stuwa Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 Witajcie! I stało się - po długich poszukiwaniach zakupiłem pierwsze w życiu Audi. W sumie jest to moje 3 auto - zaczynałem od kultowej (w pewnych kręgach Corsy A 1.6 GSi `92), potem zdarzył się flirt z japonką - Mazda 323F BA `96. Oba auta wspominam bardzo dobrze, a Madzie to już całkiem - wspólnych przepraw przez poligon wojskowy w Biedrusku się nie zapomina. Tak czy inaczej nadszedł czas na zmiany - zdecydowałem się zweryfikować przysłowiową niemiecką niezawodność, wybór padł na Audi. Początkowo marzyła mi się A6 C5 2.5TDI, potem 2.4 v6, na końcu 1.8T. Jednak ciężko było znaleźć coś w rozsądnym stanie i przyzwoitych pieniądzach, a pomysł z 2.5TDI szybko wybiła mi z głowy lektura postów kolegów z forum A6. Przez ostatnie 3 miesiące miałem jasno sprecyzowany cel - kupić A4 B6. W dobrym stanie, bezwypadkowy, z możliwie -w ramach dostępnych funduszy- jak najlepszym wyposażeniem. Wszelkie ogłoszenia w necie miałem obczajone na bieżąco, zwiedziłem wieeeele komisów (a dużo jeżdżę po Polsce), byłem też w Niemcowni. Nigdy nie przypuszczałbym, że pojadę po auto na wschód a nie na zachód... Ale fakt faktem - swoją znalazłem pod Radomiem. Dość przynudzania, oto i ona (zdjęcia z ogłoszenia, jak zrobię swoje to uaktualnię): ....może najpierw parę informacji: :> Audi A4 Avant B6 - Roku produkcji 2001, "wydany klientowi" 2002 - kolor Brilliant Black - 1.9TDI AWX 131PS, skrzynia 5 biegów Wyposażenie - Nagłośnienie BOSE - Ksenony + spryskiwacze - Tempomat - 4x elektryczne szyby - 2 strefowa klimatyzacja - Parktronic tył - Telefon Nokia (ale w węża nie można zagrać ) - fabryczny alarm - kubełkowe, skórzane fotele z przedłużanym siedziskiem (z fabryki wyszła w czarnych skórach, ktoś sobie zmienił na takie jak są) - elektrycznie sterowane podparcia lędźwi - skórzana, multimedialna kierownica - skórzana gałka zmiany biegów - immobilizer - ABS,ESP - 4 poduszki + kurtyny - centralny zamek sterowany z pilota + domykanie i otwieranie szyb z pilota - elektryczne, podgrzewane, fotochromatyczne lusterka zewnętrzne - hak - alufelgi 17 cali, opony 235x17x45 - wspomaganie kierownicy + regulacja w 2 płaszczyznach - nieoryginalna nawigacja Pioneer + odtwarzacz DVD - antyradar Vector - seryjnie obniżone zawieszenie - 1BE - podgrzewane spryskiwacze szyby - pakiet "oświetlenie" - WFK - "exclusive package for the Netherlands" - może jakaś faja wodna ukryta Zdjęcia z ogłoszenia, moje dodam wkrótce: I teraz najlepsze....auto ma przelatane 300 000 kilometrów....Wydaje się, że dużo....ale do 292 000 jest kompletna historia serwisowa - a ja wychodzę z założenia, że lepsze udokumentowane 300tyś niż 150 serwisowane-lub-nie u pana Heńka. Z zewnątrz auto kompletnie nie zdradza swego przebiegu, troche gorzej w środku (ale o tym niżej). Plany: - rejestracja - kompletny przegląd, wymiana rozrządu, oleju, filtrów, ścieżka diagnostyczna w ASO - nowe opony (może wie ktoś czy coś węższego wejdzie na te felgi?) - wymiana żarników w ksenonach (lewy lekko żółtawy) - naprawa czujnika zamknięcia drzwi kierowcy (szwankuje i w środku nocy zapala się oświetlenie wewnętrzne a na FIS`ie pokazuje, że mam drzwi otwarte) - czyszczenie środka, sprawdzenie VAGiem - wymiana/naprawa zużytych przycisków (zdarta guma) od sterowania szybami, przycisków na radiu i włącznika świateł i przyciski climatronic - wymiana/naprawa wskaźników przebiegu, godziny itp. (nie pozują wszystkich cyfr i mam 5 cyfrowy przebieg na blacie ) - kiedyś tam - RNS - E - prędzej tam - adapter Concert - IPod i uruchomienie zastanego sprzętu Pioneer - uruchomienie antyradaru :gwizdanie: - klimatyzowany schowek - zimna ice tea mod - fotochromowe lusterko wewnętrzne - w zależności od kondycji silnika - wirusik (raczej z naciskiem na Nm niż na PS o ile to możliwe) - bixenon Z grubsza to tyle, ale pewnie jakieś pomysły wpadną do głowy. Wybaczcie mi ewentualne błędny w opisie, ale mam ją od 20 godzin, a do tej pory byłem