MarekDsk Opublikowano Niedziela o 18:40 Opublikowano Niedziela o 18:40 Witam, zastanawiam się jak to jest z tym przerywaniem wypalania dpf?! Naczytałem się, że paliwo potrafi spływać do oleju, jeżeli jest to prawda, no to jest to prosta droga do zajechania silnika. Jak jadę do pracy, czy do sklepu przecież nie będę stał jak debil i czekał aż ta cudowna ekologia zrobi swoje. Ostatnio jak przerwałem wypalanie, zrobiłem później ponad 100km i nie wznowił wypalania, więc ciężko jest na to się jakoś przygotować. Naszła mnie taka myśl, że jeżeli już musze przerwać, to może zgaszę silnik i po pół minuty odpalę, żeby dopalił ten "nadmiar" ropy, a później np. wymuszę wypalanie przez vcds Generalnie jak to wszystko działa, to nie chciałbym tego usuwać, ale tym bardziej zmieniać życia pod nastroje dpf'a
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 18:53 Opublikowano Niedziela o 18:53 Mogłeś się nad tym zastanowić przy wyborze odpowiedniego auta (silnika) przy zakupe pojazdu, a nie narzekać teraz na ekologię
MarekDsk Opublikowano Niedziela o 19:23 Autor Opublikowano Niedziela o 19:23 18 minut temu, Muskel1 napisał(a): Mogłeś się nad tym zastanowić przy wyborze odpowiedniego auta (silnika) przy zakupe pojazdu, a nie narzekać teraz na ekologię To nie jest kwestia narzekania czy nie, tylko kwestia jak z tym żyć. Jakby częściowo rozumiem sens tej ekologii, zwłaszcza w większych miastach, ale nie rozumiem podejścia producentów do tematu, chociażby dlaczego auto nie informuje nas że aktualnie jest wypalany DPF?!! Dlaczego nie odlicza szacowanych km do wypalania DPF? Dlaczego przekładana jest ta ekologia nad żywotność silnika? I ostatecznie, nie nie mogłem dobrać inaczej silnika, bo unia nie zezwala na produkowanie silników bez dpf. Nie chcę benzyny, bo duży pali, nie chcę elektryka, bo jest jeszcze bardziej bez sensu niż ta cała ekologia... Mam drugie auto bez DPF i jakoś mogę jeździć, więc czemu tym bym nie mógł?
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 19:28 Opublikowano Niedziela o 19:28 Kolego Diesel skonstruowany był z myślą o profilu jazdy na dłuższe odcinki a nie jazde wokół komina. Kupiłeś nieodpowiednie auto do Twojego profilu jazdy. To tak jakby przeprowadzić się do Zakopanego i narzekać, że 7 miesięcy w roku musisz odśnieżać.
MarekDsk Opublikowano Niedziela o 19:37 Autor Opublikowano Niedziela o 19:37 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Kolego Diesel skonstruowany był z myślą o profilu jazdy na dłuższe odcinki a nie jazde wokół komina. Kupiłeś nieodpowiednie auto do Twojego profilu jazdy. To tak jakby przeprowadzić się do Zakopanego i narzekać, że 7 miesięcy w roku musisz odśnieżać. Aha czyli kupując diesla, nie mogę podjechać do sklepu? Mam od razu zapierdzielać 1000km? żeby dpf mógł się spokojnie wypalić. Z cały szacunkiem dla Twojej wiedzy, ale muszę się z Tobą nie zgodzić, producenci aut po prostu olali ludzi a poszli tylko w wyniki z rury wydechowej. Diesel skonstruowany był, żeby osiągnąć większą sprawność silnika, co za tym idzie żywotność, nie ma znaczenia krótkie czy długie odcinki, stare mercedesy potrafiły klepać 1-2mln km, a dzisiejsza pseudo ekologia potrafi zabijać silniki nawet przy 100tys km.
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 19:42 Opublikowano Niedziela o 19:42 2 minuty temu, MarekDsk napisał(a): czyli kupując diesla, nie mogę podjechać do sklepu? Możesz, ale nie jest to auto na tylko jazdy do sklepu (krótkie odcinki). 2 minuty temu, MarekDsk napisał(a): producenci aut po prostu olali ludzi a poszli tylko w wyniki z rury wydechowej. Ciesz się, że tak się rozwinęła technologia, być może da między innymi i Tobie szansę na długie życie bez chorób. Chyba, że wolałbyś wdychać w nieskończoność spaliny jak ze starego W124 200D?
