ygrek Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 Czy wyjęcie skrzyni w AFNie wiąże się z odkręcaniem silnika lub tej belki poprzecznej pod nim? Czy po prostu odkręca się skrzynię i wyciąga na kanale? Pytam ponieważ mam do wymiany przednie zawieszenie, uszczelnienie miski olejowej i sprzęgło, ale nie mam tyle kasy żeby to zrobić jednym rzutem. Mechanik mówi mi, że lepiej robić wszystko za jednym razem, bo trzeba silnik opuszczać do wyjęcia skrzyni i wymiany sprzęgła. Wg tego co czytam, to jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Zawiecha + uszczelnienie miski to owszem za jednym rzutem ze względu na koniecznośc wyjęcia tej belki poprzecznej. Ale niezależnie od tego można później zrobić sprzęgło nie rozbierając tych samych elementów co przy pierwszej robocie i co za tym idzie nie płacić dwa razy za to wybebeszanie. Krótko mówiąc wg mnie nie ma uzasadnienia dla łączenia tych robótek, tym bardziej że sprzęgło jeszcze daje radę, a zawiasy już zdecydowanie nie.
simonJVC Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Witam, odświeżę trochę temat Mój dwumas kończy chyba swój żywot.. (czuje dość duże drgania auta przy prędkości 55-70 km/h), cena nowego kompletnego sprzęgła z dumasem ok 1500 zł trochę przeraża.. Może ktoś doradzić czy do mojej A4 B5 98r 1.8T 150KM mogę kupić np taki zestaw z allegro: SACHS SPRZĘGŁO AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 1.8 1.8 T (3090729926) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. + kolo jednomasowe tylko jakie od jakiego modeu 1Z ? i to będzie działać ?
wesz82 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Panowie rozebrałem skrzynie i tak. Nie wiem czy mam dwumasa czy sztywne koło??? Niby AVG powinien miec dwumasa ale Na tarczy sprzegła mam sprężyny tłumiące... I co teraz stanie się jak mam sztywne koło a mam już zestaw od AWX???? A moze ktoś wrypał do dwumasa taka tarczę a może nie jest tak że dwumas jest bez sprężyn tłumiących??? Dodam że śruby są długie jak u autora wątku przed wymianą
rafalskin73 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 masz dwumasa z tarczą na 6 sprężyn,były takie montowane ,bo tej na cztery sprężyny od jednomasa nie podpasujesz.
wesz82 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Tak zgadzam sie :grin: Byłem z tym u mechanika i powiedział dokładnie to samo. Teraz mam tarczę bez sprężyn i ciekaw jestem jak to będzie banglać
rafalskin73 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ja mam załozony komplet od AWXa z tarczą bez sprężyn i jest ok.Nie zamienił bym tego z powrotem na jednomasa.
wesz82 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Rafał a ja powiem Ci że jestem troszkę zniesmaczony. Lepiej jeździło się na spręzynkach,chodź zmiana nie jest kolosalna ale czuję ją. Jest plus ze auto stało sie tak jakby bardziej elastyczne tzn większy bieg mniejsze obroty autko pracuje ładniej. Łożysko miałem dobre,chodź myślałem ze to one jest zkopane,docisk był już zjechany to na pewno nadawał się do wymiany.
booster70 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 to lepiej sie jezdzi na dwumasie czy na sztywnym ? opiszcie swoje odczucia jaka jest roznica na tym i na tym
rafalskin73 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Ja nigdy nie jeżdziłem na dwumasie z tarczą na 6 sprężyn od AFNa to nie wiem jakie wrażenia,ale na jednomasie miałem drżenie w kabinie przy przyśpieszaniu na wyższych biegach z niskich obrotów.Wymieniłem poduchy silnika koszt 500zł,nowa tarcza sprzęgła sachs 430zł i nic to nie dało.
goldi Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 coraz więcej słysze opinii że po zmianie na zwykłe sprzegło są drgania w przypadku tdi dlatego założyłęm nowego dwumasa a co z silnikiem 1.8T tam też jest dwumas i niema takich obciążeń drgań ciekawe jak tam sie spisuje zwykłe sprzegło może ktoś zakładał
booster70 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 bo planuje zrobic mojego AFNa na 160-170 km.. i wlasnie chcialem sztywne wsadzic ale jak ma mi trzepar jak w starym autobusie to juz sam niewiem.. moze od AWX bylo by lepszym rozwiazaniem..
vitil Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 A jak to jest w przypadku silnika AJM?
