done Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Do elektroniki dostęp bezproblemowy. Więcej roboczogodzin zajmie elektronikowi naprawa niż wartość wzmacniacza, niestety są nikłe szanse naprawy :/
mirget Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Witam. A czy jest możliwość podłączenia innej anteny w miejsce szybowej w avancie. Może kawałek przewodu. U mnie ścieżka uległa uszkodzeniu a kabelek "dynda" przy szybie na wskutek zerwania i założenia nowej foli ściemniającej.
wtct Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Do elektroniki dostęp bezproblemowy. Więcej roboczogodzin zajmie elektronikowi naprawa niż wartość wzmacniacza, niestety są nikłe szanse naprawy :/ Dzięki! Myślę, że dla dobrego elektronika nie będzie to skomplikowane urządzenie : )
airbob Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Skomplikowane może nie ale problemem może się okazać brak dostępu do części zamiennych. Poza tym nie spotkałem się z uszkodzonym wzmacniaczem z avanta, wydaje mi się ze są mało awaryjne, albo na tyle tanie i dostępne, że wymienia się na kolejny.
done Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Testowałem różne rozwiązania, najlepszy efekt daje bacik na dachu (jak w b5) ale czy warto robić otwór w dachu. Finalnie kupiłem podłużny wzmak z b7 (ten z większą ilością wejść).
mirget Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Testowałem różne rozwiązania, najlepszy efekt daje bacik na dachu (jak w b5) ale czy warto robić otwór w dachu. Finalnie kupiłem podłużny wzmak z b7 (ten z większą ilością wejść). Hmm. Ale ja wzmacniacz mam dobry. Brak sygnału z anteny ( bo jej fizycznie już nie ma)
done Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Testowałem różne rozwiązania, najlepszy efekt daje bacik na dachu (jak w b5) ale czy warto robić otwór w dachu. Finalnie kupiłem podłużny wzmak z b7 (ten z większą ilością wejść). Hmm. Ale ja wzmacniacz mam dobry. Brak sygnału z anteny ( bo jej fizycznie już nie ma) Może w szybie z prawej strony. Nawet jak nie ma przewodów to po demontażu boczka można spróbować podlutować się do ścieżki. Ja tak mam zrobione ze względu na lepszy dostęp po założeniu boczka.
mirget Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 spróbuję polutować. Myślałem o dołożeniu jakiegoś kabla i podmianie zamiast anteny szybowej . Ponieważ podejrzewam poprzerywany druk anteny w szybie. wszystko to się stało na wskutek wymiany folii ochronnej (przyciemnieniu)
done Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Z kablem też powinni zadziałać, można wykonać pętle (po obrysie szyby) z przewodu w czarnej izolacji i umieścić pod maskownicami szyby.
wtct Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Skomplikowane może nie ale problemem może się okazać brak dostępu do części zamiennych.Poza tym nie spotkałem się z uszkodzonym wzmacniaczem z avanta, wydaje mi się ze są mało awaryjne, albo na tyle tanie i dostępne, że wymienia się na kolejny. Chodzi o to, że u mnie mam wzmacniacz z końcówką Q, bo mam jeszcze webasto na pokładzie i znalezienie takiego wzmacniacza graniczy z cudem.
done Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Czy to webasto czy moduł komforu to wzmacniacz nic nie wnosi w tor ich działania, a jedynie jest estetyczną "przejściówką" między kablami w szybie, a wtyczką kabla koncentrycznego. Równie dobrze możesz podłączyć te kable z szyby bezpośrednio do przewodu (koncentrycznego) komfortu, webasto. Oczywiście ich gorące żyły, oplot do masy pojazdu.
wtct Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Czy to webasto czy moduł komforu to wzmacniacz nic nie wnosi w tor ich działania, a jedynie jest estetyczną "przejściówką" między kablami w szybie, a wtyczką kabla koncentrycznego.Równie dobrze możesz podłączyć te kable z szyby bezpośrednio do przewodu (koncentrycznego) komfortu, webasto. Oczywiście ich gorące żyły, oplot do masy pojazdu. Chcesz powiedzieć, że wzmacniacz antenowy nie wzmacnia sygnału anteny dla modułu komfortu i webasto a wzmacnia tylko sygnał dla radia?
