Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Know How odnośnie poprawy odbioru radia Concert Symphony


marius3200

Rekomendowane odpowiedzi

Jak coś to fabrycznie "idzie" tunelem środkowym od strony kierowcy. Zdemontuj siedzisko tylnej kanapy i będziesz widział czy są 2 przewody (pod wykładziną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Slawek robi się coraz cieplej trzeba to będzie ogarnąć

---------- Post dopisany 21-05-2014 at 12:57 ---------- Poprzedni post napisany 07-03-2014 at 09:07 ----------

ufff już wysiadam wszystko przeglądnięte ,, niestety na postoju wyłączony silnik radio gubi sygnał , jak zapale silnik i jadę jest w miarę ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro napięcie jest, czysta masa też, to może słaba antena.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm myślę że jak by była słaba antena to w czasie jazdy tez by było słabo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę to że podczas jazdy masz większe napięcie zasilania. Może radio czy wzmacniacz czy cokolwiek co tam masz zamontowanie przy radiu nie chce pracować na niższym napięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji

mam problem z odbiorem radia po włączeniu Xenonów, mam ori bixy tylko kolega qwerty wstawił przetwornice KOITO

dodam że cb działa idealnie bez żadnych filtrów

Przetwornice sieją. Są za przeproszeniem takie elementy ...ujowo zaizolowane. Wychodzi EMC.

Przetwornice nie wiem co one tam robią, ale za pewne przetwarzają napięcie z AKU (+10V....+12...14V) na wyższe lub niższe. Nie wiem na jakie bo nie mam bixenonów tylko bihalogeny. Z punktu widzenia elektroniki, to przetwornice mogą siać w dwojaki sposób. Przez pole magnetyczne, czyli brak zamkniętej osłony metalowej, która zamykała by wydostające się pole elektromagnetyczne na zewnątrz urządzenia. W przetwornicach zazwyczaj jest lub są dławik/dławiki. Dławiki mogą być nieekranowane i to one mogą siać. Wystarczyłoby zamknąć pole przez choćby kawałek sreberka z czekolady. Wiadomo, lepszym rozwiązaniem byłaby metalowa obudowa. To jedno.

Drugie, to sianie impulsów w zasilanie. Jak przetwornica działa, to pobiera prąd ze źródła, czyli z AKU, aby się mogła napędzać, działać. Jeśli obwód wejściowy przetwornicy nie jest prawidłowo wykonany, tzn. nie posiada na wejściu filtrów w postaci znacznej pojemności oraz pojemności ceramicznej, tantalowej o małym ESR, oraz brak np. choćby jednej diody Schottky, jak również małego rezystora z 5R na zasilaniu, to impulsy pomujące dławiki/dławiki z wyjścia układu/tranzystora, mogą przenosić się na wejście zasilania i powodować jego zaśmiecania.

Jakiekolwiek z dwóch jednocześnie występujących zakłócenie lub jedno z nich wpływa na niekorzystne działanie radia.

Można dodać, że jak wyłączysz samochód, to alternator nie doładowuje AKU. Pewna część pola zakłócającego może być kompensowana działającym alternatorem. Można jeszcze inaczej podejść. Przetwornice nie śmiecą, gdy wejściowe napięcie zasilające jest z przedziału 13...14V. Gdy napięcie jest niższe, ich sprawność spada, a przez to dochodzi do zakłócania napięcia zasilania.

Radio CB jest nowszym produktem niż radio samochodowe (chyba że się mylę w Twoim wydaniu). Jeśli CB jest nowsze, ma co najwyżej 2, 3 lata, to na wejściu zasilania posiada filtr anty zakłóceniowy. Radio CB przynajmniej moje President Johny II mam w metalowej obudowie, która eliminuje przedostawanie się zewnętrznych pól zakłócających na działanie radia jak również eliminuje wydostawania się pola na zenątrz, które ono samo może generować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to fabrycznie "idzie" tunelem środkowym od strony kierowcy. Zdemontuj siedzisko tylnej kanapy i będziesz widział czy są 2 przewody (pod wykładziną).

