pitasss10 Posted August 13 Share Posted August 13 Witam, zakładam temat tutaj choć dotyczy on a6 C7 2.0TDI DDDA (bliźniacze silniki do a4 b9). Samochód z przebiegiem 200k, zapełnienie filtra na poziomie 0,14L i 60g sadzy. Problem jest taki, że wypalania filtra mam średnio po 200-230km niezależnie od tego czy jest to trasa/miasto czy jeżdżę na D/S to zawsze sadza obliczona wymusza wypalanie. Dystans ten wydaje mi się bardzo mały i tutaj pytanie, czy hipotetycznie zatkana chłodnica egr może wpływać na częstotliwość regeneracji? (zakładam, że nie była nigdy czyszczona). W poprzednim silniku CNHA z większym przebiegiem wypalanie miałem rzadziej 😕 Różnica ciśnień po regeneracji filtra przy pełnym obciążeniu nie przekracza 300hPa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alduric Posted August 13 Share Posted August 13 Wytnij, wyprogramuj, problem z głowy. Żadne moje auto nie miało DPFa, Taylor Swift produkuje więcej co2 niż wszystkie dizle w europie, plus mamy papierowe słomki w mc donald więc balans jest zachowany w ekologii. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marky Mark Posted August 13 Share Posted August 13 A od kiedy DPF ma za zadanie zmniejszyć emisję CO²? Co za bzdurne porównanie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alduric Posted August 13 Share Posted August 13 Nie wiem, nigdzie nie pisałem zmniejszaniu CO^2 przez dpf, a ogólnie o ekologii. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marky Mark Posted August 13 Share Posted August 13 A co ma w takim razie wycięcie lub niewycięcie DPF do emisji CO²? Sam nie rozumiesz co piszesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alduric Posted August 13 Share Posted August 13 (edited) Nic, tak samo jak nie ma nic do ekologii. Badum tissssss..... Edited August 13 by Alduric Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marky Mark Posted August 13 Share Posted August 13 Jeżeli już to Ba Dum tss... ale tego też nie wiesz😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alduric Posted August 13 Share Posted August 13 Ja znam tę wersję, więc niestety ale nie. Badum Tsss - Solo Button – Aplikacje w Google Play PLAY.GOOGLE.COM Badum Tsss brzmi po naciśnięciu przycisku aplikacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marky Mark Posted August 13 Share Posted August 13 A założycielowi tematu mogę tyko odradzić słuchania bzdurnych rad o januszowych praktykach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryciusz Posted August 13 Share Posted August 13 Trzeba zobaczyć jaka jest różnica ciśnień, na wolnych obrotach i pod obciążenie. Najlepiej zaraz po wypaleniu i jak będziesz miał przejechane 200 km. Jak byś miał zapchaną chłodnice to by wywalał błąd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitasss10 Posted August 14 Author Share Posted August 14 Tak jak pisałem, różnica ciśnień około 280hPa pod pełnym obciążeniem po wypaleniu, sprawdzę jak to wygląda w tej chwili (około 180km od wypalenia). Kolego @Alduric nabijaj sobie posty na innym forum, tutaj tylko zaśmiecasz wątki. Nie mam zamiaru wycinać DPF Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 Posted August 14 Share Posted August 14 Dpf juz przypchany. Nie powinien przekraczać 200, a 300 to juz dyskwalifikuje dpf. Jeszcze jak na postoju przy 2 tys obr. przekracza 50 to juz kiepsko Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 Posted August 14 Share Posted August 14 11 minut temu, pitasss10 napisał(a): Nie mam zamiaru wycinać DPF bardzo dobra decyzja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alduric Posted August 14 Share Posted August 14 4 godziny temu, pitasss10 napisał(a): Tak jak pisałem, różnica ciśnień około 280hPa pod pełnym obciążeniem po wypaleniu, sprawdzę jak to wygląda w tej chwili (około 180km od wypalenia). Kolego @Alduric nabijaj sobie posty na innym forum, tutaj tylko zaśmiecasz wątki. Nie mam zamiaru wycinać DPF Współczuję decyzji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitasss10 Posted August 14 Author Share Posted August 14 6 godzin temu, przem8 napisał(a): Dpf juz przypchany. Nie powinien przekraczać 200, a 300 to juz dyskwalifikuje dpf. Jeszcze jak na postoju przy 2 tys obr. przekracza 50 to juz kiepsko Napisałem wątek aby uzyskać jakąś pomoc a widzę, że jest zupełnie odwrotnie. Kto Ci powiedział, że nie powinien przekraczać 200 hPa? Przy silniku 2.0tdi, gdzie katalizator jest połączony z DPF i w dodatku zawinięty ciśnienia są wyższe i dopuszczalne ciśnienia to 400hPa. Przy około 600hPa sterownik zaczyna dopiero obniżać moc silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 Posted August 14 Share Posted August 14 5 minut temu, pitasss10 napisał(a): dodatku zawinięty ciśnienia są wyższe i dopuszczalne ciśnienia to 400hPa Kto Ci powiedział, ze dopuszczalne jest 400? Mam taką wiedzę i tyle. Skoro wiesz i uwazasz inaczej to po co ten temat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitasss10 Posted August 17 Author Share Posted August 17 W dniu 14.08.2024 o 14:56, przem8 napisał(a): Kto Ci powiedział, ze dopuszczalne jest 400? Mam taką wiedzę i tyle. Skoro wiesz i uwazasz inaczej to po co ten temat? Kilka niezależnych źródeł. Do tego w CNHA mam pod 390hPa, większy przebieg i tak wypala się co około 300km Link to comment Share on other sites More sharing options...
czareq Posted August 30 Share Posted August 30 W dniu 14.08.2024 o 08:02, przem8 napisał(a): Nie powinien przekraczać 200, a 300 to juz dyskwalifikuje dpf Obstawiam że nawet po wymianie na fabrycznie nowy oryginalny DPF nie osiągniesz takich parametrów, bo stary katalizator Ci go zablokuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now