wtct Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Zgadza się. Sprawdzone organoleptycznie Dzięki! Idąc tym tropem pozostaje kupienie zwykłego wzmacniacza bez obsługi webasto i wstawienie trójnika pomiędzy wzmacniaczem a anteną tak, żeby dodatkowo podłączyć sterownik webasto do anteny. Tylko gdzie kupić i jak się nazywa taki trójnik, bo szukam i nie mogę znaleźć a lutowanie nie wchodzi w grę...
done Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Takiego trójnika nie kupisz. W szybie masz oddzielne wyprowadzenia na radio, komfort, webasto (ze względu na różne częstotliwości i długości anten w szybie dla webasto bodajże 868MHz) . Ze starego wzmaka można wylutować gniazdo (webasto) połączyć z kabelkiem przy szybie (i masą) i dać to w termokurcza. Albo kupić gotowy kabelek z wtykiem SMB (smb+obudowa= fakra).
wtct Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Takiego trójnika nie kupisz. W szybie masz oddzielne wyprowadzenia na radio, komfort, webasto (ze względu na różne częstotliwości i długości anten w szybie dla webasto bodajże 868MHz) . Ze starego wzmaka można wylutować gniazdo (webasto) połączyć z kabelkiem przy szybie (i masą) i dać to w termokurcza. Albo kupić gotowy kabelek z wtykiem SMB (smb+obudowa= fakra). Trochę nie chce mi się wierzyć, że w avancie z szyby są trzy wyprowadzenia anteny. Przecież wzmacniacz z avanta w wersji z webasto i bez różnią się tylko wyjściem dla kabla od odbiornika webasto.
done Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Wzmacniacza z webasto nie miałem na stole. Otwórz swój przedzwoń ścieżki i będziesz miał jasność dla komfortu FZV IN - FZV OUT jest bezpośrednia ścieżka we wzmacniaczu bez elektroniki po drodze. http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/98/77/30/4198773020
wtct Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Dzięki! Trochę się rozjaśniło. Czy byłby ktoś tak uprzejmy i potwierdził moje domysły dot. złącz we wzmacniaczu antenowym w avancie? Ułatwiłoby mi to znacznie rozwiązanie mojego problemu. Sam domyślam się, że: U góry są wejścia anteny, które wychodzą z lewej szyby: - AM IN - wejście anteny fali AM - FM1/TS IN - wejście anteny fali FM i anteny ogrzewania postojowego - FZV IN - wejście anteny modułu komfortu U dołu są wejścia i wyjścia: -FM2 IN - pierwsze wejście anteny FM z prawej szyby -FM3 IN - drugie wejście anteny FM z prawej szyby -IF IN - sterowanie anteną diversity -FM/AM OUT -wyjście anteny do radia -TS OUT - wyjście anteny do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego -FZV OUT - wyjście anteny do modułu komfortu Niestety nie rozumiem, dlaczego we wzmacniaczu do gniazda IF IN mam podłączony kabel, a w konsoli za radiem go nie ma... (miałem radio chorus a teraz RNS-E) i co trzeba mieć, żeby jeszcze uruchomić system diversity. U siebie mam słaby odbiór, ale coś jednak odbiera. Możliwe, że jest problem, z którąś anteną FM o ile one w danym momencie stanowią całość i zasięg się sumuje.
airbob Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 RNS-e ma obsługę diversity. Skoro masz wpięty kabel we wzmacniaczu to go szukaj za radiem, musi być.
wtct Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 RNS-e ma obsługę diversity.Skoro masz wpięty kabel we wzmacniaczu to go szukaj za radiem, musi być. No tak, ale miałem radio chorus, zmieniałem wszystko sam na BOSE i RNS-E i nie zauważyłem nigdzie kabla od Diversity. Pewnie jest gdzieś zaizolowane albo ukryte.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się