fanem wysokoobrotowej motoryzacji japońskiej PS. Szukam kogoś kto na podstawie wydruku z ASO udzieli mi informacji o aucie - kiedy rozrząd itd - problem z niemieckim+brak czasu na googlowanie PSS. Jeśli ktoś umie podpowiedzieć w sprawie zagadnień poruszonych w Planach - proszę o pomoc. PSSS. A jedyna-w-Polsce-323F-która-przejechała-poligon-w-Biedrusku jest na sprzedaż - jakby co proszę o PW UPDATE 06.06.2009 Wrzucam 2 nowe fotki:) Ogólnie to auto sprawuje się dobrze, jestem zadowolony:) ...i taka pokacowa zabawa A dziś był kurier i przywiózł pudełko rozmaitości - czekam jeszcze na olej i w tygodniu robimy rozrząd, filtry, oleje, i LOGi...zobaczymy czy da rade z tym przebiegiem jakiegoś czipsa wrzucić Walka z autem trwa Rozrząd zrobiony, olej wymieniony (Motul). Urlop spędzałem w Chorwacji i postanowiłem do tego czasu naprawić/ulepszyć auto jak to tylko możliwe w ramach dostępnych środków i czasu. Tydzień przed wyjazdem został naprawiony fotel kierowcy, dorezany klimatyzowany schowek a także zamontowane CB. Parę fotek z prac poniżej: Naprawa fotela Również i mnie dopadł problem urwanych zaczepów od plastikowej osłony z tylu fotela kierowcy. Po poszperaniu na forum (dzięki ) zamówiłem zestaw naprawczy i wzięłem się do roboty: - tak wyglądały urwane zaczepy: - dodatkowo wyszła na jaw przyczyna nie działania podparcia lędźwi - pęknięty pręt: - wyciągnęłem pękniętą końcówkę, poszukałem kawałka prętu o zbliżonej średnicy, wygięłem go pod odpowiednim kątem i przymocowałem za pomocą dwóch opasek zaciskowych: - na koniec użyłem zestawy naprawczego dla oparcia i gotowe: Po takiej naprawie zrobiłem już 5 tyś km (Chorwacja) i wszystko działa jak należy. Klimatyzowany schowek Przy okazji zamawiania w ASO zaczepów do fotela wiełęm od razu rurę i dyszę do klimatyzowanego schowka. Zaczęło się od wyciągnięcia schowka i usunięciu nadmiaru kablarstwa To co widzicie poniżej to istalacja od nawigacji, która była dołożona przez poprzedniego właściciela (niestety nie działała): - po usunięciu wszystkich niepotrzebnych kabli przyszedł czas na przymiarkę rury: - niestety mój schowek nie miał wskazanego miejsca gdzie wyciąć rurę więc pomalowałem jej krawędź farbą: - po przymiarce schowka został na nim ślad - może mało precyzyjny, ale dał mniej więcej pojęcie gdzie wiercić: - po wywierceniu: - no i całość zmontowana Ogólnie schowek daje radę. Na dniach jadę nabić klimę to powinno być jeszcze lepiej. Jeśli chodzi o montaż CB to wybrałem półkę pod kierownicą, kabel od anteny puszczony progiem i słupkiem koło kierowcy. Antena na magnez. Grucha na razie na kolanach - nie miałem czasu pomyśleć jak to wykombinować, bo robiłem to na dzień przed wyjazdem. Najważniejsze, że działa A po takich męczarniach należało się autku mycie Pora na CHIPsa
coti1 Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 Bardzo ładny fur Gratuluje dobrego wyboru marki na Twoim miejscu do planowanych przez Ciebie modyfikacji dodał bym jeszcze lakierowanie dokładek w kolor nadwozia. pozdrawiam maciek
Ukasz699 Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 Ladna sztuka Kolorystyka siedzen mi osobiscie nie pasuje ale to juz rzecz gustu Masz racje najechane masz troszke ale jesli byl do konca serwis to nie tragedia :gwizdanie: Udanych modow i eksploatacji
GRazny Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 bardzo ładne autko... gratuluję bo jest czego - wypas konkretny nawet
stuwa Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2009 na Twoim miejscu do planowanych przez Ciebie modyfikacji dodał bym jeszcze lakierowanie dokładek w kolor nadwozia. Na razie nie będę malował dokładek - jakoś nie do końca jestem przekonany - czy ktoś z kolegów na forum ma to zrobione, coby mozna było podejrzeć jak to wygląda? Kolorystyka siedzen mi osobiscie nie pasuje ale to juz rzecz gustu A mi się nawet podoba i co wazniejsze skóra jest w dobrym stanie Zastanawiam się jakby się z tym wnetrzem komponowały aluminiowe listwy ozdobne...?
