06L 103 144 D

06K 103 483

06L 109 259 D x 2

WHT 007 212 B x 2

06L 109 257 F x 2

 

daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40

Wielkie dzięki czyli komplecik do wymiany:

2 x zawór

2 x elektromagnes

2 x oring do okulara

1 x uszczelka pokrywy

1 x okular

 

Myślisz że okular też będzie uszkodzony? Albo zacząć od zaworów i elektromagnesów (mogą być INA czy oryginał) i potem okular? 

Jeszcze raz wielkie dzięki za radę👍

 

Link to comment
Share on other sites

wymieniasz wszystko razem to co Ci podałem

i od razu oliwe, z filtrem

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Dev napisał(a):

Daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40

3864_Leichtlauf_High_Tech_5W_40_5l_bf1c.jpeg.26c741771bb6f11cd6edf1749b707975.jpeg

 

Może być taki olej? 

18 godzin temu, Dev napisał(a):

 

3864_Leichtlauf_High_Tech_5W_40_5l_bf1c.jpeg

Edited by harychorzow84
Link to comment
Share on other sites

Jo, wymiana max 5000km

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.02.2024 o 19:17, Dev napisał(a):

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Hej, na części muszę trochę poczekać ale miałem dziś chwilkę czasu więc poszedłem już coś zdemontować, miałem niecałą godzinkę to zdemontowałem zawór regulacyjny strony ssacej. 

Na pierwszy rzut oka wygląda ok... 

IMG_20240213_180522.thumb.jpg.b202249af8555a71b286c33c001c0cf2.jpg

IMG_20240213_181435.thumb.jpg.eebad73f33c3ece666e93152c6c8c21d.jpg

 

... ale zerknąłem do okulara i znalazłem jeszcze to(Foto poniżej) , przed wykręcęniem było dużo oleju w okularze 

IMG_20240213_180640.thumb.jpg.50194d7f34d9f16b786abd09d7cd6234.jpg

 

nawet nowy elektromagnes napił się oleju, z dwóch dziurek wylatuje olej i cypel nie pracuje tak luźno jak przy montażu parę dni temu

IMG_20240213_181658.thumb.jpg.11827fdd1ee3fdbd10a5e35c0e22323c.jpg

 

Edited by harychorzow84
Link to comment
Share on other sites

54 minut temu, Dev napisał(a):

Jo, wymiana max 5000km

A ile km max na Ravenolu? 

I jakie masz podejście do płukanek, stosować czy nie? 

Edited by harychorzow84
Link to comment
Share on other sites

Tyle samo

Link to comment
Share on other sites

Tam ostrożnie z przykrecaniem, wszystko trzeba kluczem dynamometrycznym 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Dev napisał(a):

Tam ostrożnie z przykrecaniem, wszystko trzeba kluczem dynamometrycznym 

Części będę mieć w niedzielę, klucz dynamometryczny też, będę ostrożny. 

Dzięki 👍

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...