Jump to content
IGNORED

Częste wypalanie DPF w A6 C7 2.0TDI


pitasss10

Recommended Posts

Witam, zakładam temat tutaj choć dotyczy on a6 C7 2.0TDI DDDA (bliźniacze silniki do a4 b9). Samochód z przebiegiem 200k, zapełnienie filtra na poziomie 0,14L i 60g sadzy. Problem jest taki, że wypalania filtra mam średnio po 200-230km niezależnie od tego czy jest to trasa/miasto czy jeżdżę na D/S to zawsze sadza obliczona wymusza wypalanie. Dystans ten wydaje mi się bardzo mały i tutaj pytanie, czy hipotetycznie zatkana chłodnica egr może wpływać na częstotliwość regeneracji? (zakładam, że nie była nigdy czyszczona). W poprzednim silniku CNHA z większym przebiegiem wypalanie miałem rzadziej 😕 Różnica ciśnień po regeneracji filtra przy pełnym obciążeniu nie przekracza 300hPa

Link to comment
Share on other sites

Wytnij, wyprogramuj, problem z głowy. Żadne moje auto nie miało DPFa, Taylor Swift produkuje więcej co2 niż wszystkie dizle w europie, plus mamy papierowe słomki w mc donald więc balans jest zachowany w ekologii.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A od kiedy DPF ma za zadanie zmniejszyć emisję CO²? Co za bzdurne porównanie:facepalm:

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, nigdzie nie pisałem zmniejszaniu CO^2 przez dpf, a ogólnie o ekologii. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

A co ma w takim razie wycięcie lub niewycięcie DPF do emisji CO²?

Sam nie rozumiesz co piszesz.

Link to comment
Share on other sites

Nic, tak samo jak nie ma nic do ekologii. Badum tissssss.....

Edited by Alduric
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli już to Ba Dum tss... ale tego też nie wiesz:whistling:😄

Link to comment
Share on other sites

A założycielowi tematu mogę tyko odradzić słuchania bzdurnych rad o januszowych praktykach. 

Link to comment
Share on other sites

Trzeba zobaczyć jaka jest różnica ciśnień, na wolnych obrotach i  pod obciążenie. Najlepiej zaraz po wypaleniu i jak będziesz miał przejechane 200 km. 

Jak byś miał zapchaną chłodnice to by wywalał błąd.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem, różnica ciśnień około 280hPa pod pełnym obciążeniem po wypaleniu, sprawdzę jak to wygląda w tej chwili (około 180km od wypalenia). 

Kolego @Alduric nabijaj sobie posty na innym forum, tutaj tylko zaśmiecasz wątki. Nie mam zamiaru wycinać DPF

Link to comment
Share on other sites

Dpf juz przypchany. Nie powinien przekraczać 200, a 300 to juz dyskwalifikuje dpf. Jeszcze jak na postoju przy 2 tys obr. przekracza 50 to juz kiepsko

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, pitasss10 napisał(a):

Nie mam zamiaru wycinać DPF

bardzo dobra decyzja :thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, pitasss10 napisał(a):

Tak jak pisałem, różnica ciśnień około 280hPa pod pełnym obciążeniem po wypaleniu, sprawdzę jak to wygląda w tej chwili (około 180km od wypalenia). 

Kolego @Alduric nabijaj sobie posty na innym forum, tutaj tylko zaśmiecasz wątki. Nie mam zamiaru wycinać DPF

 

Współczuję decyzji.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, przem8 napisał(a):

Dpf juz przypchany. Nie powinien przekraczać 200, a 300 to juz dyskwalifikuje dpf. Jeszcze jak na postoju przy 2 tys obr. przekracza 50 to juz kiepsko

 

Napisałem wątek aby uzyskać jakąś pomoc a widzę, że jest zupełnie odwrotnie. Kto Ci powiedział, że nie powinien przekraczać 200 hPa? Przy silniku 2.0tdi, gdzie katalizator jest połączony z DPF i w dodatku zawinięty ciśnienia są wyższe i dopuszczalne ciśnienia to 400hPa.  Przy około 600hPa sterownik zaczyna dopiero obniżać moc silnika

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, pitasss10 napisał(a):

dodatku zawinięty ciśnienia są wyższe i dopuszczalne ciśnienia to 400hPa

Kto Ci powiedział, ze dopuszczalne jest 400?

Mam taką wiedzę i tyle. Skoro wiesz i uwazasz inaczej to po co ten temat?

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.08.2024 o 14:56, przem8 napisał(a):

Kto Ci powiedział, ze dopuszczalne jest 400?

Mam taką wiedzę i tyle. Skoro wiesz i uwazasz inaczej to po co ten temat?

 

Kilka niezależnych źródeł. Do tego w CNHA mam pod 390hPa, większy przebieg i tak wypala się co około 300km

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.08.2024 o 08:02, przem8 napisał(a):

Nie powinien przekraczać 200, a 300 to juz dyskwalifikuje dpf

Obstawiam że nawet po wymianie na fabrycznie nowy oryginalny DPF nie osiągniesz takich parametrów, bo stary katalizator Ci go zablokuje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...