Ukasz699 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Zastanawiam się jakby się z tym wnetrzem komponowały aluminiowe listwy ozdobne...? :mysli Rezaj nie zastanawiaj sie aluminium bedzie pasowalo ja tez o nich mysle
buliking Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 - kubełkowe, skórzane fotele z przedłużanym siedziskiem (z fabryki wyszła w czarnych skórach, ktoś sobie zmienił na takie jak są) nie zastanawiales sie dlaczego ktos zmienia kubelki w czarnej skórze na taki kolor, ktory wogole nie pasuje do wnetrza? :gwizdanie: zewnetrznie autko wyglada slicznie
Ukasz699 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 - kubełkowe, skórzane fotele z przedłużanym siedziskiem (z fabryki wyszła w czarnych skórach, ktoś sobie zmienił na takie jak są) nie zastanawiales sie dlaczego ktos zmienia kubelki w czarnej skórze na taki kolor, ktory wogole nie pasuje do wnetrza? :gwizdanie: zewnetrznie autko wyglada slicznie Nie musial sie chyba zastanawiac bo przebieg na wszystkie pytania odpowiedzial - alufelgi 17 cali (od S-Line?), opony 235x17x45 s-line
stuwa Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2009 nie zastanawiales sie dlaczego ktos zmienia kubelki w czarnej skórze na taki kolor, ktory wogole nie pasuje do wnetrza? :gwizdanie: Tak jak napisał Ukasz699 - na długo przed kupnem wiedziałem, że były wymienione z czarnych i wiedziałem też dlaczego... Jakoś się przyzwyczaiłem i nie razi mnie ta kolorystyka. Zresztą kiedyś marzyła mi się Mazda 323F SE, która miała identyczną kolorystykę wnętrza, więc może to taka namiastka ?
Bart-S Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Jak na 300 tyś to wygląda za***iście! Z zewnątrz wygląda lepiej niż niejedna 150 tyś. którą oglądałem (wewnątrz trudno powiedzieć bo mało zdjęć dałeś i jak już coś to z retuszem ). No i całkiem nieźle wyposażona Znów mój ulubiony wzór felunku 17" Jeśli chodzi o dokładki - na forum to już standard, i każdy będzie Ci tak doradzał. Jesli chcesz zobaczyć nadwozie w "pełnym" kolorze zerknij na moją B6 zaraz po zakupie: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_moja_pierwsza_niunia_a4_avant_19tdi_131km_sline_nowe_foty_1st_post-t33889.0.html Ewentualnie zawsze możesz rozważyć dołożenie zewnętrznego pakietu S-Line - ale poza ASO (bo to strasznie przedraża sprawę) trzeba się troszkę napolować na "okazje" z allegro... Hmm masz czarne listwy wokół szyb i ten sam kolorek relingów - brak pakietu "połysk" można wykorzystać jako bazę do tak lubianego teraz "schwarzpakiet" Podsumowując - piękna furka. Życzę bezawaryjnego użytkowania i oczywiście zapraszam na spoty WLKP (z Pobiedzisk do Pozka masz bliziutko )
stuwa Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2009 Dzięki! Tak jak pisałem - 300 tysiecy widac tylko w środku - i tak nie ma tragedi, chodzi glownie o panel radia (juz zakupilem, czeka na wymiane). no i przyciski szyb, sterowania radiem w kierownicy. Wszystko sie zrobi prędzej czy póżniej - wiadomo - w zależności od funduszy. Zdecudowanie pakiet S-line by mi się przydał Bart-S dzięki za miłe słowa, co tu dużo mówić - Twoja bryka też wymiata i chyba jest to coś do czego pomalutku będę chciał dojść Na spoty chętnie wpadne, jak tylko skończe prace inż i się obronie PS> POB to nie Pobiedziska
Bart-S Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Fakt, nie wiem co mi się zwidziało z tymi Pobiedziskami Ale odległość do Pozka się nie zmieniła ...w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia na obronie BTW ja swoją mam dokładnie za tydzień Zajrzyj czasem na forum WLKP Pozdrawiam!
