Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem ze zbyt niską temperaturą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość piktokterius
Opublikowano

Witam wszystkich

Mam problem ponieważ moje autko nie może złapać odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego tzn. 90 stopni. Temperatura na klimatroniku i na wskaźniku wacha się w granicach 62-65 stopni . Wymieniłem termostat (dodam, że ten termostat to była jakaś tania podruba za 25 zeta) i nic nie pomogło.

Poczytałem troche na forum i doszedłem do wniosku, że może być walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wymieniłem dzisiaj ten czujnik i dalej bez zmian temp w granicach 63 stopni.

Dodam jeszcze, że wąż dolny idący od chłodnicy do bloku silnika jest zimny po uprzednim rozgrzaniu silnika (czyli wygląda na to, że termostat jest zamknięty) :( :?: :?:

Może miał ktoś z forumowiczów podobne problemy

Opublikowano

roznie to bywa z termostatami za 25zł komus sie trafi dobry i jest zadowolony innemu sie trafi jakies badziewie i wtedy i tak jest zmuszony kupic ori, ja kupilem ori

Opublikowano

Niestety za 25 zł to nie może być nic dobrego..., kup porządny termostat :cool1:

Opublikowano

Wymień termostat na ori z ASO, koszt ok 95zł z oringiem. Nieoryginalne termostaty otwierają się z reguły za wcześnie, stąd problemy z dogrzaniem silnika.

Opublikowano

Polecam Wahler'a, jest tańszy i zachwalany.

Opublikowano

Z tym Wahlerem to różnie bywa mam w audi 80 w benzynie tam jest wszystko idealnie natomiast taki sam założyłem do mojego AFN i jest tak temperaturę trzyma 90 stopni nie spada jak stoi na wolnych obrotach tylko wydaje mi się że coś długo się nagrzewa .Jeśli na dworze jest 10 stopni na plusie i ustawie w autku temperaturę na klimatroniku 25 stopni to żeby nagrzał się do tych 90 stopni potrzeba jakieś 12-15 kilometrów ja wiem że klekoty się dłużej grzeją ale aż tak długo powiedzcie czy to normalne a co dopiero będzie zimą jak będzie mróz :>

Opublikowano

Witam

goldik. Chyba to normalne bo przecież odbierasz dodatkowo ciepło z nagrzewnicy i czas nagrzania automatycznie sie zwiększa

Ja u siebie zauważyłem podobną sytuacje

Jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi Pozdrawiam :)

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam problem ponieważ moje autko nie może złapać odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego tzn. 90 stopni. Temperatura na klimatroniku i na wskaźniku wacha się w granicach 62-65 stopni . Wymieniłem termostat (dodam, że ten termostat to była jakaś tania podruba za 25 zeta) i nic nie pomogło.

Poczytałem troche na forum i doszedłem do wniosku, że może być walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wymieniłem dzisiaj ten czujnik i dalej bez zmian temp w granicach 63 stopni.

Dodam jeszcze, że wąż dolny idący od chłodnicy do bloku silnika jest zimny po uprzednim rozgrzaniu silnika (czyli wygląda na to, że termostat jest zamknięty) :( :?: :?:

Może miał ktoś z forumowiczów podobne problemy

Tu masz linka do aukcji gdzie za rozsądną cenę kupisz oryginalny termostat http://www.allegro.pl/item640072129_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

U tego allegrowicza kupowałem już taki termostat w zeszłym roku i z temperaturą mam ok dlatego śmiało polecam. Pozostaje jeszcze kwestia tego czujnika kupiłeś oryginalny który kosztuje w ASO 80 zł czy jakiś zamiennik? Jeżeli zamiennik to może błędne wskazywać dane ale to najlepiej sprawdzić przy pomocy VAG-a. Jeżeli czujnik też masz zamiennik to kup sobie oryginalny u tego samego allegrowicza który też ma oryginały w dobrej cenie. Mi zamiennik działał przez rok a dodatkowo auto więcej paliło ponieważ przekazywał błędne dane.

Gość piktokterius
Opublikowano

Ten czujnik to też zamiennik za pare złotych. Będe musiał chyba jednak kupic termostat oryginalny może to pomoże :blink:

Opublikowano

Polecam Wahler'a, jest tańszy i zachwalany.

Zachwalany tylko wtedy gdy trafisz na naprawde dobry.

Ja jestem już po wymianach:

ori -> Wahler pół roku i klapa

Wahler -> ori (niby bo z allegro) obecnie jest 85 stopni

no i czujnik też ori i nadal to samo.

Więc może za trzecim razem trafie na pożądny termostat :>

Opublikowano

Polecam Wahler'a, jest tańszy i zachwalany.

Zachwalany tylko wtedy gdy trafisz na naprawde dobry.

Ja jestem już po wymianach:

ori -> Wahler pół roku i klapa

Wahler -> ori (niby bo z allegro) obecnie jest 85 stopni

no i czujnik też ori i nadal to samo.

Więc może za trzecim razem trafie na pożądny termostat :>

ORI znaczy z ASO :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...