karol9890 Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca (edytowane) Cześć, od dłuższego czasu borykam się z problemem błędu P0133- sensor 1 bank 1 slow response, wymienione dwie sondy lambda na bosh, wyczyszczony katalizator w serwisie bosha, świece i cewka zapłonowa, oraz przepływomierz. Gdzie jeszcze szukać problemu? Wszystko zaczęło się od tego że padła pompa sai, czy ona może być powodem? Zastanawiam się również czy może fakt że tankowałem tą nową benzyne 95 może na to wpłynąć ? Edytowane 26 Marca przez karol9890
Langista Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca Pochwal się jaką sondę konkretnie kupiłeś, sam ją zakładałeś?
karol9890 Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca Kupiłem najpierw z bosha numeru nie pamiętam, przekładałem na pewno wtyczkę od strony auta bo nie pasowała (do zmiany była w zestawie) bank 1 sensor 1 ta za katem, drugą zmieniał mechanik numeru nie znam ale kosztowała 550zł, gdy ten błąd się powtarzał to wymieniłem tą za katem na orginał używke, spalanie w normie, silnik pracuje prawidłowo ale ma czasami na jałowym lekkie zatrzepanie ledwo wyczuwalne, jakby pod stopami no i wyrzuca ten błąd.
karol9890 Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca Czyli jak dobrze rozumiem bank 1 sensor 1 to sonda położona dalej [głebiej] patrząc od silnika - OE 06B906265D przed katem a ta bliżej patrząc stojąc od silnika to 058906265C za katem. Zamówię używkę i ją wymienię zobaczę czy problem ustanie, chyba że macie pewniaka po numerach z bosha ?
whyduck1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) Przed katem, czyli pomiędzy silnikiem, a katalizatorem. Zajrzyj pod maskę, widać ją gołym okiem. Prócz samej sondy, sprawdź dobrze wiązkę. Edytowane 23 Marca przez whyduck1
karol9890 Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca 25 minut temu, whyduck1 napisał(a): Przed katem, czyli pomiędzy silnikiem, a katalizatorem. Zajrzyj pod maskę, widać ją gołym okiem. Prócz samej sondy, sprawdź dobrze wiązkę. A nie raczej pomiędzy wydechem a katem ? Ja wymieniałem tą i ona jest pomiędzy katem a silnikiem bliżej stojąc Przed silnikiem, w opisie jest napisane że za katalizatorem.
janusz75 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) bank1 sensor1 to jest sonda przed katalizatorem... tak jak już Ci koledzy napisali... i ta sonada ma sześciopinową wtyczkę (pięć przewodów) tzw. sonda z pompą jonową... a ta którą Ty pokazujesz, to jest za katalizatorem; bank1 sensor2... i ta ma czteropinową wtyczkę... błąd masz z tej pierwszej... Edytowane 23 Marca przez janusz75
karol9890 Opublikowano 2 Kwietnia Autor Opublikowano 2 Kwietnia Sondy wymienione na orginalne używki, problem powraca ..., co jeszcze sprawdzić?
janusz75 Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) używana sonda?.. nie wiem czy to dobry wybór... trudno teraz coś sensownego doradzić... bo nadal nie wiadomo czy to problem z samym silnikiem/jego sterowaniem, czy też z zużytą sondą lambda... błąd P0133 informuje o słabej (wolnej) reakcji sondy... sterownik "widzi to" i zgłasza błąd, gdyż do sprawnego sterowania silnikiem oczekuje szybszych reakcji (informacji) z pierwszej sondy lambda... jest to tzw. sonda sterująca, bardzo istotna do poprawnego sterowania... jeśli zastosowałeś używkę to trudno coś doradzić... czemu tak się dzieje... można tylko zgadywać... a trochę przyczyn jest... ps. sonda NTK to koszt około 400pln Edytowane 2 Kwietnia przez janusz75
Langista Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia Bierz zestaw naprawczy sondy, są po 300 zł z Bosch. W zestawie są nawet wtyczki jak ktoś chce i piny chyba do zarobienia. Nie wiem kto doradził Ci kupno używanej sondy, która przy samym demontażu może się już uszkodzić.
karol9890 Opublikowano 2 Kwietnia Autor Opublikowano 2 Kwietnia Sam ją kupiłem z uwagi na to że chciałem sprawdzić czy to w niej jest problem, mechanik kupił z bosha sondę 1 za 550 ziko, wiadomo że jego narzut pewnie z 200ziko bo to jakiś Mirek, 0258007351 377261 numer tej sondy..., teraz na tej orginalnej sondzie pokazuje ponizsze wartosci, wiem że ciężko stwierdzić co się mogło stać i chyba oddam do lepszego serwisu.
janusz75 Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia to masz tzw. kody gotowości... oddaj tak jak piszesz do mechanika, który się na tym zna... Ktoś kto umie odczytywać wartości mierzone no i umie je odpowiednio interpretować... bo tak, to szkoda Twojego czasu i pieniędzy... nie mam nic do części używanych... bo niektóre są naprawdę OK... ale używana sonda, przepływka, itp. to zawsze loteria... osobiście nie polecam...
Rozwiązanie karol9890 Opublikowano 2 Kwietnia Autor Rozwiązanie Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) Też chciałem zrobić porządnie dlatego oddałem do mechanika, wydałem ponad 2 tysiące u tych ludzi... sondy bosha, cewka i świece ngk, mycie kata też w serwisie bosha, przeplywka bosh, dzięki wszystkim za pomoc. Edytowane 4 Maja przez karol9890
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się