Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Instrukcja Wymiany Pompy Wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jarku, kolega endriuu pisze ze Febi robi dla VW oleje do przekladni.

I ten co jest w ASO to nic innego tylko wlasnie syntetyk Febi o numerze 6161... :mysli: czyli czerwona nakretka.

A w ASO przekrecaja na zielona nakretke i jest gitara.... :polew:... bassowa.

Pozdrawiam :)

ps. ale sie narobilo, ale mysle ze musimy to wyjasnic w trosce o nasze Audunie...

ps. sama chcialabym wymienic ten olej i sie poprostu boje, a w zbiorniczku mam juz czarno.

Opublikowano

Jarku, kolega endriuu pisze ze Febi robi dla VW oleje do przekladni.

I ten co jest w ASO to nic innego tylko wlasnie syntetyk Febi o numerze 6161... :mysli: czyli czerwona nakretka.

A w ASO przekrecaja na zielona nakretke i jest gitara.... :polew:... bassowa.

Pozdrawiam :)

ps. ale sie narobilo, ale mysle ze musimy to wyjasnic w trosce o nasze Audunie...

ps. sama chcialabym wymienic ten olej i sie poprostu boje, a w zbiorniczku mam juz czarno.

boję się że Ci ta pompa padnie nim ogarniesz i rozgryziesz temat tego płynu :)
Opublikowano

boję się że Ci ta pompa padnie nim ogarniesz i rozgryziesz temat tego płynu :)

Ogarniety juz mam, tylko rozgryzc nie moge... i nietylko ja. :witch:

Ale damy rade, dziekuje za troske... :witch1:

Pozdrawiam :)

Opublikowano

A powiedzcie czym przepłukać układ ? jest jakiś specjalny preparat ?

Opublikowano

uklad pluczesz rowniez plynem mineralnym np febi 6162 a zalewasz ori z ASO

Opublikowano

W zeszłym tygodniu wymieniałem w syna audi przewód od pompy wspomagania i przy okazji postanowiłem wymienić płyn w układzie.Płyn-G004 kupiłem w ASO Audi we Wrocławiu.Miał zieloną nakrętkę.

Opublikowano
Dnia 17.04.2012 o 22:38, Michaloo24 napisał:

A powiedzcie czym przepłukać układ ? jest jakiś specjalny preparat ?

Wnioskując z powyższej konwersacji, układ czyścimy olejem do wspomagania z tym że warto użyć jakiejś tanioszki co by kosztów nie generować.

Opublikowano

A przy okazji - czy kojarzycie jakieś foto story dotyczące wymiany pompy? O tym jaki płyn zalać wciąż nie wiem po przeczytaniu całego topiku ;) 

Ale to kwestia mniej istotna dla mnie. Zasadnicze pytanie z mojej strony brzmi JAK WYMIENIĆ POMPĘ ??

Opublikowano

Panie i Panowie,

Chciałbym odgrzać kotleta i zapytać Was czy montowaliście w swoich 1.9tdi pompy wspomagania od 2.5tdi. Różnica jest w barach na pompie z tego co wiem, ale jak z montażem? P&P? Pytam bo w sumie odkąd mam swoją 1.9 zawsze miałem wrażenie że to wspomaganie nie działa jak powinno. Jak porównałem sobie z benzynową b5ką 1.6 albo passatem b51.9tdi  to jest niebo a ziemia. Przepłukałem ostatnio cały system. Mam nowiusieńki czysty płyn ale dalej to samo. Myślicie, że po wymianie na 120barów z 2.5 powinno być lepiej?

 

Opublikowano

Jest ciut lepiej ale joko5s specjalnie jaj nie urywa.

Polecam ten zabieg aczkolwiek musisz miec na wzgledzie ze ukladu nie stanowi sama pompa tj mamy jeszcze magiel i weze ktore tez moga spowodowac spadek cisnienia 

 

 

Opublikowano

Węże mam suche, ostatnio sprawdzałem przy okazji wymiany płynu. Masz jakiś pomysł jak zdiagnozować czy to magiel czy pompa? Mam poczciwego polifta AHH z serią 90KM zrobiony na ok 120-130KM więc wolałbym raczej zainwestować pieniądze w niego i zrobić wszystko na cacy. W sumie pompę używkę można kupić za około 100zł więc kasa nieduża, ale roboty trochę. Męczy mnie już ciągła walka ze wspomaganiem w szczególności na parkingach. Dramatu nie ma jak w jakimś Polonezie ale nie jest jak powinno

Opublikowano

Waz raczej w srodku się rozwarstwia.

Bys musial kupić manometr i znac parametry jakie sa dla danej pompy tzn kiedy te dane bary przy jakich obrotach.

Dales ori plyn???

Opublikowano

Zalany jest ori płyn. Masz pomysł jak podłączyć manometr żeby sprawdzić ciśnienie jakie ma pompa?

Opublikowano
11 minut temu, Majkiteusz napisał:

Zalany jest ori płyn. Masz pomysł jak podłączyć manometr żeby sprawdzić ciśnienie jakie ma pompa?

Niestety nie zagłębialem się w to. 

Zadzwoń do ludzi co robią pompy może coś doradza.

Musiałby popatrzeć na pompę czy ma gdzie się podłączyć z manometrem. 

Opublikowano

Zakupiłem używaną pompę od a4 b5 2,5tdi firmy ZF. Teraz mam KYB więc mam nadzieje, że ładnie podejdzie P&P bez większego rzeźbienia. Wiesz może czy da się wymienić tę pompę bez odciągania całego przodu i zlewania tym samym całego płynu chłodniczego?

Opublikowano
16 minut temu, Majkiteusz napisał:

Zakupiłem używaną pompę od a4 b5 2,5tdi firmy ZF. Teraz mam KYB więc mam nadzieje, że ładnie podejdzie P&P bez większego rzeźbienia. Wiesz może czy da się wymienić tę pompę bez odciągania całego przodu i zlewania tym samym całego płynu chłodniczego?

Da się bez stresu.

Kanał się przyda ale wprawne dłonie dadzą rady bez.

Tylko załatw sobie 15 oczkowa prosta do poluzowania napinacze.

Z 2,5 to pewnie ma więcej bar od tej ori.

 

 

Opublikowano

Moja KYB ma 105barów a ta z 2,5tdi ma 120barów. Mam nadzieję, że pomoże wymiana i będę miał w końcu w pełni działające wspomaganie. Podejście najlepsze z dołu z tego co wiem prawda? Jakie klucze potrzebne oprócz 15 do poluzowania paska? Imbus (jaki rozmiar)? jakieś oczko do odkręcenia koła ze starej pompy? Jeżeli wspomaganie dalej nie będzie działaś to przyjrzę się co z maglem. Mam nadzieje, że jednak jest zdrowy...

Opublikowano

Wiesz co ja nie pamiętam chodź robiłem to ze 3 razy.

Opublikowano

Powiedz mi jeszcze jedną rzecz. W  innym poście pisałeś, że wymianiałeś kiedyś przednią szybę na Saint Gobain Securit. Jak się sprawuje po czasie ta szyba, gdzie kupowałeś, jak z ceną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...