MarekDsk Opublikowano Niedziela o 19:57 Autor Opublikowano Niedziela o 19:57 (edytowane) 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ciesz się, że tak się rozwinęła technologia, być może da między innymi i Tobie szansę na długie życie bez chorób. Chyba, że wolałbyś wdychać w nieskończoność spaliny jak ze starego W124 200D? Jesteś pewny, że tak jest? Jest to temat rzeka, trzeba by uwzględnić produkcje tej całej ekologii, baterii do elektryków, etc., póki co nie ma to większego sensu... VW 15 lat temu zbudował auto które potrafiło spalić tylko 1l na 100km, czy to nie byłoby bardziej ekologiczne?! W dodatku 3/4 świata ma w d*pie ten cały zielony ład, więc to że my będziemy pili napoje z papierowej słomki niewiele zmieni, jeżeli sprawia Ci to przyjemność to proszę bardzo... Myślę, że nie ma sensu dalej dywagować, bo możemy tak w nieskończoność... Jeżeli masz jakąś merytoryczną odpowiedź na główny temat, to z chęcią wysłucham, jeżeli nie, to prosiłbym abyś dalej nie komentował... Myślę, że ten temat dotyczy i nurtuje wiele osób, więc nie chciałbym żeby zrobił się tu śmietnik. Edytowane Niedziela o 20:04 przez MarekDsk
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 20:05 Opublikowano Niedziela o 20:05 6 minut temu, MarekDsk napisał(a): Jeżeli masz jakąś merytoryczną odpowiedź na główny temat, to z chęcią wysłucham, jeżeli nie to prosiłbym abyś dalej nie komentował... Mam ale nie lubię się powtarzać. Wszystko opisałem wielokrotnie na ten temat na forum, tak że użyj wyszukiwarki, a znajdziesz odpowiedzi na zadane pytania...
MarekDsk Opublikowano Niedziela o 20:08 Autor Opublikowano Niedziela o 20:08 Oczywiście, że użyłem wyszukiwarki zanim założyłem temat i niestety albo ona nie działa właściwie, albo nic nie ma. A Ty dalej zaśmiecasz...
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 20:15 Opublikowano Niedziela o 20:15 5 minut temu, MarekDsk napisał(a): Oczywiście, że użyłem wyszukiwarki zanim założyłem temat i niestety albo ona nie działa właściwie, albo nic nie ma. Czyli tego też nie potrafisz Mam za ciebie poszukać?
Tomnik Opublikowano Niedziela o 22:12 Opublikowano Niedziela o 22:12 W przypadku gdy DPF Twojego auta jest w dobrej kondycji (właściwe przepływy spalin, filtr nie stawia za dużych oporów) nie zawracaj sobie głowy niedokończonymi procesami regeneracji. Bądźmy szczerzy - ile jeżeli w ogóle, tego paliwa może przejść do misy w chwili gdy gasisz silnik i przerywasz proces ? Paliwo przedostaje się tam z innej przyczyny, niż zatrzymanie pracy silnika. Oczywiście nie radziłbym zaprzyjaźnić się z tym "procederem" i nie nadużywać go. Nie zastępuj też normalnego procesu włączając reg. serwisową - nie służy do tego . Cóż zdążyłem się już do tego przyzwyczaić ale masz całkowicie rację - brak informacji o przeprowadzanym procesie regeneracji uważam za duży błąd ze strony producenta auta. Rozumiem dlaczego tak zadecydowali od pierwszych produkowanych aut z DPF ale ustanowienie co najmniej info (kontrolka, inf tekstowa etc.) byłoby jak najbardziej przydatne kierowcy. A co do diesel-krótkie odcinki ...- mam diesla, jak w avatarze z odpowiednim przebiegiem, używam go "nieprzepisowo", czy mam z tego tytułu niespodzianki w postaci mniej lub bardziej poważnych usterek ...? Nie mam, tfu, tfu. O DPF dbam, EGR i dolot nadspodziewanie czysty, a w porównaniu do 2.0...nie ma sensu porównywać. Zadowolony
MarekDsk Opublikowano 21 godzin temu Autor Opublikowano 21 godzin temu @Muskel1Wszędzie piszesz o apce i sprawdzaniu kondycji DPF, ale nie w tym rzecz, żeby każdy użytkownik "ekologii" musiał stać się specem jeśli chce aby jego auto dociągnęło 300k. Tu jest Polska, nie Niemcy, mało kto będzie wymieniał DPF na nowy, czy go regenerował, po prostu usunie to dziadostwo i tyle. Więc jeśli chcemy, aby ta ekologia pozostała jak najdłużej w naszych autach, to warto przemyśleć temat jak najprościej sobie z nią radzić, tak by nie stwarzała problemów w codziennym użytkowaniu. O tym czy rzeczywiście jest to rozwiązanie ekologiczne możemy rozmawiać godzinami, więc na prawdę nie zaśmiecajmy tematu. Druga sprawa coraz mniej osób używa diesli na długie dystanse, bo w Polsce to głównie stoi się w korkach i raz na tydzień, czy miesiąc przepali auto na weekend, kiedy tiry nie mogą jeździć. Powiedz czy benzyna paląca 12litrów w mieście będzie bardziej ekologiczna? albo elektryk jeśli spojrzy się na fakt w jakim stopniu zanieczyszczane jest środowisku przy produkcji baterii. @TomnikJestem od niedawna posiadaczem auta z DPF, no i widzę że stan oleju full, więc wole dmuchać na zimne. Tak sobie pomyślałem, że jeżeli już muszę przerwać wypalanie, to może odpalę po chwili auto z powrotem, żeby dopalić ten nadmiar paliwa. Przecież nie będę co 5k oleju zmieniał, żeby silnika nie zajechać, 0w30 i tak już jest bardzo rzadki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się