Dzięki za konkrety! Dzisiaj po pracy zabieram się za rozbieranie, więc dam znać co i jak :)

---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 15:52 ----------

Rozebrałem tapicerkę słupka z tyłu. Okazało się, że mam mały wzmacniacz 8E9 035 225 A, a nie tak jak myślałem Q. W 2007 roku zamienili go na N. W związku z tym, nie uda mi się zrobić diversity.

Zdjąłem wszystkie wtyczki. Popsikałem wszystko kontaktronem.

Jak odepnę wtyczkę z anteny albo kabel z radia, to zasięg znika całkowicie.

hmm, może jednak wzmacniacz mam dobry, a problem słabego zasięgu leży gdzie indziej...

Może przejściówka kabla antenowego z ISO na FAKRA jest kiepska. Co Wy na to?

---------- Post dopisany 21-05-2014 at 11:59 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2014 at 16:56 ----------

Przejrzałem wczoraj dogłębnie wszystko. Poniżej lista rzeczy, które sprawdziłem, może się komuś przyda:

1. Odłączyłem kabel antenowy od RNS-E i od wzmacniacza:

- Sprawdziłem miernikiem, czy nie ma przypadkiem zwarcia pomiędzy ekranem a żyłą główną.

- Zrobiłem zwarcie z jednej strony kabla między ekranem a żyłą główną. Z drugiej strony sprawdziłem miernikiem czy jest obwód zamknięty między żyłą a ekranem. W ten sposób upewniłem się, że nie ma przerwy w ekranie/żyle głównej.

- Po zrobieniu zwarcia, sprawdziłem jeszcze opór kabla i wynosi 1,8 Ohma, więc jest w miarę dobrze dobrze.

2. Sprawdziłem, czy nie są przerwane ścieżki anteny na szybie. Do kabla we wtyczce anteny, która wychodzi z szyby podłączyłem jeden koniec miernika a druki koniec miernika przykładałem do ścieżki na szybie.

3. Po odpięciu kabla antenowego od wzmacniacza włożyłem kawałek drutu miedzianego. Radio odbierało, ale gorzej niż bez wzmacniacza, więc podejrzewam, że wzmacniacz działa prawidłowo.

4. Zdemontował adapter ISO -> Fakra (dedykowany dla RNS-E) i jedyne podejrzenia jakie mam to:

- Za ciężki kabel w adapterze. Ma on tylko 2,8mm.

- Złącze kątowe w adapterze, które łączy się z kablem oryginalnym ma trochę za luźne pasowanie dla bolca z wtyczki oryginalnej. Próbowałem coś z tym zrobić, ale w końcu uszkodziłem trochę adapter.

Niestety nigdzie nie można znaleźć innego adaptera z innym kablem.

5. Potraktowałem wszystkie złącza kontaktronem.

6. W RNS-E wybrałem zasięg daleki zamiast lokalnego.

7. Sprawdziłem czy na kablu antenowym (między żyłą główną a masą) jest napięcie po włączeniu radia.

Musiałem poskładać wszystko z powrotem. W garażu odbiera mi każdą falę. Możliwe, że coś nie kontaktowało. Zobaczymy co będzie w trakcie jazdy.

Jeżeli dalej będzie problem, to zapewne spróbuję zastąpić antenę i wzmacniacz anteną aktywną typu shark.

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 11:59 ----------

Niestety w czasie jazdy dalej ten sam problem. RNS-E gubi fale, raz odbiera dobrze raz tragicznie. Ciągle trzeba szukać nowej stacji.

Na postoju znajduje bez problemu każdą stację.

Zastanawiam się nad wykorzystaniem anteny aktywnej typu shark, ale niektórzy też na nie narzekają.

Wpadła mi w oko antena o numerze 1K0 035 501 F, która posiada wszystkie opcje i ma długą antenę - bacik. Domyślam się, że to jest antena pasywna, bo do tych samych aut znalazłem również wzmacniacze antenowe np. taki 3T9035577 (skoda superb).

