frytha Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Witam. Jakieś dwa miechy temu kupiłem Audiolkę A4 (B5 1997r 1.9 TDI 110KM). Do tej pory po wciśnięciu pedału gazu słychać było charakterystyczne, cichutkie syczenie ( wydaje mi się że standardowy dźwięk pracującej turbosprężarki). Od kilku dni gdy dodaję gazu słyszę bardzo głośne syczenie (odgłos podobny wręcz do włączonego nadmuchu w kabinie). Nie ukrywam że kapkę mnie to martwi. Macie jakieś pomysły?
vikis4 Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Sprawdz szczelność całego dolotu-możliwe,że masz jakąś dziurke,a jak z mocą?
frytha Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Nie zaobserwowałem takowego. Chodzi mi o spadek mocy oczywiście.
Darev Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Przejżyj wszystkie gumowe łączniki między turbo a kolektorem ssącym. Ja miałem takie pęknięcie że musiałem gume wyginać żeby je zobaczyć. Spadku mocy nie było ale jak miałem pedał w podłodze to był świst. Pękł mi ten łącznik między rurą z tworzywa a kolektorem. Szukaj dokładnie, być może pęknięcie będzie troszke zaoliwione.
Sztomel Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Nie zaobserwowałem takowego. Chodzi mi o spadek mocy oczywiście. a przeganiasz chociaż czasami samochód ponad 3,500 RPM na poszczególnych biegach - jeśli nie to spadku mocy nie poczujesz bo sterownik silnika nie będzie przechodził wtedy w tryb pracy awaryjnej - zwłaszcza na najwyższych biegach, przegoń go trochę na trzech ostatnich biegach do 4 tyś. obrotów i zobaczysz czy wejdzie w tryb pracy awaryjnej - jeśli tak to z pewnością jest gdzieś nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym (jak piszą koledzy powyżej).
frytha Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Ok. Dzięki wam wszystkim za podpowiedzi. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o pomoc, a co do sugerowanej przez was, drodzy koledzy, nieszczelności dolotu to sprawdzę "ten trop" i odezwę się czy był on strzałem w dziesiątkę.
vikis4 Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Najpierw sprawdz dokładnie cały dolot,a dalej to się zobaczy.
ztomas22 Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 I jak wyjaśniło się coś. Bo ja mam podobny problem. Łapie mi tryb awaryjny pow 3 tyś obr i słyszę cichutkie syczenie,gwizdanie. Wcześniej tego nie było. Zastanawiam się jaki powód?
m1chal Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 prawdopodobnie masz jaką dziure w dolocie , ja robie tak -owijam bialym papierem rury i laczenia dolotu i zaklejam tasma izolacyjna i jezdze autem , tam gdzie masz dziure pojawi sie tlusta czarna plama na papierze , i to tyle .
rookie Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 ja też obstawiam szczelność układu, zdejmij pokrywę silnika dolną, wejdź do kanału i niech ktoś ci gazuje ja miałem nieszczelność w wzmocnieniu czołowym pozdro
lemar Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Sorki że sie wtrące ( galaxy TDI) - ale mam podobnie tzn jak przyspieszam ( do tego automat) to słychać jakby skrzeczenie - nie ma tego na postoju przy gazowaniu . Ów skrzeczenie pojawia sie jak dotykam gaz - jak wcisnę mocniej - jakby ustawało . Miałem z 10 mies temu notlauf'a - myslałem , że turbo poszło ale okazało sie ze jakiś wężyk sterujacy ??? - możliwe ? - mechanik podczas wymieniania rozrządu jeden z wężyków u góry - ten zakończony filterkiem jak Rometach - poprowadził inaczej i przycisnałem go maskownicą od silnika. I wlasnie szlag trafiaił system - jak sie nie wkręcił powyżej 2700 - to padał i notlauf był. po 3 godzinach u mechanika - autko odzyskało moc .. . (musiał sie wydech wystudzić) Zapytany o te dzwieki - rezonans jakby (nic z "powietrzem")-dodam że syk i gwizd to znane mi pojęcia. U mnie jakby właśnie skrzeczenie / trzeszczenie Jeden ze szpeców "na ucho" stwierdził ( jechał ze mna okazyjnie) ze sie rozszczelnił. Z góry dzieki za (p)odpowiedź. Jako że profil mój ustepuje wiekszosci dodam AUY (PD)- 115@320 ->150@360 i czy czasem nie bedzie to sprawa z wątku http://www.a4-klub.pl/smf/b7_bpw_cos_szumi_przy_ok_16002000_obr-t79125.0.html "u mnie jest to samo .gdy zmieniam bieg np 2 na 3 i powoli przyśpieszam to słychać takie buczenie.występuje to między 1700 1900 obrotów.Jak dojdzie do ok 2100 buczenie ustępuje.Pytałem sie koleżki mechanika i powiedział że to może być osłona pod silnikiem .To znaczy gdy dodaje sie gazu powoli osłona od silnika wpada w rezonans i wydaje taki dziwny dzwięk.U mnie z samochodem tez wszystko jest ok ale Mnie też to wkurza i w ten weekend wjade na kanał i zobacze jak ta osłona jest zamocowana.Pozdro"
ztomas22 Opublikowano 25 Maja 2009 Opublikowano 25 Maja 2009 Dzięki za porady (forum to świetne źródło informacji). Dziś tak zrobię jak radzicie. A swoją drogą to czy zawór N75 bo o nim też trochę czytałem może też przepuszczać? Bo to druga w kolejności rzecz którą muszę sprawdzić.
spanky Opublikowano 25 Maja 2009 Opublikowano 25 Maja 2009 Dzięki za porady (forum to świetne źródło informacji). Dziś tak zrobię jak radzicie. A swoją drogą to czy zawór N75 bo o nim też trochę czytałem może też przepuszczać? Bo to druga w kolejności rzecz którą muszę sprawdzić. nie .... jedynie moze byc nieszczelnosc w przewodach podcisnieniowych od niego ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się