wesz82 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 bo planuje zrobic mojego AFNa na 160-170 km.. i wlasnie chcialem sztywne wsadzic ale jak ma mi trzepar jak w starym autobusie to juz sam niewiem.. moze od AWX bylo by lepszym rozwiazaniem.. Wstawiłem sprzęgło z AWX-a także z myślą o podniesieniu mocy ale u mnie wystarczy 140km Wiem ze ori sprzęgło wydali spokojnie 140kuni ale ja wole mieć zapas W zupełności zestaw z AWX-a styknie na 160km
kabib Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Witam.Mam pytanie skoro niema dwumasy w 1z to co tak może dzwonić przy gaszeniu silnika. Na biegu jałowym też słychać takie stukotanie jak wcisnę sprzęgło to wszystko cichnie . A i w czasie jazdy tez słychać buczenie
Bartollo Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Sorry za odgrzanie kotleta ale mam pytanie czy koło z 1z ułożonego poprzecznie(np golf ) różni się od ułożonego wzdłużnie(np a4)?? i czy podejdzie do AFN'a koło z AHU (poprzecznego i wzdłużnego)?? A i czy łożysko oporowe zostaje z AFN'a czy wsadza się z 1z ? Ps : Nie czytałem całego tematu jak było coś na ten temat napisane to z góry przepraszam:)
booster70 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 po przeczytaniu calego tematu moge Ci odpowiedziec, kolo rozni sie wiencem, w poprzeczniaku masz go od strony skrzyni a w wzdluznym od strony silnika. lozysko oporowe zamow sobie nowe do kompletu ze sprzeglem ---------- Post dopisany at 08:41 ---------- Poprzedni post napisany at 08:39 ---------- a teraz ja mam pytanie kolo od 1z to wiadomo, ale od czego docisk zeby wytrzymal te 350Nm? g60 i vr6 odpada to wiem. no i sprzeglo od czego, czy od 1z wytrzyma nie rozleci sie ? ---------- Post dopisany 19-07-2013 at 04:15 ---------- Poprzedni post napisany 12-07-2013 at 08:41 ---------- nikt nie wie? pomocy no
darck_18 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Witam Podepnę się ze swoim dylematem. Po przeczytaniu doszedłem do wniosku że raczej moje koło dwumasowe jest w porządku. Ja mam problem ze sprzęgłem tzn. na każdym biegu jak dodam gwałtowniej gazu to obroty lecą do góry a auto nie przyśpiesza, ale jak delikatnie operuję gazem to jakoś się toczy. Poza problemami z przyśpieszaniem reszta chyba jest ok, bo nie trzęsie mi budą jedynie kiedy uruchamiam lub gaszę samochód to delikatnie potelepie no i jeszcze gałka od zmiany biegów na wolnych obrotach w miarę intensywnie drży. Oprócz takich dolegliwości nic więcej sie nie dzieje, silnik płynnie pracuje. Tak że wykluczam dwumase. Chyba że, jak się wymienia sprzęgło to dwumase trzeba zawsze wymieniać? A jak tak to jestem w czarnej du... . Wtedy wybrał bym opcje z regeneracją. Posiadam Audi A4 b5 Tdi 110 km AFN 1996r sedan skrzynia manualna przebieg 250 000, ale pewnie jest koło 300 000.
fanthomas18 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Kolego darck_18 jak przy przyspieszaniu obroty lecą Ci do góry a samochód nie przyspiesza to może masz zjaraną tarczę sprzęgła? Tak czy inaczej wyjąłbym ją i oddał do nabicia. Jeśli uważasz że dwumas jest jeszcze dobry to go zostaw. Ogarnij sobie samą tarczę i powinno być git:wink:
wesz82 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 WitamPodepnę się ze swoim dylematem. Po przeczytaniu doszedłem do wniosku że raczej moje koło dwumasowe jest w porządku. Ja mam problem ze sprzęgłem tzn. na każdym biegu jak dodam gwałtowniej gazu to obroty lecą do góry a auto nie przyśpiesza, ale jak delikatnie operuję gazem to jakoś się toczy. Poza problemami z przyśpieszaniem reszta chyba jest ok, bo nie trzęsie mi budą jedynie kiedy uruchamiam lub gaszę samochód to delikatnie potelepie no i jeszcze gałka od zmiany biegów na wolnych obrotach w miarę intensywnie drży. Oprócz takich dolegliwości nic więcej sie nie dzieje, silnik płynnie pracuje. Tak że wykluczam dwumase. Chyba że, jak się wymienia sprzęgło to dwumase trzeba zawsze wymieniać? A jak tak to jestem w czarnej du... . Wtedy wybrał bym opcje z regeneracją. Posiadam Audi A4 b5 Tdi 110 km AFN 1996r sedan skrzynia manualna przebieg 250 000, ale pewnie jest koło 300 000. Najpierw sprawdź czy turbo pompuje,podłączenie pod kompa koszt 30-70zł a oszczędzić może kasy:wink:Zjechana tarcza objawia się na 4-5 biegu a totalnie zajechana nie daje od dołu,chyba ze olałeś sprawę z 4-5 biegeim:decayed: Słuchaj testów na dwumase jest wiele(20 min na google i będziesz wiedział) ale jak masz sprzęgło do wymiany to jak zdejmiesz sprzęgło to wywal dwumasa i do ogarniętego mechanika z nią :wink:wymień także uszczelniacz na wale,bodajże masz wersje tańszą tym bardziej bym to zrobił. Tomek a o co caman z nabiciem tarczy sprzegła?? Jak zrzuci skrzynie to niech wymienia tarczę,docisk,łożysko na nowe po co potem pakować się w niespodzianki?????????/
fanthomas18 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 U mnie w okolicy jest taki typek który zajmuje się nabijaniem okładzin na tarcze, jak nie masz okładzin na tarczy to on roznituje Ci te Twoje stare i zanituje nowe okładziny:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się