Po tym wszystkim podejrzewam, że akurat mój wzmacniacz (8E9 035 225 A) obsługujący również webasto źle współgra z RNS-E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekin z pasywnym bacikiem ma sens. Wtedy albo możesz bacik podłączyć do wzmacniacza który posiadasz albo bezpośrednio do RNSE, a w szereg ze środkową żyłą kondensator np. 10nF. (ceramiczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam problem z radiem w moim avancie, często pulsuje, odbiór przeplata się z szumem , w miastach w miarę ok odbiera ale po wyjechanie poza granice miasta mało co odbiera wszystko szumi, zauważyłem że jak przestawię o 180 stopni auto na podjeździe to lepiej odbiera niektóre stacje. Obok stoi ruska myśl techniczna (gazelle) i tam radio łapie dużo i czysto stacje radiowe.

Na początku zabrałem się za oględziny co dzieję się za radiem. Poprzedni właściciel wymienił concerta na rns-d. Za radiem leżała nie podpięta wtyczka (w czerwonym kółku), krótka lektura na forum i wywnioskowałem że jest ona od diversity .

DSCN1413.jpg

Powinna być podpięta w radiu w tym miejscu ( niebieskie kółko) i jest tam 12 V

dsc0189fh.jpg

Przejściówkę można kupić na niemieckich sklepach online ja sobie ją dorobiłem

przej_ci_wka_do_rns_d_diversity.jpg

Po podpięciu przejściówki zero poprawy więc zacząłem rozbierać tył.

Po ściągnięciu boczków nie zauważyłem wzmacniacza po prawej stronie jak opisują tu w temacie forumowicze więc się zastanawiam czy mam do końca diversity.

Załączam kilka fotek, na wejściu IF-IN jest 12V więc przejściówka działa

20140517482.jpg

20140517486.jpg

20140517495.jpg

20140517490.jpg

Dorzucam jeszcze screeny z vaga i podpięcie TMC

radio_2.jpg

radio.jpg

IMG_1456.jpg

Doradźcie co robić dalej, wymiana wzmacniacza?

Jak na ironie gps też kijowo działa, bardzo rzadko odbiera 4 satelity a w większości czasu pokazuje moją pozycje nawet do 50 km dalej niż się znajduje i z niej prowadzi , wymiana anteny nie pomogła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to masz urwaną cewkę o oznaczeniu L1, w lewym górnym rogu na zdjęciu wzmacniacza, została po niej tylko podstawa.

Zrób lepsze zdjęcie to jednoznacznie to określę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to masz urwaną cewkę o oznaczeniu L1, w lewym górnym rogu na zdjęciu wzmacniacza, została po niej tylko podstawa.

Zrób lepsze zdjęcie to jednoznacznie to określę.

W sobotę postaram się to ogarnąć, w sumie wygląda na zdjęciu że coś tam mogło być, w necie nie znalazłem zdjęcia płytki takiego samego wzmacniacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nic nie wypadło jak otwierałeś obudowę ? Chyba że ktoś już tam wcześniej był i wywalił to co wypadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nic nie wypadło jak otwierałeś obudowę ? Chyba że ktoś już tam wcześniej był i wywalił to co wypadło.

No chyba mogło tak być jak mówisz, ostrożnie otwierałem i bym zauważył jakieś resztki, nie przypatrzyłem obudowy czy miała ślady ingerencji.

---------- Post dopisany 31-05-2014 at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany 30-05-2014 at 22:30 ----------

A nic nie wypadło jak otwierałeś obudowę ? Chyba że ktoś już tam wcześniej był i wywalił to co wypadło.

No chyba mogło tak być jak mówisz, ostrożnie otwierałem i bym zauważył jakieś resztki, nie przypatrzyłem obudowy czy miała ślady ingerencji.

Auto stoi pod chmurką i nici z rozbierania cały czas leje.

