Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ATJ] Dziwny problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem szczęśliwą posiadaczką Audi a4:) niestety od pewnego czasu mam pewien problem moja Audiczka strajkuje i nie chce odpalać tak jak powinna... kiedy pierwszy raz sie tak stało to myślałam,że braklo paliwa( co wydawało mi sie niemożliwe) no ale za 7 razem jakoś odpaliła i pojechałam na stację i zatankowałam...wtedy na stacji odpaliła zeż dopiero za drugim razem...

no i ostatnio tez mi dała nieźle popalić: zastrajkowała na amen... ropa była...bo bida się nie świeciła... a autko nie chciało odpalić( stało pod górkę)

a dzieje sie z nia tak,że wkładam kluczyk , przekręcam i niby odpala, ale w momencie gaśnie...jakby coś odcinało jej dopływ ropy...

Kurcze nie wiem sama co się dzieje... dodam ,że filltr od paliwa nie był wymieniany...

może gdzieś na jakiś "kabelkach" nie stykac? i w tym przypadku nie ma znaczenia czy jest zaimna czy nie bo rano odpala bez większych problemów...

proszę o pomoc...

Opublikowano

Z twojego opisu wynika, że może się zapowietrzać układ paliwowy. Mam ten sam silnik tyle, że z oznaczeniem AJM i miałem ten sam problem. U mnie okazało się, że rozszczelniła się pompa tandemowa która jest z tyłu głowicy (przy przegrodzie silnika). Oddaj auto do jakiegoś dobrego mechanika i niech posprawdza pod kątem szczelności - chyba, że sama lubisz i umiesz pogrzebać przy silniku;)

Opublikowano

proponuję jednak wymienić ten filtr paliwa :) a następnie podpiąć autko pod VAG-COM aby wyeliminować lub potwierdzić uszkodzenie istotnego czujnika - podejrzewam, że może został zapisany w pamięci sterownika błąd dotyczący czujnika G40 lub G28 (w tym ostatnim nieprawidłowa wartość sygnału), czy kontrolka świec żarowych lub ESP na tablicy rozdzielczej nie pojawia się migając ?

Opublikowano

Sprawdziłbym czujnik temperatury paliwa, pompę tandem oraz pompę elektryczną w zbiorniku paliwa. Najlepiej podjedź do mechanika który miał z takim autem do czynienia.

Opublikowano

z którego roku masz auto??

Opublikowano

z którego roku masz auto??

ha ha, faktycznie, teraz dopiero się kapnąłem, że coś jest nie tak, ATJ był dopiero w latach 2000-2001;

więc madziulla jak to jest z tym silnikiem i rocznikiem auta ?

Opublikowano

juz wam tlumacze:) moje autko jest faktycznie z 97r. ale silnik mam inny bo chciałam sie tu zarejestrować a nie pamietałam jaki mam wiec tak sobie strzeliłam:) bystrzachy z was chłopaki:)

muszę koniecznie zmienić w moim opisie dane o tym silniku:)

a słuchajcie zauważyłam pewną zależność: jak nie chce mi odpalić- to wystarczy, że wyjmę kluczyk i włożę z powrotem i już odpala elelegancko...

co może być tego przyczyną? bo może to wcale nie pompa?

pozdrawiam:)

Opublikowano

jeśli rozrusznik kręci a auto nie odpala to z pewnością wina przekaźnika 109 od zasilania sterownika silnika lub przerwa na pinach pomiędzy wtyczką sterownika a jego gniazdkiem - wtedy nie mignie kontrolka świec żarowych i silnika nie odpalisz, wyjąc przekaźnik, zdjąć z niego obudowę i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej lub przeczyścić wtyczkę i gniazdo sterownika silnika.

Opublikowano

Nie będę oryginalny, tak jak pisał Sztomel na samym początku trzeba sprawdzić N109.

Raz już zdarzyło mi się zalecić komuś sprawdzenie N109 w silniku z PD.. prawda Tomek :naughty:

Warto też podłączyć VAG (interfejs diagnostyczny) do auta, jeżeli to 109 to powinien być zapisane błąd w pamięci.

Opublikowano

Robert, Ty jeszcze pamiętasz taką błahostkę ? pisałem powyżej tylko o przekaźniku 109, o elektrozaworze N109 na pompie wtryskowejnie wspomniałem :) ale słusznie może to być wina chwilowego braku zasilania samego N109 jeśli przy nieudanej próbie uruchomienia silnika zapala się i gaśnie po przekręceniu silnika kontrolka świec żarowych - wtedy jego błąd zostanie wykazany na Vagu, ale teraz to ja już nie jestem pewien pisząc o przekaźniku 109 czy w A4 przekaźnik zasilający ECU jest oznaczony nr 109 czy innym ( w Golfie ma on nr 109).

Opublikowano

Madziulla, nie ma co gdybać, podjedź do mechanika, :vaglogi:

i wszystko będzie jasne.... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...