przem8 Opublikowano 20 Lutego Opublikowano 20 Lutego Tego dokładnie nie wiem ale właściciel na nic się nie skarżył.
RALF76 Opublikowano 20 Lutego Opublikowano 20 Lutego 3 minuty temu, mk_welding napisał(a): Może i zarżnąłem swojego dpf swoim brakiem wiedzy, ale na ten moment spróbuje odratować zgodnie z tym co wczoraj usłyszałem pisałeś że auto chodzi w trasach więc na pewno się wypalał w dobrych warunkach, jeśli raz czy dwa na m-c zgasiłeś jak się wypalał nie powinno mieć znaczenia nie pozostaje nic jak wymienić czy wyczyścić ale jak Muskel pisał raczej nie da rady, podzwoń po firmach co się tym zajmują i popytaj
mk_welding Opublikowano 20 Lutego Autor Opublikowano 20 Lutego 6 minut temu, RALF76 napisał(a): pisałeś że auto chodzi w trasach więc na pewno się wypalał w dobrych warunkach, jeśli raz czy dwa na m-c zgasiłeś jak się wypalał nie powinno mieć znaczenia nie pozostaje nic jak wymienić czy wyczyścić ale jak Muskel pisał raczej nie da rady, podzwoń po firmach co się tym zajmują i popytaj Tak zrobię!
Koalakm Opublikowano 20 Lutego Opublikowano 20 Lutego 2 godziny temu, mk_welding napisał(a): Może i zarżnąłem swojego dpf swoim brakiem wiedzy, ale na ten moment spróbuje odratować zgodnie z tym co wczoraj usłyszałem. Jeżeli się nie poprawi to trudno, kupie nowy dpf żaden problem. nie przejmuj sie - nie tylko Ty tak robiles z niewiedzy - ja swego czasu tez. Tez uwazam ze to nie jest ok zrobione. Powinna pojawiac sie kontrolka mowiaca "jezeli nie musisz to nie gas auta bo wypalam dpf". A skoro zaprojektowali tak ze mozesz auto zgasic (w sumie tutaj niegli zabronic przeciez gaszenia auta) no to powinno jednak byc tak zrobione ze auto i dpf sobie z tym jakos radzi... albo dawac pozniej komunikat - "nie dopalilem ostatnio dpf, jezeli jeszcze 2x tak sie stanie to trwale zostanie czesciowo zapchany" a jak jest, dopiero jak juz sie zapcha - to kontrolka jakas sie chyba zapala.... No nic jestem ciekaw Twoich dalszych przygod i tego czy jakies dzialanie faktycznie wplynie na to spalanie (w sensie czyszczenie / wymiana DPF).
46lukasz Opublikowano 20 Lutego Opublikowano 20 Lutego (edytowane) ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie, wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób? druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych. jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same. Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko. totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF Edytowane 20 Lutego przez 46lukasz
mk_welding Opublikowano 20 Lutego Autor Opublikowano 20 Lutego (edytowane) 2 godziny temu, 46lukasz napisał(a): ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie, wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób? druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych. jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same. Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko. totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF byłem po pracy u tego gościa, ale pożyczył komputer, jak zapytałem o te wartości to powiedział, że niby 30 gram popiolu a 20 hPa na jałowym ciśnienia. Ja jestem pewien, że widziałem rożnicę ciśnienia 32 hPa a o popiole nic nie mówił. Nie ważne, jak przyjdzie obd eleven to podłącze i sam sprawdzę. Edytowane 20 Lutego przez mk_welding
patryciusz Opublikowano 21 Lutego Opublikowano 21 Lutego A może czujnik różnicy ciśnień źle pokazuje, trzeba by było go sprawdzić i te rurki co do niego dochodzą. Trzeba by było też sprawdzić jaka różnica ciśnień jest przed wypalaniem i po wypalaniu. Bez dobrej diagnostyki bez sensu brać się za wymienianie.
krzychuG Opublikowano 21 Lutego Opublikowano 21 Lutego Na jałowym nawet przed wypalaniem powinno być ok.10 , a pod obciążeniem to podajemy min 4 bieg i but w podłodze.
przem8 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego Wyczyściłem u siebie po raz drugi przepływomierz w ciągu trzech tygodni i spalanie spadło o 1,5 l na trasie, którą codziennie pokonuje do pracy. Wcześniej pomogło takie czyszczenie na tydzień. Ciekawe na ile teraz. Poza tym auto stało się zrywniejsze z dołu więc chyba winowajaca się znalazł.
mk_welding Opublikowano 23 Lutego Autor Opublikowano 23 Lutego W dniu 21.02.2025 o 19:04, patryciusz napisał(a): A może czujnik różnicy ciśnień źle pokazuje, trzeba by było go sprawdzić i te rurki co do niego dochodzą. Trzeba by było też sprawdzić jaka różnica ciśnień jest przed wypalaniem i po wypalaniu. Bez dobrej diagnostyki bez sensu brać się za wymienianie. Gdzie takich speców szukać co sumiennie przeprowadzi diagnostyke? Po co ma ktoś tracić dzień/dwa na szukaniu dziury w twoim aucie jak w tym czasie obskoczy dwóch klientów? Tak właśnie czuję się traktowany w każdym serwisie. Najlepiej by było wszystko samemu nadzorować.
