Big Lebowski Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Hej, sorry jeśli temat nie jest umieszczony w odpowiednim dziale. Mam problem z błędem przeładowania turbiny. Pierwszy mechanik wymienił N75 febi (przed wymianą przyspieszało na 1-2biegu w miarę ok, kolejne już tragedia). po wymianie N75 moc wróciła, ale zaczęły się problemy z przeładowaniem turbiny. po odebraniu auta od mechanika wywaliło mi takie 3 błędy-wcześniej ich nie było. drugi mechanik stwierdził, że na bank turbo do regulacji, ponieważ pompuje zbyt duże ciśnienie (2.5 a powinno być 2.3-tak powiedział). stwierdził też, że słyszalny świst podczas przyspieszania nie pochodzi z nieszczelności, ponieważ gdyby była nieszczelność, to komputer pokazywałby max 1.7b. niestety nie mam jak zrobić logów, ponieważ auto jest u mechanika. Pytanie, czy to co powiedział trzyma się kupy i ma jakiś sens?
george Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 1. Uszkodzona grzałka termostatu, jest niewymienna jako element. Czeka Cię wymiana termostatu. 2. Jeżeli słyszysz świst to prawdopodobnie luźna klapka od wastegate, do tego przładowanie. Szczelność dolotu sprawdza się zadymiarką albo powietrzem pod ciśnieniem. Szacowanie ciśnienia, a nieszczelność to jak wróżenie z fusów... Seryjne BFB ma doładowanie 0,6 bara. Skoro piszesz o nawet 2,5 bara (1,,5 bar doładowania to jest tam zrobiony program). 3. Uszkodzona pompa SAI - wymienić lub wyłączyć programowo.
przem8 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 1 godzinę temu, Big Lebowski napisał(a): 2.5 a Odejmij atmosferyczny czyli rzeczywiste będzie o 1bar mniej. Jeśli chodzi o zawor n75 to tylko ori działa albo pierburg z opla 2.0t ale jest inna kolejnosc wezykow i trzeba pokombinowac, za to ponad 3x tańsze. Trochę bajki opowiadają te mechaniki. Edytowane 2 Października przez przem8
Big Lebowski Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października @przem8 czyli jeśli uwzględnimy nawet to -1b to czy nadal może wskazywać na program? (Mechanik mówił, że żądane ciśnienie to 2.3, a pokazuje 2.5). zastanawiam się czy zabrać od nich auto i zrobić logi lub niech może dadzą do sprawdzenia turbinę, ponieważ może być padnięta klapka WG, o czym wspomniał @george
george Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 13 minut temu, Big Lebowski napisał(a): @przem8 czyli jeśli uwzględnimy nawet to -1b to czy nadal może wskazywać na program? (Mechanik mówił, że żądane ciśnienie to 2.3, a pokazuje 2.5). zastanawiam się czy zabrać od nich auto i zrobić logi lub niech może dadzą do sprawdzenia turbinę, ponieważ może być padnięta klapka WG, o czym wspomniał @george Czy do około 2600 rpm nic się nie dzieje, a potem zaczyna jechać?
Big Lebowski Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października @george nie wiem jak niższe biegi (bo tu nie kręciłem wysoko), ale błąd przeładowania wyskakiwał mi na 3-4 biegu przy około 3-4tys obrotów
george Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 1 minutę temu, Big Lebowski napisał(a): @george nie wiem jak niższe biegi (bo tu nie kręciłem wysoko), ale błąd przeładowania wyskakiwał mi na 3-4 biegu przy około 3-4tys obrotów U mnie przy pękniętej klapce wastegate tak było, że nic się nie działo do 2600 i potem dopiero zaczynał jechać.
przem8 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 35 minut temu, Big Lebowski napisał(a): czyli jeśli uwzględnimy nawet to -1b to czy nadal może wskazywać na program? Nie. Trzeba podejrzec w parametrach zadane doładowanie. Przeładowanie może wynikać z wielu rzeczy, a najczesciej to nieszczelność w podciśnieniach. Sprawdzenie czy jest program zajmuje kilkanaście sekund podczas jazdy więc nie wiem nad czym się tu doktoryzować. 1
pucha10 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października Warto by zacząć od pierwszych rzeczy. Przejrzeć/wymienić wężyki przy n75. Koszt niewielki, a pozwala wyeliminować jedną opcję. U mnie tak było. Wewnątrz paproch się odklejał i zatykał wężyk, ale tylko przy większym doładowaniu i wywalało overboost. Przy delikatnej jeździe był spokój. Wymiana na silikon rozwiązała problem. 1
Big Lebowski Opublikowano 25 Października Autor Opublikowano 25 Października Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Winna była turbina. Poszła do regeneracji. n75 febi jak na razie daje radę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się