Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapłon/przerywanie w Audi A4 B6 1.8 T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, przychodzę z myślę dość dziwnym tematem. A mianowicie ostatnio w trasie w drodze powrotnej silnik zaczął dziwnie chodzić, odpalał normalnie(raczej bez większych problemów). Dziwne działanie mam tutaj na myśli, że przy przyspieszaniu bardziej gwałtownym zaczyna się dusić, dzieje się to w okolicach 2,5k obrotów i dalej występuje tak samo - dodaję więcej gazu i zaczyna się dusić. Pierwsze podejrzenie - zapłon i raczej tutaj bym się zatrzymał. Komputer bez błędów zapłonu, tylko sonda diagnostyczna, z którą już żyję bo prawdopodobnie nie ma kata. Stwierdziłem, że może sprawdzić najbardziej chałupniczym sposobem cewki - czyli odłączając każdą jedną po kolei - tutaj zachowanie takie jak powinno być, czyli zaczyna chodzić jak ciągnik. Świece względnie nowe, irydowe denso(około 10kkm). Natomiast mam obawy co do stanu jednej z wtyczek(patrz zdjęcie). Tutaj rodzi się moje pytanie - myślę klucz - czy ta wtyczka jest głównym winowajcą, czy raczej w większym stopniu winne są cewki i to one też powinny być wymienione na nowe.
Beznazwy.thumb.jpg.137b0d080714ae8b2a1ed2883812f902.jpgBeznazwy.thumb.jpg.8cfd7c79114e88d013d2c038af472511.jpg

Opublikowano

Styki przegrzane. Zacznij od podmiany wtyczki.

Opublikowano
2 minuty temu, Rob@k napisał(a):

Styki przegrzane. Zacznij od podmiany wtyczki.

Coś takiego myślisz będzie dobre? Czy lepiej kupić z przewodami i przelutować?
obraz.png.3337db5b14e9dfb42c5200f663290856.png

Opublikowano

Sama wtyczka będzie lepsza. Pewniejsze złącze.

Opublikowano
48 minut temu, Rob@k napisał(a):

Sama wtyczka będzie lepsza. Pewniejsze złącze.

Czyli ta co wysłałem na foto wcześniej będzie lepsza?

Opublikowano
17 minut temu, Verten napisał(a):

Czyli ta co wysłałem na foto wcześniej będzie lepsza?

Jak będzie pasować to będzie lepiej niż lutowanie.

Opublikowano

Dobrze wiedzieć, natomiast jeżeli ktoś ma jakiś trop to chętnie poczytam. Prawdopodobnie spróbuję wymienić wtyczkę i ewentualnie te które też są wątpliwe i zobaczymy co dalej.

Opublikowano

Pytanie jest, dlaczego coś takiego się tam podziało? Tam są bardzo małe natężenia prądu, a żeby tak się to zagrzało, to musiało nieźle pocisnąć z prądem. Jak wygląda sama przepływka?

Opublikowano

Nic się nie podziało. Starość, a pod maską 1.8t są bardzo wysokie temp. Jak to zbierzesz do kupy to masz efekty na powyższym obrazku. Poza tym jak się dorwie jakas kaleka, która nie potrafi wypiąc wtyczki to połamie zatrzaski.

Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, Langista napisał(a):

Pytanie jest, dlaczego coś takiego się tam podziało? Tam są bardzo małe natężenia prądu, a żeby tak się to zagrzało, to musiało nieźle pocisnąć z prądem. Jak wygląda sama przepływka?

Raczej nie tyle co się rozpuściło, a przy wyciąganiu popękała wtyczka, plastik od niej był taki kruchy, że odleciał od samego spojrzenia
Najbardziej zastanawia mnie tylko czy od razu zamawiać cewki razem z wtyczkami czy lepiej jednak się wstrzymać i wymienić na spokojnie wtyczki bo nie ukrywam potrzebuję auta na dojazdy do pracy.

Edytowane przez Verten

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...