Mam pytania:

1 Jakim mogę mój zastąpić (jakby się okazał wadliwy), w wątku polecają z końcówką P i AF znacie jeszcze inne typy które spasują,

2 Czy brak po prawej stronie elektroniki mówi o tym że nie mam diversity? niby wzmacniacz ma IF IN,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam ten sam problem co ty Jog,mam Rns-e, dodam ,że u mnie pulsują (raz głosniej, raz cieszej) jak na zewantrz panuje wyższa temperatura ok.25stopni lub jak auto postoi w słoncu, nie wiem czy to ma jakis wpływ ,ale zauważyłem taką przypadłosć, kiedy wyjeżdzam autem z chłodnego garażu jest ok przez jakiś czas, tez mam czarny kolor auta , być moze te wzmacniacze się przegrzewają od karoseri do której są przykrecone? kupiłem już dwa wzmacniacze na allegro, jeden nawet z 2007 roku , podmiana nic nie dała , ręce opadają, nie wiem już gdzie szukać przyczyny.Prosze o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam ten sam problem co ty Jog,mam Rns-e, dodam ,że u mnie pulsują (raz głosniej, raz cieszej) jak na zewantrz panuje wyższa temperatura ok.25stopni lub jak auto postoi w słoncu, nie wiem czy to ma jakis wpływ ,ale zauważyłem taką przypadłosć, kiedy wyjeżdzam autem z chłodnego garażu jest ok przez jakiś czas, tez mam czarny kolor auta , być moze te wzmacniacze się przegrzewają od karoseri do której są przykrecone? kupiłem już dwa wzmacniacze na allegro, jeden nawet z 2007 roku , podmiana nic nie dała , ręce opadają, nie wiem już gdzie szukać przyczyny.Prosze o pomoc :(

Też czasami mam to pulsowanie, dziwne że po wymianie usterka nie ustąpiła, może to nie wina wzmacniacza, tam raczej nie ma aż takich dużych temperatur inaczej plastiki by czuć było, może to wina anteny zatopionej w szybie?

Ja czekam na podpowiedzi w sprawie pytania o diversity, a póki co jak wyjeżdżam poza miasto to wyłączam radio by się nie wqu..... ps. jeśli już ściągasz boczki to dorób sobie drugie światło przeciwmgielne tak przy okazji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się trochę na wq... w tym temacie, przeniosłem wzmacniacz na prawą stronę tam jest lepszy dostęp nie trzeba za każdym razem ściągać boczka albo jeździć bez boczka póki się nie zrobi porządku z instalacją. W moim przypadku wymiana wzmaka pomogła, ale nie używam diversity więc było łatwiej.

Niech się kolega odezwie który miał wymienić antenę z rekina na rekina z wbudowanym bacikiem to rozwiązanie wydaje się być optymalne dla RNSE (diversity będzie tu nie istotne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja miałem radio Concert 2 i wsadziłem Concert 2+ niektórzy nazywaja 3. W radiu Concert 2 były 2 wtyczki antenowe jedna ta duża standardowa jak w "zwykłych" radiach i jedna żółta (ustaliłem, że to diversity) W radiu Concert 2+ nie ma żadnego takiego gniazda tylko 2 obok siebie takie małe jak pasujące na pierwszy rzut oka pod wtyczkę divesity, więc zakupiłem przejściówkę taką

4305679036.jpg

Rozebrałem żółtą wtyczke diversity wsadziłem do tej jednej lużnej białej wtyczki i razem do radia. Zakodowałem radio, ale ale bez przekonania mi to jakoś odbiera, chyba gorzej niż przedtem i wywala taki błąd:

Adres 56: Radio Plik etykiet: 8J0-035-1xx-56.clb

Oznaczenie elementu: 8E0 035 186 AK HW: 8E0 035 186 AK

Komponent i/lub wersja: R Concert2+ H02 0220

Kodowanie: 0610321

Kod serwisu: WSC 06335 000 00000

VCID: 70E443501A32

Znaleziono 1 błąd:

00821 - Antena radiowa 2 (R93)

011 - Przerwa w obwodzie

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01101011

Priorytet błędu: 5

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 83

co z tym zrobić?

Wzmacniacz antenowy mam taki

IMG_20140616_173823.jpg

i wszystkie wtyki sa w nim wykorzystane

BTW na dachu mam antene typu rekin po co ona, skoro anteny radia sa w lewej szybie tylnej a navi jeszcze nie mam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antena na dachu obsługuje telefon.

Próbowałeś kasować ten błąd ?

On informuje o braku połączenia radia ze wzmacniaczem inaczej rozumując jest przerwa w na głównym kablu antenowym i wzmacniacz nie ma zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...