przem8 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego To sobie kup vcdsa i nic nie stoi na przeszkodzie. Zaraz się odezwą obrońcy oprogramowania ale na znanym azjatyckim portalu kupujesz to za grosze i na własny użytek w sam raz.
mk_welding Opublikowano 24 Lutego Autor Opublikowano 24 Lutego 17 godzin temu, przem8 napisał(a): To sobie kup vcdsa i nic nie stoi na przeszkodzie. Zaraz się odezwą obrońcy oprogramowania ale na znanym azjatyckim portalu kupujesz to za grosze i na własny użytek w sam raz. kupiłem kilka dni temu, czekam na przesyłkę
46lukasz Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca W dniu 22.02.2025 o 11:00, przem8 napisał(a): Wyczyściłem u siebie po raz drugi przepływomierz w ciągu trzech tygodni i spalanie spadło o 1,5 l na trasie, którą codziennie pokonuje do pracy. Wcześniej pomogło takie czyszczenie na tydzień. Ciekawe na ile teraz. Poza tym auto stało się zrywniejsze z dołu więc chyba winowajaca się znalazł. Jesli drugi raz jest rezultat po czyszczeniu to zapewne przepływomierz. Pytanie teraz co się dzieje ze się zabrudza i czym. Moze jakaś cofka mgły olejowej z przed turbiny kiedy gwałtownie odejmujesz gazu, albo cos związanego z odma? Ja bym sprawdził jak wygląda filtr powietrza ale od środka przed przepływomierzem, może tam tez brudno jak na czujniku?
przem8 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca (edytowane) Po tygodniu to samo, czyli znowu więcej pali. Filtr czysty i caly dolot od przeplywki, nawet to miejsce gdzie jest wejście od egr niskocisnieniowego. Sprawdziłem i taki sam przepływomierz jest w cffb więc podmienienie z auta żony Czujnik i przeplywka w środku wyglądała na czystą... Edytowane 4 Marca przez przem8
mk_welding Opublikowano Czwartek o 06:53 Autor Opublikowano Czwartek o 06:53 Jeżdżę od dłuższego czasu przy włączonym OBDeleven next gen PRO i monitoruję dane rzeczywiste, a następnie konsultuje je z chatgpt, bo sam nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat. To wg tego co pan komputer mi mówi to wychodzi na to, że mam bardzo dobrze pracujący samochód. Warunki miejskie + raz w tygodniu wylatuje na ekspresówkę i gonię 120 - 140 km/h oraz wykonuję manewry np wyprzedzania podczas których ze 120 przyspieszam na 140. W jednym z postów powyżej pisałem, że samochód dziwnie pokazuje spalanie podczas jazdy w jednakowych warunkach na tempomacie tj. na prostej drodze bez spadku nie potrafi trzymać stałego spalania np. 5 l/100 km tylko skacze w zakresie 4.5-6.5 i to nie tak że skacze dynamicznie tylko wolno, albo po prostu raz pokazuje na tym odcinku spalanie 5l, a za drugim razem na tym samym odcinku pokazuje 6l+ i waha się góra dół. Przypomniałem sobie o tym i podczas prowadzenia diagnostyki za pomocą obdeleveen jechałem na ekspresówce bez tempomatu tylko kontorlowałem prędkość przy pomocy pedału gazu i zauważyłem, że samochod trzyma równo spalanie - nie skacze jak przy tempomacie. I wychodzi na to, że jadąc bez tempomatu spalanie schodzi poniżej 6 litrów gdzie na tym samym odcinku podczas jazdy na tempomacie spalanie oscylowalo zazwyczaj 6.5-6.8l (odcinek 50 km na ekspresówce). Jedyne co mi przychodzi do głowy to, to że źle zaadaptowałem wtryski po ich wymianie tj. po wymianie i zakodowaniu wtryskiwaczy należy pokonać kilkaset km aby sterownik ECU nauczył się dobierac dawki do jazdy. Wg zaleceń powinno wykonać się koloło 100-200 km w warunkach miejskich oraz 300 km w warunkach autostradowych bez używania tempomatu. Ja natomiast pierwsze 1200 km zrobiłem tylko po mieście, a pierwszą trasę to robiłem od razu na tempomacie więc może tu tkwi problem. Niby komputer uczy się cały czas na podstawie statystyk pobieranych z jazdy, ale możeby tak zresetować adaptacje wtryskiwaczy i na nowo je zaadaptować wg tego co napisałem. BO niby ECU powinien teraz tak czy siak skorygować swoje dane jeżeli następną trasę zrobię bez tempomatu ale kto wie? Może jakieś inne pomysły?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się