stuwa Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2009 Wczoraj miałem chwile czasu a dodatkowo odwiedził mnie kurier z przesyłką - panel do Concerta, bo mój był juz w opłakanym stanie. Trzeba więc wymienić: - wyciągamy radio z auta - oto pacjent - jak widać przyciski raczej w kiepskim stanie - ściągamy stary panel - do odkręcenia łącznie 8 torx`ow (rozmiaru nie pamiętam - na pewno mniejsze niż T10) Po odkręceniu torx`ów, panel trzyma się na plastikowych zatrzaskach wzdłuż górnej i dolnej krawędzi - Tak to wygląda po wyciągnięciu panelu - A tak sam panel od tyłu - trzeba odkręcić ten czarny plastik - kolejne 4 torx`y. Po wyciągnięciu plastiku, można wyciągać elektronikę - najlepiej delikatnie wciskać pokrętła głośności i to drugie i powinno delikatnie wyjść. - Tak oto mamy gotową elektronikę do przełożenia - Następnie wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności - tak to się prezentuje: - A tak w aucie Generalnie pracy na 10 minut. Wrażenia wizualne 100% lepsze....teraz pora na walkę z kolejnymi wytartymi przyciskami
stuwa Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 rewelacyjna skora na fotelach dziękować [br]Dopisany: 28 Lipiec 2009, 21:37_________________________________________________Po kilku tygodniach czytania, szukania i załatwiania w końcu udało się ukończyć montaż hamulców od B7 2.0TFSI. Tarcze 321x30. Wymieniono: - zaciski + jarzmo - tarcze - Klocki Przy nowych tarczach felga 17'' wydaje się nieprzyzwoicie mała Wygląda to tak (jak będzie chwila czasu to zaciski do malowania ofkoz :gwizdanie:): Hamowanie - bez porównania do serii. Mam również (prawie)komplet do zmiany tyłu na 288. Potrzebuję jeszcze jarzma. Może któryś z Was podpowie od czego jeszcze prócz B72.0TFSI bedą pasować jarzma do zacisków pod tarczę 288mm?[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2009, 17:12_________________________________________________ Koledzy proszę o podpowiedź w sprawie opon zimowych - jakie założyć? Jaki rozmiar?? Felgi 17'' i zawieszenie 1BE. Czy 205/50/17 będzie OK ?? Patrzyłem w tabele rozmiarów i min mi wyszło 215/40/17...trochę się boje tak niskiego profilu...
HiRide Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 na zime lepiej mniejsza opona i wyzszy profil bo 50 to i tak malo chyba ze nie bedziesz jezdzil w zime w polsce tylko gdzies gdzie nie ma sniegu a tylko pora ziimowa
stuwa Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 No właśnie sprawa jest tego typu, że w zimie będę śmigał po Rzeczypospolitej (np. jutro jadę do Krakowa, potem Stary Sącz i Rzeszów) więc mnie śnieg pewnie zastanie nie raz. Czy jednak najlepiej kupić felgi 16'' i oponki do tego? Jakieś 205/55/16 ?? [br]Dopisany: 20 Październik 2009, 05:35_________________________________________________Nastąpiła mała awaria w mojej Audiczce - padła lewa tylnia szyba. Nie można było jej podnieść, mimo że silniczek pracował, a jak już się ją podniosło ręcznie, to każdy mógł ją palcem opuścić. Raczej średnia opcja. Więc dziś postanowiłem rzucić na to okiem. Ściągnęłem boczek tapicerki, a dzięki kapitalnemu opisowi kolegi Bart-s wyciągnęłem całą ramkę z szybą i mechanizmem opuszczania szyby (link do tematu http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t94599.0.html;highlight=pakiet+po%C5%82ysk). Drzwi bez ramek - fajna rzecz Należało wyciągnąć sam mechanizm - do szyby jest przykręcony dwoma torxami. Problem widać na zdjęciu poniżej - urwał się jeden z zaczepów, który stabilizuje mechanizm na belce/prowadnicy. Następstwem tego było również uszkodzenie gniazda, które trzymało linkę. Widać to na zdjęciu poniżej: W związku z tym, że zastępczego mechanizmu pod ręką nie miałem, a potrzebowałem rozwiązania na już - żeby nikt do auta mi nie wszedł - postanowiłem trochę porezać. Rozwiązanie trochę druciarskie, ale po pierwsze primo skuteczne (szyba opuszcza się i podnosi) a po drugie primo :> szyby nie idzie już opuścić ręką. Na czas znalezienia mechanizmu musi wystarczyć. Generalnie rozwiązałem to w ten sposób, że: - uszkodzone gniazdo dokowania linki zalałem poxipolem: - urwany zaczep przewierciłem i na jego miejsce znalazłem coś z odpowiednio dużym łbem: Wszystko zmontowałem do kupy i działa bez problemu.
sewek Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 auto bardzo ładne,skórki kox ,i widzę ,że radzisz sobie z przeciwnościami
Nizin5 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 jak nie jestem zwolennikiem skory w aucie, to kolor twojej, w porownaniu z tym jak pasuje do tego auta, rzucił mnie na kolana i cholernie mi sie podoba :> fele na plussssss duzy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się